បំ​ណិ​ន​ជីវិត​សតវត្សរ៍​ទី21 គឺជា​អ្វីដែល​ពិភពលោក​ត្រូវការ

បទពិសោធ និង​ភាពជា​អ្នកដឹកនាំ​ជា​ចំណុច​សំខាន់​ដែល​ត្រូវបាន​គេ​ឃើញ​នៅលើ​គ្រប់​ខិត្តប័ណ្ណ​ផ្សព្វផ្សាយ​ជ្រើសរើស​បុគ្គលិក ឬ​គ្រប់​ទីកន្លែង​ដែលត្រូវការមនុស្ស​មាន​សមត្ថ​ភាពខ្ពស់ៗដើម្បី​ធ្វើ​ការងារ មិន​ថា​ក្រុមហ៊ុន​ឯកជន ឬ​ដៃគូ​អាជីវកម្ម​នោះទេ តែ​ជាទូទៅ​មនុស្ស​គ្រប់គ្នា ជាពិសេស​យុវជន​តែងតែ​រអ៊ូរទាំ​ថា​គាត់​គ្មាន​លក្ខខណ្ឌ​ទាំង2នេះ។

រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត​សភាចា​រ្យ ហង់ ជួនណា​រ៉ុ​ន បាន​លើកឡើងថា គោលបំណង​នៃ​ការសិក្សា​របស់​សិស្ស-និស្សិត​គ្រប់រូប​គឺ​ចង់បាន​ផ្នែក​សំខាន់​ចំនួន2 គឺ​វិជ្ជា​សម្បទា (ចំណេះដឹង) និង​បំ​ណិ​ន​សម្បទា (បំ​ណិ​ន​ជីវិត) ដែល​អាច​រុញច្រាន​ឱ្យ​យើង​ក្លាយជា​មនុស្ស​ខ្លាំង ស្រប​ពេលដែល​ពួកគេ​ចាំបាច់​ផងដែរ​នូវ​ការរៀបចំ​ឥរិយាបថ​ឱ្យ​វិជ្ជមាន​ដើម្បី​ធ្វើ​ការងារ។ នៅ​សម័យ​បច្ចុប្បន្ននេះ គ្រប់​ស្ថាប័នធំៗ ដែល​វិនិយោគ​នៅ​កម្ពុជា​ត្រូវការ​មនុស្ស​ដែលមាន​បំ​ណិ​ន​ជីវិត​សតវត្សរ៍​ទី21 ដែលមាន​ដូចជា​វិជ្ជា​ក្នុងការ​ត្រិះរិះ​ពិចារណា ការដោះស្រាយ​បញ្ហា ចេះ​ធ្វើ​ការងារ​ជា​ក្រុម និង​ចេះ​យល់ចិត្ត​អ្នកធ្វើការងារ​ជាមួយគ្នា។

ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ ជួនណារ៉ុន ឡើងមានមតិក្នុងកម្មវិធី The Perspectives

ឯកឧត្តម ហង់ ជួនណា​រ៉ុ​ន បាន​មានប្រសាសន៍ថា៖ “អ្នកសិក្សា​នៅ​សម័យ​សតវត្សរ៍​ទី21 នេះ​ចាំបាច់​ត្រូវតែ​ចេះ​បត់បែន​ខ្ពស់ ព្រោះ​ពិភពលោក​មានការប្រែប្រួលយ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​ជាមួយនឹង​បច្ចេកវិទ្យា ឬ​បញ្ញា​សិប្បនិម្មិត​ក៏មាន​ការអភិវឌ្ឍ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស ហេតុនេះ​ជំនាញដែល​យើង​រៀន​គឺអាច​នឹង​លែង​ក្លាយជាតម្រូវការ។ តែ​ទោះជា​យ៉ាងនេះ​ក្តី​ប្រសិនបើ​យើង​មាន​បំ​ណិ​ន​ជីវិត ឬ​ភាពជា​អ្នកដឹកនាំ​ខ្ពស់ យើង​នឹង​នៅតែ​ជាម​នុស្ស​ដែល​ពិភពលោក​ត្រូវការ”។

ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​អប់រំ​បានលើកឡើង​ផងដែរ​ថា ពិភពលោក​នាពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ គឺ​ត្រូវការ​មនុស្ស​ដែល​ចេះ​គិត និង​ចេះ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​របស់​មនុស្ស​ដែល​កំពុង​ជួបប្រទះ។ ចំពោះ​ការរៀន​នៅ​សតវត្សរ៍​ទី21នេះ​ក៏មាន​លក្ខណៈ​ខុសពី​ការរៀន​នៅ​សតវត្សរ៍មុនៗដែរ ព្រោះ​ពីមុន​យើង​ត្រូវការ​អ្នកដឹង​ព័ត៌មាន​ច្រើន តែ​ពេលនេះ​យើង​ដើរ​មួយ​ជំហាន​ទៀត គឺ​ត្រូវការ​អ្នក​ដែលមាន​ការ-ពិចារណា​ខ្ពស់។ ជាធម្មតា បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប យើង​មានតែ​ទូរស័ព្ទដៃ​មួយគ្រឿង​នឹង​ទទួលបាន​ព័ត៌មាន​សព្វគ្រប់​បែបយ៉ាង ហើយ​ស្រប​ពេលដែល​យើង​ដឹង​ព័ត៌មាន​ទាំងអស់នេះ មនុស្ស​ដទៃ​ក៏បាន​ឃើញ​ដូចគ្នា ហេតុនេះ​អ្វីដែល​គេ​ត្រូវការ​ពិតប្រាកដ​គឺ​សមត្ថភាព​ក្នុងការ​ប្រើប្រាស់​ព័ត៌មាន​ទាំងអស់នោះ​ឱ្យ មាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​មនុស្ស។

ឯកឧត្តម​បាន​បន្តទៀតថា យុវជន​ចាំបាច់​ត្រូវតែមាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់​ក្នុងការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា ដោយ​ការចាប់ផ្តើម​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ដែល​ខ្លួន​កំពុង​ជួបប្រទះ ហើយ​បើ​យើង​មិន​ដោះស្រាយ​ដោយ​ខ្លួនឯង​នោះទេ​គឺ​គ្មាន​អ្នកណា​គេ​យល់ច្បាស់​ជាង​យើង​ខ្លួនឯង​នោះទេ។ បច្ចុប្បន្ននេះ​បញ្ហា​លើ​ពិភពលោក​កើតឡើង​ច្រើន​រាប់មិនអស់ ហេតុនេះ​អ្វីដែល​យុវជន​អាចធ្វើ​បាន​គឺ​ត្រូវ​ពង្រឹងសមត្ថភាព​ក្នុងការ​គិតពិចារណា ដើម្បី​ក្លាយខ្លួនជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ដំណោះស្រាយ តែ​ផ្ទុយ​មកវិញ​ប្រសិនបើ​យុវជន​មិនមាន​សមត្ថភាព​នេះ​ពួកគេ​នឹង​ក្លាយជា​ផ្នែក​នៃ​បញ្ហា​ទៅវិញ។ ដើម្បី​ទទួលបាន​សមត្ថភាព​នេះ សិស្ស​-និស្សិត​មិនមែន​គ្រាន់តែ​រៀន​នៅក្នុង​សាលា​ចប់​នោះទេ តែ​ត្រូវ​រៀន​ពី​ការរស់នៅ​ជាក់ស្តែង និង​រៀន​ពី​ការងារ​ក្នុងសង្គម។

ស្រប​ជាមួយគ្នានេះដែរ លោក មុត សុភា ប្រធាន​
ក្រុមយុវជន​ស្ម័គ្រចិត្ត​ដើម្បី​ការអភិវឌ្ឍ​សង្គម ដែល​បានរៀបចំ​កម្មវិធី​ស្តីពី​ការអប់រំ​សតវត្សរ៍​ទី21 ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំ បាន​លើកឡើងថា ការងារ​ស្ម័គ្រ​ចិត្តជា​ផ្នែក​យ៉ាងសំខាន់​មួយ​ក្នុងការ​បង្កើន​ភាពជា​អ្នកដឹកនាំ និង​បំ​ណិ​ន​ជីវិត​ជាច្រើន​ផ្សេងទៀត​ដែល​គ្មាន​បង្រៀន​ក្នុង​សាលា។ ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ថ្វីដ្បិតតែ​មិន​ទទួលបាន​ប្រាក់ចំណូល តែ​អ្វីដែល​ទទួលបាន​គឺ​ច្រើនជាង​នេះ ព្រោះ​យើង​អាច​រៀន​ពី​ការទំនាក់ទំនង កសាង​មិត្តភាព បទពិសោធ​ក្នុងការ​ពង្រីក​បណ្តាញ​នៃ​សកម្មភាព​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​នៅក្នុង​សង្គម និង​ឱកាស​កសាង​ឈ្មោះ​ឱ្យ​មនុស្ស​ដទៃ​ទទួលស្គាល់ថា​ជា​អ្នក​ដែលមាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់។

លោក មុត សុភា បាន​និយាយថា៖ “ការធ្វើការងារ​ជា​ក្រុម​នឹងធ្វើ​ឱ្យ​យើង​យល់​ស៊ីជម្រៅ​ពី​ការធ្វើការងារ​ជាមួយ​បុគ្គល​មកពី​មជ្ឈដ្ឋាន​ផ្សេងគ្នា ព្រោះ​មនុស្សម្នាក់ៗមានគំនិត និង​ការយល់ឃើញរៀងៗខ្លួន។ នៅពេលដែល​យើង​ដឹកនាំ​ក្រុមការងារ ទោះបី​ការងារ​នោះ​ជាការ​ងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ក៏ដោយ ក៏​យើង​អាច​យល់ច្បាស់​ពី​វិធី​សម្របសម្រួល​មនុស្ស​ឱ្យធ្វើ​ការងារ​ជាមួយគ្នា​ដើម្បី​សម្រេច​គោលដៅ​រួមបាន”។

លោក មុត សុភា បន្ថែមទៀតថា​ការធ្វើការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ក៏​បង្រៀន​យើង​ឱ្យ​ចេះ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា​បានល្អ​ផងដែរ ព្រោះ​ក្រៅពី​ការងារ​ស្នូល​របស់​យើង​ដូចជា​ការសិក្សា ការងារ​នៅ​ស្ថាប័នរដ្ឋ ឬ​ឯកជន អ្នកធ្វើការងារ​ស្ម័គ្រ​ចិត្តបាន​លុះត្រាតែ​ជា​អ្នក​ដែល​ពូកែ​លៃ​ពេលវេលា​ដើម្បី​ធ្វើ​អ្វីដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ និង​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ខ្លួនឯង។ តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងនេះ​ក្តី​យុវជន​ក៏​គួរតែ​គិតពិចារណា​ឱ្យ​បានល្អ​ផងដែរ​ចំពោះ​ផលប៉ះពាល់​មួយចំនួន​ដែលកើតចេញពី​ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត ព្រោះ​ប្រសិនបើ​យើងមិន​បានធ្វើ​វា​ដោយ​ត្រឹមត្រូវ វា​នឹង​ធ្វើឱ្យ​យើង​ខាតបង់​ពេលវេលា​ហើយ​បង្កើន​ភាព​ស្មុ​គ្រ​ស្មាញ​ដល់​យើង។ យុវជន​គួរ​ធ្វើការ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ដោយ​កំណត់​នូវ​ការរំពឹងទុក​ច្បាស់​ពីអ្វី​ដែល​ខ្លួន​ចង់​ចេះ​ចង់ដឹង និង​គួរ​បំពេញបន្ថែម ក្នុង​ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត​ទៅលើ​វិស័យ​ដែល​ខ្លួន​ពេញចិត្ត ស្របតាម​ជំនាញ​សិក្សា និង​គោលដៅ​ដែលបានកំណត់​ពី​ការងារ​នោះ។

ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត​អាចជួយ​យុវជន​ខ្លួនឯង និង​សង្គម​បាន​ក៏ពិតមែន តែ​អ្នកស្ម័គ្រចិត្ត​ក៏​មិន​ធ្វើ​រហូត​ភ្លេច​ការសិក្សា និង​ការងារ​ស្នូល​របស់​យើង​ដែរ ព្រោះ​ពេល​យើង​បរាជ័យ យើង​មិនអាច​ហៅ​ឱ្យ​សង្គម​ជួយ​យើង​បានទេ គឺមាន​តែ​យើង​ទេដែល​អាច​ពុះពារដើ​ម្ប​អនាគត​ខ្លួនឯង។ ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវ​ឱ្យមាន​តុល្យភាពរវាង​ការសិក្សា និង​ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត ឬ​ការងារ​ស្នូល និង​ការងារ​ស្ម័គ្រចិត្ត ដើម្បី​កុំឱ្យ​មាន​វិប្បដិសារី​ក្នុង​ជីវិត ឬ​អាជីព​ការងារ៕

Advertisement