ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​នៃ​ប្រទេស2នឹង​ចូលមក​កម្ពុជា​ ត្រៀម​រួមចំណែក​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច

មិនចាំបាច់​តែមាន​ជើងហោះហើរ​ត្រង់​ផ្ទាល់(Direct flight) ឬ​មិនផ្ទាល់​នោះទេ សំខាន់​ឱ្យតែ​មាន​កិច្ចព្រមព្រៀង​លើ​ការ-តភ្ជាប់​ផ្លូវអាកាស​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ណាមួយ​នោះ យើង​នឹង​ទទួលបាន​លំហូរ​ចូល​នៃ​អ្នកដំណើរ​ដែល​នឹង​នាំមក​នូវ​ប្រាក់ចំណូល និង​ជួយ​ជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​របស់​ប្រទេសជាតិ។ នេះ​បើតាម​អ្នកនាំពាក្យ​លេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរ​ស៊ីវិល​កម្ពុជា លោក ស៊ិន ចាន់​សេរី​វុត្ថា ដែល​បាន​ប្រាប់​សារព័ត៌មាន ឡា​រ៉ែ​ន​តាម​ទូរស័ព្ទ។

លោក ស៊ិន ចាន់​សេរី​វុត្ថា អ្នកនាំពាក្យ​លេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរ​ស៊ីវិល​បាន​ថ្លែងថា ដូច្នេះ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​គម្រោង​ថាប្រទេស​កម្ពុជា​នឹងមាន​ការតភ្ជាប់​ផ្លូវអាកាស​ដោយផ្ទាល់​ជាមួយ​ប្រទេស​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ដែលជា​ប្រទេស​សេដ្ឋកិច្ច​ធំ​បំផុត​របស់​អាស៊ាននឹង​ចាប់ផ្តើម​ដំណើរការ​នៅ​ដើមឆ្នាំ2019ខាងមុខ។ក្រសួង​នេះ​បានស្នើ​សុំ​ឯកអគ្គរដ្ឋទូត​ឥណ្ឌូនេស៊ី​សម្រាប់​ជើងហោះហើរ​ត្រង់​រវាង​កម្ពុជា និង​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ហើយ​ពួកគេ​បាន​យល់​ព្រមធ្វើ​កិច្ចចរចា​ដើម្បី​ឯកភាពលើ​កាលបរិច្ឆេទ​នៃ​ការចាប់ផ្តើម​បង្កើត​ជើងហោះហើរ​ផ្ទាល់​ក្នុង​ឆ្នាំ2019 ដែល​នឹង​ប្រតិបត្តិការ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន Lion Air Group។

ព័ត៌មាន​នេះ យោងតាម​សេចក្តីប្រកាស​នៅលើ​វេ​ប​សាយ​របស់​ក្រសួងទេសចរណ៍​ដែល​បានឱ្យដឹងថា កាលវិភាគ​សម្រាប់​ការបង្កើត​ជើងហោះហើរ​ថ្មី​ដែល​នឹងត្រូវ​ដំណើរការ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ឥណ្ឌូនេស៊ី Lion Air ត្រូវបាន​ព្រមព្រៀងគ្នា​ក្នុង​កិច្ចប្រជុំ​រវាង​លោក ថោង ខុន រដ្ឋមន្ត្រី​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា និង​ឯកអគ្គរដ្ឋទូត​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជា លោក Sudirman Haseng។

ទោះជា​យ៉ាងណា អ្នកនាំពាក្យ​របស់​លេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរ​ស៊ីវិល​បាន​បញ្ជាក់ថា ជា​ការពិត​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​មាន​សក្តានុពល​ធំ និង​មាន​បុត្រ​សម្ព័ន្ធ​នៅ​ប្រទេស​ថៃ និង​ម៉ាឡេស៊ី។ ប្រសិនបើ​មានការ​សម្រេច​ភា្ជ​ប់​ផ្លូវអាកាស​ជា​ផ្លូវការ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ឥណ្ឌូនេស៊ី​មួយ​នេះ​មែន យើង​នឹងមាន​ជើងហោះហើរដំបូងៗត្រឹមតែ 3ជើង​ប៉ុណ្ណោះ​ក្នុង1សប្តាហ៍ ពីព្រោះ​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ឥណ្ឌូនេស៊ី​កំពុងតែ​សិក្សា​ផ្លូវ​ហោះហើរ​ថ្មី​នៅឡើយ។

លោក​បាន​អះអាងថា ជើងហោះហើរដំបូងៗត្រឹម3ជើង​ក្នុង1សប្តាហ៍​នេះ មិនមាន​អ្វី​ជា​បញ្ហា​ទេ នេះ​អាស្រ័យ​លើ​កត្តា​ទីផ្សារ។ “ជាគោលការណ៍ រដ្ឋាភិបាល​ទាំងពីរ​បាន​យល់ព្រម​ឱ្យមាន​ការហោះហើ​រ-ហើយ ប៉ុន្តែ​ការបើកផ្លូវ​ហោះហើរ​នេះ មុននឹង​អាច​ក្លាយជា​ការពិត ក្រុមហ៊ុន​ត្រូវធ្វើ​ការស្រាវជ្រាវ​ទីផ្សារ និង​ត្រូវ​ប្រាកដថា មាន​តម្រូវការ​គ្រប់គ្រាន់​ជាមុនសិន”។

លោក​បាន​ថ្លែង​ទៀតថា បើ​និយាយ​ពី​ការបើក​ការតភ្ជាប់​តាមផ្លូវ​ច្បាប់ គឺមាន​ហើយ តែ​គាត់​មាន​ជម្រើស2 គឺ​ទី1 គាត់​ហោះហើរ​ដោយផ្ទាល់។ ទី2 គាត់​ហោះហើរ​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​បុត្រ​សម្ព័ន្ធ​របស់គាត់​នៅ​ម៉ាឡេស៊ី ឬ​នៅ​ប្រទេស​ថៃ ហើយ​រឿងនេះ​មិនអាច​ជាការ​បង្ខំ​បានទេ ព្រោះអ្វីៗស្ថិតនៅក្នុង​ការពិចារណា​នៅឡើយ។ “ដូច្នេះ​យើង​បាន​បើកចំហ​តាម​បែបបទ​ច្បាប់​នៃ​កា​រត​ភា្ជ​ប់​ប្រតិបត្តិ​ការហោះហើរ​រវាង​ឥណ្ឌូនេស៊ី និង​កម្ពុជា នៅសល់តែ​ការពិចារណា​របស់គាត់​ប៉ុណ្ណោះ យើង​កំពុង​រង់ចាំ​ស្ដាប់​ពី​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​នោះ​វិញ​ថា តើ​គាត់​សម្រេចយក​ការហោះហើរ​ដោយផ្ទាល់ ឬ​ដោយ​បែបណា?”។

លោក ស៊ិន ចាន់​សេរី​វុត្ថា បាន​បន្ថែមថា “ខ្ញុំ​ជឿជាក់ថា​នឹងមាន​លទ្ធភាព​ខ្ពស់​ណាស់​ដែល​យើង​នឹង​បង្កើត​ជើងហោះហើរ​នេះ​ក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ ពីព្រោះ​រដ្ឋាភិបាល​ទាំងពីរ​ចាប់អារម្មណ៍​យ៉ាងខ្លាំង​លើ​ការទទួលបាន​ការហោះហើ​រ​ថ្មី​នេះ” ទោះបីជា​មិនទាន់​មានការវិវឌ្ឍ​អ្វី​ថ្មី ឬ​លទ្ធផល​អ្វី​ក៏ដោយ។

ដោយឡែក ដូចគ្នា​នឹង​ក្រុមហ៊ុន​ឥណ្ឌូនេស៊ី​ដែរបណ្តាញ​ផ្លូវអាកាស​ដោយផ្ទាល់​ជាមួយ​ទីក្រុង​ឌូ​បៃ​នៃ​អារ៉ាប់​អេ​មី​រ៉ា​ត និង​រាជធានី​ភ្នំពេញ ក៏បាន​ត្រៀមខ្លួន​រួចរាល់​ហើយ​ដែរ​ដោយ​គ្រោង​នឹង​បង្កើត​ជើងហោះហើរ​ត្រង់​តែម្ដង ទោះបីជា​មិនទាន់មាន​កាលបរិច្ឆេទ​ពិតប្រាកដ​ក៏ដោយ។ Emirates មាន​វត្តមាន​នៅក្នុង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​ចាប់តាំងពី​ថ្ងៃទី1 ខែកក្កដា ឆ្នាំមុន​ដោយមាន​ផ្លូវ​ត​ភ្ជាប់​ទីក្រុង​ Dubai និង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​តាមរយៈ​ទីក្រុង​យ៉ាង​ហ្គោនប្រទេស​មី​យ៉ាន់​ម៉ា។

លោក Abdulla Adnan អ្នកគ្រប់គ្រង​ក្រុមហ៊ុន​អេ​មី​រេ​ត​ស៍​នៅ​​កម្ពុជា​បាន​និយាយ​ក្នុង​ពិធី​រំឭក​ខួប​1ឆ្នាំ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ថា “យើង​ចង់ឱ្យមាន​ការហោះហើរ​ត្រង់​ឱ្យបាន​ឆាប់ តាម​ដែល​អាចធ្វើ​ទៅបាន។ តែ​យើង​មិនទាន់​អាច​ផ្តល់​កាលបរិច្ឆេទ​ច្បាស់លាស់​បានទេ ព្រោះ​វា​ត្រូវការ​ពេលវេលា​ដើម្បី​បង្កើត​ផ្លូវ​ថ្មី វា​មិនមែនជា​អ្វីដែល​អាចធ្វើ​បានត្រឹមតែ​មួយ​យប់​នោះទេ”។

លោក​បាន​ពន្យល់ថា ផែនការ​ក្នុងការ​បង្កើត​ជើងហោះហើរ​ត្រង់​រវាង​រដ្ឋធានី​នៃ​សហភាព​អឺរ៉ុប និង​កម្ពុជា គឺ​ផ្អែកទៅលើ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​ធំធេង និង​សក្តានុពល​ក្នុង​វិស័យ​អាកាសចរណ៍។ “យើង​បាន​ចូលមក​ប្រទេស​កម្ពុជា​កាលពី​ឆ្នាំមុន ដោយសារតែ​ការអនុវត្ត​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​រឹងមាំ​ដែល​ប្រទេស​នេះ​ធ្លាប់មាន​ក្នុង​រយៈពេល 2ទសវត្សរ៍​មកហើយ។ ឥឡូវនេះ​យើង​មាន​មោទនភាព​ដែល​បានរួម​ចំណែក​ដល់​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា”។

លោក ស៊ិន ចាន់​សេរី​វុត្ថា បាន​បញ្ជាក់ថា ទាំង​ក្រុមហ៊ុន​ឥណ្ឌូនេស៊ី ទាំង​ក្រុមហ៊ុន Emirates កំពុងតែ​សិក្សា​លើ​ជើងហោះហើរ “ខ្ញុំ​យល់ថា ការ​មាន​ជើងហោះហើរ​ដោយផ្ទាល់ ឬ​មាន​ជើងហោះហើរ​មិនផ្ទាល់(Transit) វា​មិន​សំខាន់​ទេ ព្រោះ​ក្រុមហ៊ុន​ដឹកជញ្ជូន​ផ្លូវអាកាស​តែងមាន​កិច្ចព្រមព្រៀង​ជាមួយ​ប្រទេស​ដែល​ខ្លួន​មាន​ជើងហោះហើរ​ឆ្លងកាត់ ព្រោះ​ត្រូវ​ចុះ​សំចត ឬ​ទទួលភ្ញៀវ​បន្ថែម ដែល​នេះ​ជា​កត្តា​ទីផ្សារ​តែប៉ុណ្ណោះ។ សំខាន់​ឱ្យតែ​មាន​តម្រូវការ​នៃ​ជើងហោះហើរ យើង​នឹង​ទទួលបាន​ភ្ញៀវទេសចរ យើង​នឹង​ទទួលបាន​កម្រៃ មាន​ទីផ្សារ​ដែលជា​កត្តា​ចូលរួម​ក្នុង​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​របស់​យើង។

នៅក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា នៅក្នុង​ការហោះហើរ ក្រុមហ៊ុន​អេ​មី​រេ​ត​ស៍បាន​ប្រើប្រាស់​យន្តហោះ​ប្រភេទ Boeing 777-300ER ដែលមាន​បំពាក់​នូវ​ការរៀបចំ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ធុរកិច្ច និង​សេដ្ឋកិច្ច​សម្រាប់​អ្នកដំណើរ​តាមរយៈ​ភាព​ធំ​ទូលាយ ទំនើប និង​ទាន់សម័យមាន​អ្នកដំណើរ​ជាង77.000នាក់​ហើយ​ដែល​បាន​ហោះហើរ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​អេ​មី​រេ​ត​ស៍​ចាប់តាំងពី​ក្រុមហ៊ុន​បាន​ចូល​ទីផ្សារ​កម្ពុជា។

មុនពេល​ចាប់ផ្ដើម​ដំណើរ​ការដឹក​អ្នកដំណើរ​នៅ​ឆ្នាំ2017 ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​មួយ​នេះ​បាន​បើក​ដំណើរការ​សេវា​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​រួចទៅហើយ​កាលពី​ឆ្នាំ2016។ Emirates Sky Cargo បានចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការ​នៅ​ខែមេសា ឆ្នាំ2016 ហើយ​បាន​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញ​ជាង 11.000តោន ដោយ​រាប់ទាំង​ការនាំចេញ និង​នាំចូល​នៅក្នុង និង​ក្រៅប្រទេស​ផងដែរ៕

Advertisement