កុមារ​កម្ពុជា​ជិត 10% មិនចេះ​អាន​អក្សរ

វា​ជា​ស្ថានភាព​វិជ្ជមាន​មួយ​ដែល​ការអប់រំ​នៅ​ទីជនបទ​នាពេល​បច្ចុប្បន្ននេះ​មាន​ភាពប្រសើរឡើង បើ​ប្រៀបធៀប​ជាមួយនឹង​ការអប់រំ​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំមុន តែ​វិសមភាព​នៃ​ការអប់រំ​នៅតែ​ជា​ក្តីកង្វល់​នៅឡើយ​សម្រាប់​កម្ពុជា ជាពិសេស​កុមារ​នៅ​ជនបទ។

យោងតាម​របាយការណ៍​របស់​អង្គការ UNICEF ប្រចាំ​នៅ​កម្ពុជា​បានលើកឡើង​ថា កុមារ 1នាក់ នៅក្នុង​ចំណោម 5នាក់ មកពី​គ្រួសារ​ក្រីក្រ​បំផុត​មិនបាន​ចូលរៀន​បឋមសិក្សា ហើយ​ទន្ទឹមនឹង​នេះដែរ គេ​ស្រាវជ្រាវ​ឃើញថា មាន​កុមារ​កម្ពុជា​ជិត 10% មិនចេះ​អាន និង​សរសេរ​អក្សរ។ កុមារ​ដែល​មិនចេះ​អាន និង​សរសេរ​អក្សរ​ទាំងអស់នោះ គឺ​ខកខាន​ឱកាស​ក្នុងការ​ទទួលបាន​ចំណេះដឹង និង​ការរៀនសូត្រ ក៏ដូចជា​ឱកាស​ភ្លឹ​ថ្លា​នៅក្នុង​ជីវិត។

UNICEF បានបញ្ជាក់​ផងដែរ​ថា ក្នុងចំណោម​កុមារ​ដែល​ស្ថិតក្នុង​ភាព​អនក្ខរកម្ម ទាំងអស់នោះ កុមារ​ពិការ​ក៏​ជា​អ្នក​ងាយ​រងគ្រោះ​មួយ​ប្រភេទ​ដែល​មិន​ទទួលបាន​ការអប់រំ។ កុមារ​កម្ពុ​ជាជាង 30% ដែលមាន​អ​យុ​ចាប់ពី 15ឆ្នាំ ដល់ 19ឆ្នាំ​ដែលមាន​ពិការភាព គឺជា​អន​ក្ខ​រ​ជន និង​មិនបាន​ចូលរៀន៕

Advertisement