កញ្ញា ប៉ា សុខ​ខេង បង្ហាញ​បទពិសោធ​ផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នៅ​បរទេស

ការផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នៅ​បរទេស (Exchange program) ជា​កម្មវិធី​យ៉ាងសំខាន់​មួយ​ដែល​ផ្តល់ឱកាស​ឱ្យ​យុវជន​ទទួលបាន​បទពិសោធ​ជា​អន្តរជាតិ​ច្រើន និង​អាចធ្វើឱ្យ​ពួកគេ​មានឱកាស​ចេញទៅ​ស្វែងយល់​ពី​រឿងរ៉ាវ​ជាច្រើន​ផ្សេងទៀត​នៅ​បរទេស។ វា​ក៏​ជា​ក្តី​ស្រមៃ​មួយ​ផងដែរ​របស់​សិស្ស-និស្សិត​ជាច្រើន​នៅ​កម្ពុជា ព្រោះថា ការធ្វើដំណើរ​ទៅ​ផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នេះ ជា​ដំណើរ​ដែល​ប្រកបដោយ​ចំណេះដឹង និង​កិត្តិយស។

នៅថ្ងៃនេះ ឡា​រ៉ែ​ន បាន​ជួប​សម្ភាស​ជាមួយ កញ្ញា ប៉ា សុខ​ខេង សហ​ស្ថាបនិក​នៃ​ក្រុម​ជំហាន​យុវជន​កម្ពុជា ដែល​បានធ្វើការ​ផ្លាស់ប្តូ​រការ​សិក្សា​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​បញ្ហា​អាស៊ាន នៅ​ប្រទេស​ហ្វ៊ី​លី​ពី​ន ដើម្បី​ទុកជា​បទពិសោធ និង​ចែករំលែក​ចំណេះដឹង​ដល់​សិស្ស-និស្សិត​ជាច្រើន​ផ្សេងទៀត​នៅ​កម្ពុជា។

1.តើ​ធ្វើយ៉ាងណា​ទើប​អាច​ទទួលបាន​ឱកាស​ក្នុងការ​ទៅ​ផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នៅ​បរទេស?

ឱកាស​ដែល​ខ្ញុំ​ទទួលបាន​ការផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នេះ​គឺ ខ្ញុំ និង​ក្រុម​បានឃើញ​ការចុះផ្សាយ​នៅលើ​គេហទំព័រ​ផ្លូវការ របស់ ASEAN FOUNDATION MODEL ASEAN MEETING (AFMAM) ដែល​ជ្រើសរើស​យុវជន​តំណាង​ប្រទេស​ជា​សមាជិក​អាស៊ាន​ឱ្យចូល​រួម ដោយ​មួយក្រុម​តម្រូវឱ្យមាន៧នាក់។ បន្ទាប់មក​មិត្ត​ភ័ក្តិ​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យផ្សេងៗគ្នា​ក៏បាន​ពិភាក្សា​ចង​ជា​ក្រុម​ហើយ​បំពេញបែបបទ​ព័ត៌មាន​ដែល​គេ​ត្រូវការ ទាំង​បទពិសោធ និង​ស្នាដៃ​ដែល​ខ្លួន​មាន​រួច​ក៏​ដាក់ពាក្យ។ ក្នុងការ​ដាក់ពាក្យ​នោះ មាន119ក្រុម​ពី​បណ្ដា​ប្រទេស​ជា​សមាជិក​អាស៊ាន​ដែល​ចូលរួម​ប្រកួតប្រជែង ក៏ប៉ុន្តែ​មានតែ10ក្រុម​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​ត្រូវបាន​ជ្រើសរើស។ ដូច្នេះ​ក្រុម​របស់ខ្ញុំ​ក៏​ជា​ក្រុម​ក្នុងចំណោម119ដែល​ត្រូវបាន​គេ​ពិចារណា​នោះដែរ។

  1. តើ​ការ​ទៅ​ផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​ដែល​កញ្ញា​បាន​ទៅនោះ​ជា​កម្ម​វី​ធី​អ្វី? វា​មាន​សារៈសំខាន់​អ្វីខ្លះ​សម្រាប់​យុវជន​កម្ពុជា និង​អាស៊ាន?

កម្មវិធី​នោះ​មាន​ឈ្មោះថា 3RD AFMAM 2017(3RD ASEAN FOUNDATION MODEL ASEAN MEETING ) ដែល​ជជែក​ពិភាក្សា​អំពី Anticipating Environmental Displacement of People in ASEAN  Due to Climate Change in Manila , 25-30 Sep. 2017។ ហើយ​កម្មវិធី​នេះ​បានផ្តល់​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ជាច្រើន​ដល់​យុវជន​កម្ពុជា និង​អាស៊ាន​ដូចជា​បង្កើន​ទំនាក់ទំនង​កាន់តែ​ល្អប្រសើរ​ក្នុងនាម​ជា​យុវជន​កម្ពុជា ជាមួយ​យុវជន​អាស៊ាន9ប្រទេស​ផ្សេងទៀត និង​ផ្លាស់ប្តូរ​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​វប្បធម៌ ក៏ដូចជា​ផ្សព្វផ្សាយ​ពី​វប្បធម៌​ខ្មែរ​ទៅកាន់​យុវជន​អាស៊ាន​ផងដែរ។ លើសពីនេះទៅទៀត​សម្រាប់​យុវជន​ខ្មែរ​ក៏​អាច​ទទួលបាន​ចំណេះដឹង និង​បទពិសោធថ្មីៗទាក់ទង​នឹង​សង្គម ASEANលើ​ការសម្រេចចិត្ត​ទៅលើ​គោលការណ៍នីមួយៗដែល​តម្រូវឱ្យ​តស៊ូ​មតិ​ដើម្បី​ផលប្រយោជន៍​ប្រទេស​ជា​សមាជិក​អាស៊ាន​ទាំងអស់ មិន​ផ្តោត​តែ​លើ​សមាជិក​ណាមួយ​ឡើយ។ កម្មវិធី​នេះ​ក៏មាន​បញ្ចូល​នូវ​កម្មវិធី​តស៊ូ​មតិ​លើ 3 Pillars of ASEANដែល​ក្នុងនោះ​យុវជន​កម្ពុជា​បាន​ចូលរួម​យ៉ាងសកម្ម​ក្នុង​កម្មវិធី​តស៊ូ​មតិ​នេះ​ប្រកបដោយ​សីលធម៌។

3.តើ​ការផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នៅ​បរទេស​អាចជួយ​យុវជន​អ្វីខ្លះ? ហេតុអ្វី​បានជា​យុវជន​គួរ​ធ្វើការ​ផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​នៅ​បរទេស?

ការផ្លាស់ប្តូរ​ការសិក្សា​អាចជួយ​ឱ្យ​យុវជន​មាន​ភាពក្លាហាន​ប្រកបដោយ​ក្រមសីលធម៌​ក្នុងការ​សិក្សា​នូវ​ចំណេះដឹងថ្មីៗដោយ​រៀន​សម្រប​ខ្លួន​ទៅនឹង​មជ្ឈដ្ឋាន និង​បង្កើន​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​យុវជន​មកពី​ពហុ​ប្រទេស​ផ្សេងទៀត​នៅលើ​ពិភពលោក។

មែនទែនទៅ​យុវជន​គួរ​ចូលរួម​ប្រភេទ​នេះ​ឱ្យបាន​ច្រើន ព្រោះ​ការធ្វើ​ដូច្នេះ​យុវជន​អាច​នាំយក​ចំណេះដឹង​ដែល​ខ្លួន​ទទួល​បានមក​ច្នៃ​ជា​បំ​ណិ​ន​ក្នុង​ជីវិត​ខ្លួនឯង គ្រួសារ និង​សង្គម ព្រមទាំង​ចូលរួម​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេសជាតិ​ឱ្យ​សមស្រប​ជា​សមាជិក​អាស៊ាន​ផងដែរ។

  1. តើ​កញ្ញា​យល់ឃើញ​យ៉ាងណាដែរ​ចំពោះ​សមត្ថភាព​របស់​យុវជន​កម្ពុជា ក្នុងចំណោម​យុវជន​ដទៃ​នៅ​បរទេស?

ខ្ញុំ​យល់ថា យុវជន​កម្ពុជា​យើង បើ​និយាយ​ពី​សមត្ថភាព​គឺមាន​ភាព​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​យុវជន​ដទៃ​ទាំង10ប្រទេស​ដែរ។ ចំណុច​ខ្លះ​យុវជន​ខ្មែរ​មានគំនិត​ទូលំទូលាយ និង​លេចធ្លោ​ក្នុងការ​តស៊ូ​មតិ​ជា​ភាសា​អង់គ្លេស ជាមួយ​យុវជន​ផ្សេងទៀត​ដោយ​ភាពក្លាហាន។ តែ​យើង​ក៏​មើលឃើញ​នូវ​ចំណុច​ខ្វះខាត​បន្តិចបន្តួច​ដែរ ព្រោះ​ប្រទេស​យើង​កំពុង​អភិវឌ្ឍ ដូច្នេះ​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​ផ្នែក​វិទ្យាសាស្ត្រ​បរិស្ថាន ក៏​នៅមានកម្រិត​នៅឡើយ​បើ​ប្រៀបធៀប​ជាមួយ​យុវជន​សាំង​ហ្គា​ពួ តែ​ជារួម សមត្ថភាព​យុវជន​យើង​គឺមាន​សក្តានុពល​មិន​ចាញ់​យុវជន​អាស៊ាន​ដទៃ​នោះទេ៕

Advertisement