អនាគត​នៃ​សកម្មភាព​ទស្សនា​សាកស​ពក​ប៉ាល់ Titanic ក្រោយ​ហេតុការណ៍ Titan

សាកសពកប៉ាល់ Titanic និង​នាវា​មុជ​ទឹក​ Titan

ករណី​នាវាមុជទឹក Titan ដែល​ដឹក​មនុស្ស 5 នាក់​ជួប​គ្រោះថ្នាក់​នៅ​បាត​​មហាសមុទ្រ​អា​ត្ល​ង់​ទិ​ក បាន​នាំឱ្យមាន​ការបារម្ភ​អំពី​អនាគត​នៃ​សកម្មភាព​ផ្សងព្រេង​ចុះទៅ​មើល​សាកសព​កប៉ាល់ Titanic ដែល​បាន​លិច​កាលពី​ជាង 100 ឆ្នាំមុន។

ចាប់តាំងពី​កប៉ាល់ Titanic ចាប់ផ្ដើម​ដំណើរ​ឆ្លងកាត់​មហាសមុទ្រ​អា​ត្ល​ង់​ទិ​ក​ដំបូង​កាលពី​ថ្ងៃទី 10 មេសា 1912 មនុស្សម្នា​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក​ក៏​ចាប់អារម្មណ៍​ខ្លាំង​ទៅលើ​កប៉ាល់​នេះ ក៏ដូចជា​ហេតុការណ៍​គ្រោះថ្នាក់​របស់​វា។ រឿងរ៉ាវ​របស់ Titanic មិន​ត្រឹមតែ​ជួយ​ឱ្យគេ​ផលិត​បាន​ភាពយន្ត​ក៏​អស្ចារ្យ​នោះទេ តែ​ក៏បាន​ជួយ​ជំរុញ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ផ្សងព្រេង​​ទៅ​កាន់​បាត​សមុទ្រ​នៅ​កាណាដា សហរដ្ឋ​អាម៉េរិក និង​អង់គ្លេស​ផងដែរ។

ទេសចរ​រាប់លាន​នាក់​បាន​ទៅកាន់​សារមន្ទីរ បូជនី​យ​ស្ថាន​ស្ដីពី​កប៉ាល់ និង​សោកនាដកម្ម Titanic ហើយ​ក៏មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​ចង់​មើល​សាកសព​កប៉ាល់​នេះ​ដោយផ្ទាល់។ ពួកគេ​ហ៊ាន​ចំណាយ​រហូតដល់ 250,000 ដុល្លារ​អាម៉េរិក​ដើម្បី​សម្រេច​ក្ដី​ប្រាថ្នា​គយគន់​សាកសព​កប៉ាល់ Titanic នៅ​ជម្រៅ​ជិត 4,000 ម៉ែត្រ ដោយ​ជិះ​ក្នុង​នាវាមុជទឹក។

ក៏ប៉ុន្តែ ការស្លាប់​របស់​មនុស្ស 5 នាក់​នៅក្នុង​នាវាមុជទឹក Titan ដែល​កើតហេតុ​នៅ​មិន​ឆ្ងាយ​ពី​សាកសព​កប៉ាល់ Titanic ធ្វើឱ្យ​គ្រប់គ្នា​មានការ​បារម្ភ​អំពី​អនាគត​នៃ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​នៅ​បាតសមុទ្រ។

អ្នកស្រី Jean Legg កូនស្រី​របស់​បុរស​ម្នាក់​ដែលជា​បុគ្គលិក​លើក​ប៉ាល់ Titanic បាន​និយាយថា «…កប៉ាល់ Titanic គួរតែ​ត្រូវបាន​ទុកឱ្យ​នៅក្នុង​ភាព​ស្ងប់​សុខ។ កប៉ាល់​នេះ​គួរតែ​ត្រូវបាន​ចាត់ទុកជា​សុគតិភព​របស់​វិញ្ញាណ​ទាំងឡាយ​នៃ​មនុស្ស​ដែល​បាន​បាត់​បង់ជីវិត»។

ឪពុក​របស់​អ្នកស្រី Jean Legg មាន​ឈ្មោះថា Sidney Daniels ជា​បុគ្គលិក​បម្រើការ​នៅលើ​កប៉ាល់ Titanic ក្នុងពេល​មាន​អាយុ​ទើបតែ 18 ឆ្នាំ។ ក្នុង​យប់កើតហេតុ​លិច​កប៉ាល់ Titanic លោក Daniels បាន​រួច​ពី​ការស្លាប់ ដោយសារ​បាន​លោត​ចូល​សមុទ្រ និង​ហែល​ដល់​ទូក​សុវត្ថិភាព។ គាត់​បានទទួល​មរណភាព​កាលពី​ឆ្នាំ 1983។

ក្រោយពី​នាវាមុជទឹក Titan ជួប​គ្រោះថ្នាក់​កាលពី​ថ្ងៃទី 18 មិថុនា 2023 ព័ត៌មាន​ជាច្រើន​បានឱ្យដឹងថា ក្រុមហ៊ុន OceanGate ដែល​គ្រប់គ្រង​នាវា Titan មិនបាន​គោរព​គោលការណ៍​ស្ដង់ដា​ធម្មតា​ស្ដីពី​សុវត្ថិភាព​របស់​នាវា។

Titan មិនមែនជា​នាវា​ដំបូង​គេ​ដែល​ចុះទៅ​មើល​សាកសព​កប៉ាល់ Titanic។ Deep Ocean Expeditions បានចាប់ផ្ដើម​សកម្មភាព​ដូចគ្នានេះ​ចាប់ពី​ឆ្នាំ 1998 ដោយ​លក់​សំបុត្រ​តម្លៃ 32,000 ដុល្លារ/ម្នាក់។ បណ្ដា​ក្រុមហ៊ុន​ដទៃ​ដូចជា Bluefish, RMS Titanic Inc និង Blue Marble Private ក៏​ធ្វើ​សកម្មភាព​នេះ។

ក៏ប៉ុន្តែ Deep Ocean Experditions និង Bluefish បាន​បញ្ឈប់​សកម្មភាព​តាំងពី​ឆ្នាំ 2012 ខណៈ RMS Titanic Inc ក៏បាន​ផ្អាក​តាំងពី​ជាង​មួយ​ទសវត្សរ៍​កន្លង។

អ្នកស្រី Jean Legg ​ជា​កូន​ស្រី​របស់​​លោក Sidney Daniels អតីត​បុគ្គលិក​លើ​កប៉ាល់​ Titanic​

នាវាមុជទឹក​ដែល​ផ្សងព្រេង​ចុះទៅ​ទស្សនា​សាកសព​កប៉ាល់ Titanic ធ្វើ​សកម្មភាព​ក្នុង​តំបន់​សមុទ្រ​អន្តរជាតិ ដូច្នេះ​ពុំមាន​ស្ថាប័នរដ្ឋ​ណាមួយ​គ្រប់គ្រង​ស្ដង់ដា​សុវត្ថិភាព​របស់​នាវា​ទាំងនេះ។ ប៉ុន្តែ​ក្រុមហ៊ុន​នានា​បាន​ស្ម័​គ្រ​ចិត្ត​អនុញ្ញាតឱ្យ​រដ្ឋ​ពិនិត្យ​នាវា​របស់​ពួកគេ។

នៅលើ​ពិភពលោក​មាន​នាវា​ត្រឹមតែ 10 គ្រឿង​ប៉ុណ្ណោះ​ដែលមាន​សមត្ថ​ភាពចុះ​ដល់​ជម្រៅ​របស់​សាកសព​កប៉ាល់ Titanic។ នេះ​បើតាម​លោក Will Kohnen ប្រធាន​សមាគម​បច្ចេកវិទ្យា​ផ្លូវទឹក។ លោក Will និយាយថា «នាវា​ទាំងនេះ​សុទ្ធ​តែ​ត្រូវបាន​ត្រួតពិនិត្យ លើកលែងតែ Titan»។

នៅមុន និង​ក្រោយ​កើតហេតុ​ការណ៍​គ្រោះថ្នាក់​នាវាមុជទឹក Titan បុគ្គល និង​ស្ថាប័ន​ជាច្រើន​បាន​អំពាវនាវ​ឱ្យមាន​ការត្រួតពិនិត្យ​នាវា Titan និង​ក្រុមហ៊ុន OceanGate ក៏ដូចជា​បណ្ដា​ក្រុមហ៊ុន​ដែល​​ផ្សេង​ព្រេង​ចុះទៅ​ទស្សនា​សាកសព Titanic។ ពួកគេ​យល់ថា ក្រុមហ៊ុន OceanGate មិន​យកចិត្តទុកដាក់​លើ​បញ្ហា​សុវត្ថិភាព។

ក៏ប៉ុន្តែ អ្នកខ្លះ​ថា ប្រវត្តិសាស្ត្រ​នឹង​បាត់ស្រមោល បើសិន​ដំណើរ​ចុះទៅ​មើល​សាកសព Titanic ត្រូវបាន​បញ្ឈប់​ជា​រៀងរហូត។ ពួកគេ​យល់ថា វិស័យ​ទេសចរណ៍​ប្រភេទ​នេះ​នឹង​ងើប​ឡើងវិញ។

លោក Alan Whitefield ដែលជា​ប្រធាន​ក្រុមហ៊ុន Silvercrest Submarines នៅ​ប្រទេស​អង់គ្លេស និយាយថា «វា​ដូច​ទៅនឹង​វិស័យ​អាកាសចរណ៍។ ពេល​មាន​យន្តហោះ​ធ្លាក់ គ្រប់គ្នា​តែង​តែ​​ព្រួយបារម្ភ…។ ប៉ុន្តែ​ច្រើន​ខែក្រោយ​មក ពួកគេ​ក៏​បន្ត​ជិះ​យន្តហោះ និង​ភ្លេច​រឿងរ៉ាវ​ដែល​បានកើត​ឡើង»៕

Advertisement