គ្រោះថ្នាក់នាវាមុជទឹក Titan បានធ្វើឱ្យ Michael Guillen នឹកឃើញដល់បទពិសោធន៍ដ៏រន្ធត់នៅពេលជាប់ក្នុងនាវាមុជទឹកនៅត្រង់កន្លែងដូចទីតាំងក្នុងករណី Titan កាលពីឆ្នាំ 2000។
«ខ្ញុំគឺជាមនុស្សម្នាក់ក្នុងចំណោមអ្នកយកព័ត៌មានដំបូងៗដែលបានមើលឃើញសាកសពកប៉ាល់ Titanic នៅបាតសមុទ្រអាត្លង់ទិក។ ប្រការនោះធ្វើឱ្យខ្ញុំមានមោទកភាព» Michael Guillen បណ្ឌិតផ្នែករូបវិទ្យាអាម៉េរិក រៀបរាប់អំពីដំណើរចុះទៅមើលសាកសពកប៉ាល់ Titanic ក្នុងនាមជាអ្នកយកព័ត៌មានផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្ររបស់ទូរទស្សន៍ ABC កាលពី 23 ឆ្នាំមុន។
ក្នុងដំណើរផ្សងព្រេងនោះ Guillen ទៅជាមួយមិត្តម្នាក់ឈ្មោះ Brian និងអ្នកបើកបរនាវាជនជាតិរុស្ស៊ី Viktor នៅក្នុងនាវាមុជទឹក Mir-1 របស់រុស្ស៊ី ដែលត្រូវបានទម្លាក់ចុះទឹកពីកប៉ាល់មេ Akademik Mstislav Keldysh។ ក្រោយពីបានទស្សនាផ្នែកខាងមុខរបស់សាកសពកប៉ាល់ Titanic ប្រកបដោយភាពងាយស្រួលនៅក្នុងជម្រៅ 3,800 ម៉ែត្រ ពួកគេក៏សម្រេចចិត្តផ្លាស់ទីទៅកាន់ផ្នែកខាងក្រោយរបស់កប៉ាល់។
លោក Guillen រៀបរាប់៖ «ពេលឆ្លងកាត់តំបន់ដែលមានបំណែកជាច្រើន ដើម្បីឆ្ពោះទៅកាន់ចំណុចកន្ទុយកប៉ាល់ ពួកយើងក៏ស្រាប់តែត្រូវស្រូបចូលខ្សែទឹកដែលហូរខ្លាំងនៅបាតសមុទ្រ។ ចុងក្រោយ Mir-1 ត្រូវជាប់គាំងទៅនឹងស្លាបចក្រដ៏ធំរបស់កប៉ាល់ Titanic»។
«ក្រោយពីការប៉ះទង្គិច ពួកយើងឃើញដុំដែកច្រែះរបស់កប៉ាល់ Titanic ធ្លាក់មកលើនាវាមុជទឹក» លោក Guillen បន្ថែម និងបន្តថា «ពេលនោះខ្ញុំគិតថា ខ្ញុំនឹងមិនអាចគេចផុតពីការស្លាប់ឡើយ»។
![](https://i0.wp.com/lareine.com.kh/wp-content/uploads/2023/06/lareine.com.kh-2023-06-26_08-55-00_507011.jpg?resize=696%2C522&ssl=1)
Viktor ដែលធ្លាប់ជាអ្នកបើកបរយន្តហោះចម្បាំង MiG របស់រុស្ស៊ី ក៏បានរកវិធីរំដោះនាវាមុជទឹក។ លោក Guillen និយាយថា ពេលនោះ «ដូចទៅនឹងរថយន្តរបស់អ្នកកំពុងជាប់ផុង ហើយអ្នកត្រូវរកវិធីថយក្រោយដើម្បីរំដោះខ្លួន។ ពួកយើងសុទ្ធតែរក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់ ព្រោះមិនចង់រំខាន ឬធ្វើឱ្យ Viktor បែកអារម្មណ៍។ ពួកយើងសុទ្ធតែដឹងថា កំពុងស្ថិតក្នុងស្ថានភាពអាសន្ន…»។
នាវា Mir-1 ត្រូវជាប់ប្រហែលមួយម៉ោងក្នុងភាពងងឹតនៅបាតសមុទ្រ ដោយសារតែ Viktor សម្រេចចិត្តបិទភ្លើងដើម្បីសន្សំសំចៃថាមពល។ «ខ្ញុំមិនភ្លេចសោះឡើយនូវស្ថានភាពដែលគិតថា ខ្លួននឹងស្លាប់មិនខាន» លោក Guillen រម្លឹកឡើងដូច្នេះ។
ក្នុងពេលនោះ Guillen មានអារម្មណ៍ថា នាវាកំពុងផុសឡើង។ «ខ្ញុំងាកក្រោយសួរ Viktor ថា មានបញ្ហាអ្វីអត់? គាត់ក៏ឆ្លើយដោយសំឡេងស្អកៗថា «មិនមានបញ្ហាទេ»។ ពេលនោះទើបខ្ញុំមានអារម្មណ៍ធូរទ្រូង» លោក Guillen ថ្លែងបន្តដូច្នេះ។
![](https://i0.wp.com/lareine.com.kh/wp-content/uploads/2023/06/lareine.com.kh-2023-06-26_08-55-03_508574.jpg?resize=696%2C392&ssl=1)
ដោយសារជំនាញរបស់ Viktor ចុងក្រោយ នាវាមុជទឹក Mir-1 ក៏បានរំដោះខ្លួនផុតពីស្លាបចក្រ និងគំនរបាក់បែករបស់សាកសពកប៉ាល់ Titanic។ ពួកគេត្រូវចំណាយពេលពីរម៉ោងកន្លះដើម្បីងើបឡើងលើផ្ទៃទឹក និងផុតពីគ្រោះអាសន្ន។
កាលពីឆ្នាំ 2000 មានតែពីរប្រទេសប៉ុណ្ណោះដែលអាចអភិវឌ្ឍនាវាមុជទឹកដែលស៊ូទ្រាំបានជាមួយនឹងសម្ពាធទឹកសមុទ្រដ៏មហាសាល នោះគឺប្រទេសបារាំង និងរុស្ស៊ី។ នេះបើតាម លោក Guillen។
នាវាមុជទឹក Mir របស់រុស្ស៊ី មានបណ្ដោយ 7.8 ម៉ែត្រ, ទទឹង 3.6 ម៉ែត្រ, កម្ពស់ 3 ម៉ែត្រ និងទម្ងន់ 18,600 គីឡូក្រាម។ នាវានេះអាចចុះជ្រៅរហូតដល់ 6,000 ម៉ែត្រ។ ក្នុងការធ្វើតេស្ដជាក់ស្ដែង Mir-1 អាចចុះដល់ជម្រៅ 6,170 ម៉ែត្រ និង Mir-2 អាចចុះដល់ 6,120 ម៉ែត្រ៕