គ្រោះថ្នាក់នាវាមុជទឹក Titan បានធ្វើឱ្យ Michael Guillen នឹកឃើញដល់បទពិសោធន៍ដ៏រន្ធត់នៅពេលជាប់ក្នុងនាវាមុជទឹកនៅត្រង់កន្លែងដូចទីតាំងក្នុងករណី Titan កាលពីឆ្នាំ 2000។
«ខ្ញុំគឺជាមនុស្សម្នាក់ក្នុងចំណោមអ្នកយកព័ត៌មានដំបូងៗដែលបានមើលឃើញសាកសពកប៉ាល់ Titanic នៅបាតសមុទ្រអាត្លង់ទិក។ ប្រការនោះធ្វើឱ្យខ្ញុំមានមោទកភាព» Michael Guillen បណ្ឌិតផ្នែករូបវិទ្យាអាម៉េរិក រៀបរាប់អំពីដំណើរចុះទៅមើលសាកសពកប៉ាល់ Titanic ក្នុងនាមជាអ្នកយកព័ត៌មានផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្ររបស់ទូរទស្សន៍ ABC កាលពី 23 ឆ្នាំមុន។
ក្នុងដំណើរផ្សងព្រេងនោះ Guillen ទៅជាមួយមិត្តម្នាក់ឈ្មោះ Brian និងអ្នកបើកបរនាវាជនជាតិរុស្ស៊ី Viktor នៅក្នុងនាវាមុជទឹក Mir-1 របស់រុស្ស៊ី ដែលត្រូវបានទម្លាក់ចុះទឹកពីកប៉ាល់មេ Akademik Mstislav Keldysh។ ក្រោយពីបានទស្សនាផ្នែកខាងមុខរបស់សាកសពកប៉ាល់ Titanic ប្រកបដោយភាពងាយស្រួលនៅក្នុងជម្រៅ 3,800 ម៉ែត្រ ពួកគេក៏សម្រេចចិត្តផ្លាស់ទីទៅកាន់ផ្នែកខាងក្រោយរបស់កប៉ាល់។
លោក Guillen រៀបរាប់៖ «ពេលឆ្លងកាត់តំបន់ដែលមានបំណែកជាច្រើន ដើម្បីឆ្ពោះទៅកាន់ចំណុចកន្ទុយកប៉ាល់ ពួកយើងក៏ស្រាប់តែត្រូវស្រូបចូលខ្សែទឹកដែលហូរខ្លាំងនៅបាតសមុទ្រ។ ចុងក្រោយ Mir-1 ត្រូវជាប់គាំងទៅនឹងស្លាបចក្រដ៏ធំរបស់កប៉ាល់ Titanic»។
«ក្រោយពីការប៉ះទង្គិច ពួកយើងឃើញដុំដែកច្រែះរបស់កប៉ាល់ Titanic ធ្លាក់មកលើនាវាមុជទឹក» លោក Guillen បន្ថែម និងបន្តថា «ពេលនោះខ្ញុំគិតថា ខ្ញុំនឹងមិនអាចគេចផុតពីការស្លាប់ឡើយ»។
Viktor ដែលធ្លាប់ជាអ្នកបើកបរយន្តហោះចម្បាំង MiG របស់រុស្ស៊ី ក៏បានរកវិធីរំដោះនាវាមុជទឹក។ លោក Guillen និយាយថា ពេលនោះ «ដូចទៅនឹងរថយន្តរបស់អ្នកកំពុងជាប់ផុង ហើយអ្នកត្រូវរកវិធីថយក្រោយដើម្បីរំដោះខ្លួន។ ពួកយើងសុទ្ធតែរក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់ ព្រោះមិនចង់រំខាន ឬធ្វើឱ្យ Viktor បែកអារម្មណ៍។ ពួកយើងសុទ្ធតែដឹងថា កំពុងស្ថិតក្នុងស្ថានភាពអាសន្ន…»។
នាវា Mir-1 ត្រូវជាប់ប្រហែលមួយម៉ោងក្នុងភាពងងឹតនៅបាតសមុទ្រ ដោយសារតែ Viktor សម្រេចចិត្តបិទភ្លើងដើម្បីសន្សំសំចៃថាមពល។ «ខ្ញុំមិនភ្លេចសោះឡើយនូវស្ថានភាពដែលគិតថា ខ្លួននឹងស្លាប់មិនខាន» លោក Guillen រម្លឹកឡើងដូច្នេះ។
ក្នុងពេលនោះ Guillen មានអារម្មណ៍ថា នាវាកំពុងផុសឡើង។ «ខ្ញុំងាកក្រោយសួរ Viktor ថា មានបញ្ហាអ្វីអត់? គាត់ក៏ឆ្លើយដោយសំឡេងស្អកៗថា «មិនមានបញ្ហាទេ»។ ពេលនោះទើបខ្ញុំមានអារម្មណ៍ធូរទ្រូង» លោក Guillen ថ្លែងបន្តដូច្នេះ។
ដោយសារជំនាញរបស់ Viktor ចុងក្រោយ នាវាមុជទឹក Mir-1 ក៏បានរំដោះខ្លួនផុតពីស្លាបចក្រ និងគំនរបាក់បែករបស់សាកសពកប៉ាល់ Titanic។ ពួកគេត្រូវចំណាយពេលពីរម៉ោងកន្លះដើម្បីងើបឡើងលើផ្ទៃទឹក និងផុតពីគ្រោះអាសន្ន។
កាលពីឆ្នាំ 2000 មានតែពីរប្រទេសប៉ុណ្ណោះដែលអាចអភិវឌ្ឍនាវាមុជទឹកដែលស៊ូទ្រាំបានជាមួយនឹងសម្ពាធទឹកសមុទ្រដ៏មហាសាល នោះគឺប្រទេសបារាំង និងរុស្ស៊ី។ នេះបើតាម លោក Guillen។
នាវាមុជទឹក Mir របស់រុស្ស៊ី មានបណ្ដោយ 7.8 ម៉ែត្រ, ទទឹង 3.6 ម៉ែត្រ, កម្ពស់ 3 ម៉ែត្រ និងទម្ងន់ 18,600 គីឡូក្រាម។ នាវានេះអាចចុះជ្រៅរហូតដល់ 6,000 ម៉ែត្រ។ ក្នុងការធ្វើតេស្ដជាក់ស្ដែង Mir-1 អាចចុះដល់ជម្រៅ 6,170 ម៉ែត្រ និង Mir-2 អាចចុះដល់ 6,120 ម៉ែត្រ៕