ករណី​​ធ្លាក់​យន្តហោះ​​សម្លាប់​មនុស្ស 229 នាក់ព្រោះតែ​ឆេះ​ខ្សែភ្លើង បាន​កែប្រែ​វិស័យ​អាកាសចរណ៍​ទាំង​មូល

គ្រោះថ្នាក់​ធ្លាក់​យន្តហោះ​ដឹក​មនុស្ស 229 នាក់​កាលពី​ឆ្នាំ 1998 បានធ្វើឱ្យ​មានការ​កែប្រែ​ជាច្រើន​នៅក្នុង​ស្ដង់ដា​​សុវត្ថិភាព​របស់​វិស័យ​អាកាសចរណ៍​ពិភពលោក។

កាលពី​ថ្ងៃទី 02 កញ្ញា 1998 ជើងហោះហើរ​លេខ 111 របស់​យន្តហោះ​ពាណិជ្ជកម្ម MD-11 បាន​ចេញ​ដំណើរ​ពី​ទីក្រុង New York សហរដ្ឋ​អាម៉េរិក ទៅកាន់​ប្រទេស​ស្វ៊ី​ស។ យន្តហោះ​នេះ ហោះ​ឡើង​ដោយ​រលូត​នៅវេលា​ម៉ោង 20 និង 18 នាទី។ ប៉ុន្តែ ពេល​ហោះ​ឡើងដល់​កម្ពស់ 10,100 ម៉ែត្រ ក្លិន​អាក្រក់​ក៏​ចាប់ផ្ដើម​ភាយ​ក្នុង​កាប៊ីន​អ្នកបើកបរ។ ពី​ឡុ​ត​ក៏​ដឹងថា ក្លិន​នេះ​ភាយ​ចេញពី​ប្រព័ន្ធ​ម៉ាស៊ីនត្រជាក់​ក្នុង​កាប៊ីន​ពី​ឡុ​ត ខណៈដែល​កាប៊ីន​អ្នកដំណើរ​មិនមាន​បញ្ហា។

បួន​នាទី​ក្រោយមក ក្លិន​ចម្លែក​នេះ​ក៏​ភាយ​កាន់តែខ្លាំង​នៅក្នុង​កាប៊ីន​ពី​ឡុ​ត អម​នឹង​ផ្សែង​ពណ៌​ស។ ពេលនេះ​ទើប​ក្រុម​អ្នកបើកបរ​ដឹក​ថា មាន​អគ្គិភ័យ​ក្នុង​កាប៊ីន រួច​ក៏​រាយការណ៍​ដល់​ស្ថាប័ន​គ្រប់គ្រង​អាកាសចរណ៍។ ភ្លាមនោះ អណ្ដាតភ្លើង​ក៏​ចាប់ផ្ដើម​ឆាបឆេះ ធ្វើឱ្យ​ក្រុម​ពី​ឡុ​ត​មាន​ពេល​តិចតួច​សម្រាប់​ការ​ចុះចត​បន្ទាន់។ MD-11 ត្រូវបាន​បញ្ជា​ឱ្យ​ចុះចត​លើ​ព្រលានយន្តហោះ Halifax Stanfield (កាណាដា) ដែលមាន​ចម្ងាយ​ជាង 100 គីឡូម៉ែត្រ​ពី​យន្តហោះ។

បួន​នាទី​បន្ទាប់មកទៀត យន្តហោះ​ក៏​ហោះ​បាន​ប្រហែល 50 គីឡូម៉ែត្រ។ ក្រុម​ហោះហើរ​ក៏បាន​ស្នើឱ្យ​អូសបន្លាយ​ពេលវេលា​ហោះហើរ​ដើម្បី​បន្ទាបខ្លួន និង​បញ្ចេញ​ចោល​ឥន្ធនៈ។

នៅក្នុង​អំឡុង​ពេលនោះ ក្រុម​ពី​ឡុ​ត​បាន​បិទ​ច​រន្ត​​អគ្គិសនី​ក្នុង​កាប៊ីន និង​កង្ហារ​នៅលើ​ពិតាន​យន្តហោះ ដែល​នេះ​បានប្រែក្លាយ​លំហ​នៅ​ពិតាន​ទៅជា​ឧបករណ៍​ស្រូបខ្យល់។ ភ្លាមនោះ ស្រាប់តែ​អណ្ដាតភ្លើង​ឆេះ​រាលដាល​ពេញ​កាប៊ីន​ពី​ឡុង ហើយ​ផ្នែក​ជាច្រើន​ក៏​លែង​ដំណើរការ ក្នុងនោះ​មាន​ទាំងមុខ​ងារ​បើ​បរ​ស្វ័យប្រវត្ត និង​អេក្រង់​សម្រាប់​មើល​របស់​ពី​ឡុ​ត​ផងដែរ។

MD-11 ក៏​បាត់បង់​ការគ្រប់គ្រង​ទាំងស្រុង។ ក្រុម​ហោះហើរ​បានផ្ដល់​សញ្ញា «Mayday» ដែល​រាយការណ៍​អំពី​គ្រោះអាសន្ន​កម្រិត​ខ្ពស់បំផុត ហើយក៏​បាត់​ទំនាក់ទំនង។ យន្តហោះ​នេះ​បាន​ធ្លាក់ចុះ​មហាសមុទ្រ​នៅ​ម៉ោង 22 និង 31 នាទី ក្នុង​ល្បឿន 555 គីឡូម៉ែត្រ/ម៉ោង ធ្វើឱ្យ​ដងខ្លួន​យន្តហោះ​ខ្ទេច​ជា​រាប់លាន​បំណែក​ក្នុង​រយៈពេល​មិន​ដល់​មួយ​វិនាទី។

ហេតុការណ៍​ធ្លាក់​យន្តហោះ​របស់​ក្រុមហ៊ុន Swissari នេះ​ បានសម្លាប់​មនុស្ស 229 នាក់។ ក្រោយ MD-11 បាន​ធ្លាក់ គណៈកម្មការ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​កាណាដា (TSB) ក៏បាន​ចាប់ផ្ដើម​ស៊ើបអង្កេត​រក​មូលហេតុ។ លទ្ធផល​នៃ​ការស្រាវជ្រាវ​បង្ហាញថា អណ្ដាតភ្លើង​បានចាប់ផ្ដើម​ឆេះ​ចេញពី​បណ្ដាញ​ខ្សែភ្លើង​ខាងលើ​កាប៊ីន​អ្នកបើកបរ ហើយ​រាលដាល​យ៉ាង​លឿន ធ្វើឱ្យ​ផ្នែក​ជាច្រើន​របស់​យន្តហោះ​ត្រូវ​ខូចខាត។ អេក្រង់​នានា​នៅក្នុង​កាប៊ីន​អ្នកបើកបរ​​បាន​ខូច ​នាំឱ្យ​ពី​ឡុ​ត​ត្រូវ​រាវ​ដើម្បី​បញ្ជា​យន្តហោះ​ព្រោះ​មើល​​មិនឃើញ ហើយក៏​ហោះ​ខុស​ទិសដៅ និង​ធ្លាក់ចូល​មហាសមុទ្រ​អា​ត្ល​ង់​ទិ​ក។

យន្តហោះ​នេះ​​មិនមាន​ប្រព័ន្ធ​ស្វែង​រក​ប្រភព​អណ្ដាត​ភ្លើង​ និងប្រព័ន្ធ​​ពន្លត់ភ្លើង ទើប​ក្រុម​ហោះហើរ​ត្រូវ​ប្រើ​ច្រមុះ​ដើម្បី​ហិត​ក្លិន ពេលនោះ ហេតុការណ៍​បាន​ប្រែជា​អាក្រក់​ណាស់​ទៅហើយ។

TSB សន្និដ្ឋានថា មូលហេតុ​នៃ​គ្រោះថ្នាក់​នេះ​គឺ​ដោយសារ «ស្ដង់ដា​គ្រប់គ្រង​អគ្គិភ័យ​សម្រាប់​វត្ថុ​ធាតុ​ក្នុង​យន្តហោះ មិន​សមស្រប»។

ក្រោយ​ហេតុការណ៍​ខាងលើ សំណើ​ជាច្រើន​ត្រូវបាន​លើកឡើង​ដើម្បី​កែលំអ​ស្តង់ដា​នានា​នៅក្នុង​យន្តហោះ។ សំណើ​ទាំងនេះ​ក៏បាន​នាំឱ្យមាន​ការកែប្រែ​ច្រើន​នៅក្នុង​ស្ដង់ដា​សុវត្ថិភាព​អាកាសចរណ៍​របស់​ស្ថាប័ន​គ្រប់គ្រង​អាកាសចរណ៍ នៅក្នុង​ការផលិត​យន្ត​ហោះ និង​វិស័យ​អាកា​ចរណ៍​ទាំងមូល​របស់​ពិភពលោក៕

Advertisement