យោងតាមរបាយការណ៍របស់ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានឱ្យដឹងថា ការនាំ ចេញជ័រកៅស៊ូរបស់កម្ពុជាបានកើនឡើង 10% នៅក្នុងត្រីមាសទី1 នៃឆ្នាំនេះ បើប្រៀបធៀបទៅនឹង រយៈ ពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន(2019) ប៉ុន្តែតម្លៃទំនិញបានធ្លាក់ចុះបន្តិច។
របាយការណ៍ បានបង្ហាញតួលេខ ចាប់ពីខែមករា ដល់ខែមីនា ប្រទេសកម្ពុជាបាននាំចេញ កៅស៊ូចំនួន 53,057តោនកើនឡើង 10% ដោយតម្លៃជាមធ្យម 1,397ដុល្លារក្នុង 1តោន ដែល តំណាងឱ្យការធ្លាក់ចុះ 1.2%។ ជារួមសម្រាប់រយៈពេលនេះវិស័យជ័រកៅស៊ូ បាននាំមកនូវប្រាក់ ចំណូលប្រមាណ 74លានដុល្លារ ។
របាយការណ៍បានបញ្ជាក់ដែរថា បើទោះបីជាមានការធ្លាក់ចុះ 15% នៃបរិមាណនាំចេញក្នុងខែមីនា បើប្រៀបធៀបនឹងខែកុម្ភៈ ពី 12,913 ដល់ 11,751តោន ដែលជាលទ្ធផលនៃការរំខានដល់ ពាណិជ្ជកម្មដែលបណ្តាលមកពីការរឹតត្បិតនៃសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មឆ្លងកាត់ព្រំដែនឆ្លើយតបទៅនឹងការរាលដាលវីរុសកូវីដ-19។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានក្រុមហ៊ុន អានម៉ាឌី ដែលជាម្ចាស់ចម្ការកៅស៊ូ និងនាំចេញផលិតផលបានមានប្រសាសន៍ថា ការធ្លាក់ចុះនៃការនាំចេញកាលពីខែមីនា ភាគច្រើន គឺកាត់បន្ថយការបញ្ជាទិញពីអ្នកនាំចូលធំបំផុតរបស់ពួកគេ។
ប្រទេសចិនដែលយើងមើលឃើញថា ជាទីផ្សារកៅស៊ូដ៏ធំបំផុតរបស់យើង បានដាក់កម្រិតយ៉ាងតឹងរ៉ឹងលើពាណិជ្ជកម្មនាំចូល ដោយសារតែជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-19។ ជាហេតុនាំឱ្យមានលទ្ធផលនាំចេញ និងប្រាក់ចំណេញបានធ្លាក់ចុះ។
ក្រៅពីប្រទេសចិន ដែលជាទីផ្សារសំខាន់នៃទំនិញ ជ័រកៅស៊ូកម្ពុជាក៏ត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ប្រទេសម៉ាឡេស៊ី វៀតណាម និងសិង្ហបុរីផងដែរ ដែលសុទ្ធសឹងជាប្រទេសមានវិបត្តិវីរុសកូវីដ-19 ជាហេតុនាំឱ្យការនាំចេញមានការរឹតត្បិត ក្នុងសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម។
សូបញ្ជាក់ថា ប្រទេសកម្ពុជាមានចម្ការកៅស៊ូចំនួន 405,485 ហិកតាដែលក្នុងនោះ 250,750 ហិកតា (62%) គឺជា“ ដំណាំសាច់ប្រាក់” ដែលមានអាយុគ្រប់គ្រាន់នឹងទទួលផលហើយ។
ជាមួយគ្នានេះដែរ ថ្មីៗនេះ រដ្ឋាភិបាលក៏បានកែសម្រួលពន្ធលើការនាំចេញកៅស៊ូក្នុងគោល បំណងជួយដល់កសិករ ដើម្បីជំរុញការប្រកួតប្រជែងទំនិញនៅលើទីផ្សារ៕