ការនាំចេញផលិតផលរបស់ប្រទេសថៃក្នុងខែសីហា 2023 បានកើនឡើងជាលើកដំបូង ដែលនេះគឺជាសញ្ញាបញ្ជាក់អំពីការងើបឡើងនៃសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសនេះ។
យោងតាមសារព័ត៌មានក្នុងស្រុក កាលពីថ្ងៃទី 26 កញ្ញា លេខាធិការអចិន្ត្រៃយ៍នៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្មថៃ លោក Kirati Ratchano បានឱ្យដឹងថា ការនាំចេញរបស់ប្រទេសនេះក្នុងខែសីហា 2023 បានកើន 2.6% បើធៀបនឹងខែសីហា 2022 ដែលនេះគឺជាសញ្ញាបញ្ជាក់អំពីការងើបឡើងនៃសេដ្ឋកិច្ចប្រទេសនេះចាប់ពីពេលនេះដល់ដំណាច់ឆ្នាំ។
លោក Kirati បញ្ជាក់ថា តម្លៃនៃការនាំចេញរបស់ប្រទេសថៃក្នុងខែសីហា 2023 សម្រេចបានប្រហែល 8.25 ពាន់លានបាត (242,796 លានដុល្លារអាម៉េរិក)។ ការនាំចូលក្នុងដំណាក់កាលដូចគ្នានេះថយចុះ 12.8% មកនៅត្រឹម 8.23 ពាន់លានបាត។
គិតជារួម ក្នុងរយៈពេល 8 ខែដំបូងនៃឆ្នាំនេះ តម្លៃនៃការនាំចេញរបស់ប្រទេសថៃសម្រេចបានជាង 6.3 ទ្រីលានបាត (187.6 ពាន់លានដុល្លារអាម៉េរិក) ថយចុះ 4.5% បើធៀបនឹងដំណាក់កាលដូចគ្នារបស់ឆ្នាំមុន ខណៈការនាំចូលថយចុះ 5.7% មកនៅប្រហែល 6.7 ទ្រីលានបាត នាំឱ្យមានឱនភាពពាណិជ្ជកម្មប្រហែលជាង 300 ពាន់លានបាត។
លោក Kirati ឱ្យដឹងថា ការនាំចេញរបស់ប្រទេសថៃងើបឡើងវិញដោយសារការនាំចេញកសិផលកើន 4.2% ដែលជាការកើនឡើងដំបូងក្រោយរយៈពេល 4 ខែ។ ការនាំចេញផ្លែឈើបង្កក និងក្រៀមកើន 99.8%, ការនាំចេញអង្ករកើន 10%, បន្លែប្រអប់ និងកែច្នៃកើន 26.5%, ទឹកដោះ និងផលិតផលធ្វើពីទឹកដោះកើន 13.2%, បន្លែបង្កក និងក្រៀមកើន 22.8%។
ការនាំចេញផលិតផលឧស្សាហកម្មក្នុងខែសីហាកើន 2.5% ក្នុងនោះ រថយន្ត និងគ្រឿងបន្លាស់កើន 5.2%។
ក្នុងខែសីហា 2023 ការនាំចេញរបស់ប្រទេសថៃទៅកាន់ទីផ្សារធំៗកើន 2.3% ក្នុងនោះ ការនាំចេញទៅកាន់សហរដ្ឋអាម៉េរិកកើន 21.7%, ជប៉ុនកើន 15.7% និងប្រទេសចិនកើន 1.9%។
ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មថៃបានព្យាករថា ការនាំចេញក្នុងខែកញ្ញា និងត្រីមាសចុងក្រោយរបស់ឆ្នាំនេះនឹងងើបឡើងវិញ៕