(ហូឡង់) – អាជ្ញាធររាជធានីអាំស្ទែដាំ កំពុងព្យាយាមរំដោះកន្លែងចតកង់សាធារណៈដ៏ស្អេកស្កះដោយចំណតក្រោមទឹកទន្លេដែលមានតម្លៃទាប។
ក្រោមទឹកថ្លាឆ្វង់ក្បែរស្ថានីយរថភ្លើងនៅកណ្ដាលរាជធានីអាំស្ទែដាំ គឺជាចំណតកង់ដែលអាចដាក់បាន 7,000 គ្រឿង។ តាមគម្រោង ចំណត់កង់ដែលនឹងត្រូវសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់នៅថ្ងៃទី 26 មករា 2023 នេះ គឺជាសមិទ្ធផលដែលមានតម្លៃ 60 លានអឺរ៉ូ (ជិត 65 លានដុល្លារអាម៉េរិក) ដែលចាប់ផ្ដើមស្ថាបនាតាំងពី 4 ឆ្នាំមុន។
គោលដៅរបស់គម្រោងនេះគឺការរៀបចំសម្អាតកន្លែងចតកង់ខូចដែលអ្នកធ្វើដំណើរទុកចោល ដើម្បីសាងសង់ចំណតថ្មីដែលមានរបៀបរៀបរយ ស្អាត សុវត្ថិភាព និងស្ថិតនៅក្រោមទឹក។ អ្នកជិះកង់អាចចតដោយមិនគិតថ្លៃក្នុងរយៈពេល 24 ម៉ោង និងបង់ 1.46 ដុល្លារអាម៉េរិកសម្រាប់ 24 បន្ទាប់។
ជណ្ដើរយន្តមួយនឹងនាំភ្ញៀវឡើងទៅកាន់ចំណតរថភ្លើងនៅក្បែរនោះ ជាទីដែលមានរថភ្លើងទៅមកជាង 200,000 ជើងជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ ចំណត់កង់មួយកន្លែងផ្សេងទៀតក៏ទើបត្រូវបានសាងសង់រួចរាល់នៅក្បែរកំពង់ផែ IJ ដោយខ្ទង់ប្រាក់វិនិយោគ 27 លានដុល្លារអាម៉េរិក និងអាចដាក់កង់បានជាង 4,000 គ្រឿង។
ចំណត់កង់ខាងលើត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយប្រព័ន្ធឆ្លាតវៃ អាចឱ្យម្ចាស់កង់ដឹងថា ទីតាំងណានៅសល់កន្លែងចតចំនួនប៉ុន្មាន។
«ស្ថានីយរថភ្លើងកណ្ដាលក្រុងគឺជាទីតាំងមមាញឹកបំផុតនៅអាំស្ទែដាំ» Pieter Visser ប្រធានគម្រោងចំណតកង់របស់រាជធានីនិយាយដូច្នេះ។ «មនុស្សជាច្រើនយកទីសាធារណៈធ្វើជាកន្លែងចតកង់។ រាជធានីចង់ធ្វើចំណតកង់ក្រោមដីដើម្បីទុកផ្លូវសាធារណៈសម្រាប់អ្នកថ្មើរជើង ទេសចរ និងជនពិការ»។
យោងតាម BOVAG និង RAI ដែលជាអង្គការស្រាវជ្រាវលើយានយន្ត បច្ចុប្បន្នហូឡង់មានកង់ជាង 23.4 លានគ្រឿង បើទោះមានប្រជាជនតែ 17.8 លាននាក់។ កង់គឺជាមធ្យោបាយធ្វើដំណើរពេញនិយមបំផុតនៅហូឡង់ ពិសេសគឺរាជធានីអាំស្ទែដាំ។
នៅហូឡង់ សូម្បីតែស្ត្រីមានផ្ទៃពោះក៏ចូលចិត្តជិះកង់ដែរ
ចំពោះវិស័យផ្លូវដែក គម្រោងស្ថានីយកង់ក្រោមទឹកបឹង ក៏ជួយឱ្យការធ្វើដំណើរដោយរថភ្លើងអគ្គិសនីរបស់ប្រជាជន មានភាពងាយស្រួល និងទាក់ទាញជាងមុន។
ចំណតកង់ក្រោមដី
ប្រជាជននៅអាំស្ទែដាំបានសម្ដែងការសប្បាយរីករាយនៅពេលគម្រោងចំណតកង់ជិតត្រូវបានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់។ Marco te Brommelstroet ប្រធានវិទ្យាស្ថានកង់ទីក្រុងនៅសាកលវិទ្យាល័យអាំស្ទែដាំ បានឱ្យដឹងថា គន្លឹះជោគជ័យរបស់គមនាគមន៍សាធារណៈគឺការតភ្ជាប់បណ្ដាប្រភេទមធ្យោបាយធ្វើដំណើរជាមួយគ្នា។
សកម្មភាពសាងសង់ចំណតកង់ក្រោមទឹកនៅអាំស្ទែដាំ ប្រទេសហូឡង់
ចំណែក Lucas Snaije ប្រធានផ្នែកស្រាវជ្រាវ និងតស៊ូមតិរបស់អង្គការគាំទ្រការជិះកង់ BYCS ឱ្យដឹងថា គម្រោងខាងលើអាចជាគំរូសម្រាប់បណ្ដាប្រទេសយកទៅអនុវត្តតាមដើម្បីលើកទឹកចិត្តប្រជាជនឱ្យនាំគ្នាងាកមកជិះកង់៕