(ហ្វាំងឡង់)- សីតុណ្ហភាពចុះដល់ -25 អង្សាសេក៏មិនអាចរារាំងអ្នកជិះកង់នៅទីក្រុង Oulu ជាកន្លែងដែលហៅខ្លួនឯងថា «ទីក្រុងកង់រដូវរងា» បានឡើយ។
«ខ្ញុំជិះកង់ពេញមួយឆ្នាំ។ ខ្ញុំថែមទាំងគ្មានរថយន្ត» Ari Karjalainen ឱ្យដឹងដូច្នេះនៅពេលត្រលប់ទៅផ្ទះក្រោយពីបានទិញគ្រឿងទេសកាលពីថ្ងៃទី 01 ធ្នូ។
Oulu ដែលជាទីក្រុងនៅភាគខាងជើងប្រទេសហ្វាំងឡង់ មានចម្ងាយពីតំបន់អាកទិក ឬហៅថាប៉ូលខាងជើងប្រហែល 160 គីឡូម៉ែត្រទៅទិសខាងត្បូង។ បើទោះជាមេឃធ្លាក់ព្រឹល ទីតាំងចតកង់នៅតែពេញណែន។ ប្រជាជនក្នុងតំបន់ស្ទើរតែគ្រប់រូប ចូលចិត្តជិះកង់ មិនថា ក្ដៅ ឬត្រជាក់។
«ឱ្យតែស្លៀកពាក់កក់ក្ដៅ» Mimmi Kahkonen អាយុ 22 ឆ្នាំ ឆ្លើយតបដូច្នេះនៅពេលត្រូវបានសួរថា ធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីជិះកង់ក្នុងអាកាសធាតុត្រជាក់បែបនេះ។
មនុស្សមួយចំនួនជិះកង់ដែលប្រើប្រាស់សម្បកកង់ពិសេសមិនរអិលសម្រាប់រដូវរងា ប៉ុន្តែអ្នកខ្លះក៏នៅតែប្រើប្រាស់សម្បកកង់ធម្មតា។
«ពួកយើងបានស៊ាំនឹងរដូវត្រជាក់ទៅហើយ ដូច្នេះមិនគិតថានេះគឺជាឧបសគ្គធំឡើយ» Harri Vaarala វិស្វករផ្នែកគមនាគមន៍របស់ទីក្រុង ថ្លែងដូច្នេះ។
ទីក្រុងឆ្នេរសមុទ្រ Oulu ជាមធ្យមធ្លាក់ព្រឹល 5 ខែ និងសីតុណ្ហភាពក្រោម 0 អង្សាសេ ពេញមួយឆ្នាំ។ កង់គឺជាមធ្យោបាយធ្វើដំណើរដែលរួមចំណែក 1/5 នៃចរាចរណ៍សរុបតាមដងផ្លូវ។ Harri Vaarala ពន្យល់ថា កត្តាសំខាន់មួយដែលធ្វើឱ្យកង់ទទួលបានការពេញនិយមគឺថា ទីក្រុងមានគន្លងផ្លូវសម្រាប់កង់ ដែលទទួលបានអាទិភាពក្នុងការឈូសឆាយ និងថែទាំជាពិសេសនៅពេលមានព្រឹលធ្លាក់។
សាលា Metsokangas មានសិស្ស 1,200 នាក់ ក្នុងនោះមានប្រហែល 1,000 នាក់ជិះកង់ទៅរៀនពេញមួយរដូវរងា។ ប៉ុន្មានឆ្នាំមកនេះ ទីក្រុងបានបើកឱ្យប្រើប្រាស់គន្លង «ផ្លូវល្បឿនលឿនសម្រាប់កង់» ដែលមានទទឹង 6 ម៉ែត្រ។
យោងតាម Harri Vaarala នៅតំបន់មួយចំនួន សាលាក្រុងថែមទាំងផ្ដល់អាទិភាពដល់កង់ច្រើនជាងរថយន្ត ហើយកន្លែងខ្លះទៀតក៏ប្ដូរគន្លងសម្រាប់រថយន្តមកជាគន្លងសម្រាប់កង់ទៀតផង ដោយផ្អែកទៅលើតម្លៃ និងអត្ថប្រយោជន៍ជាក់ស្ដែង។
សាលាក្រុង Oulu មានក្រុមការងារតាមដានគន្លងផ្លូវសម្រាប់កង់ ដើម្បីធានាថា មិនមានព្រឹល ឬឧបសគ្គដែលអាចបង្កផលប៉ះពាល់ដល់អ្នកជិះកង់៕