«កម្រាលព្រំ​សូ​ឡា» លើផ្លូវ​រថភ្លើង​ដំបូង​គេ​លើ​ពិភពលោក

ជាមួយនឹង​ប្រវែង​សរុប​នៃ​ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​ក្នុងប្រទេស​ស្វ៊ី​ស ផ្ទាំង​សូ​ឡា​​ដែលមាន​ទំហំ​សរុប​អាច​គ្របដណ្ដប់​លើ​ទីលាន​បាល់ទាត់​ប្រហែល 760 កន្លែង អាច​ផលិត​អគ្គិសនី​ពី​ព្រះអាទិត្យ​បាន​មួយ​តេ​រ៉ា​វ៉ា​ត់​ម៉ោង (TWh) ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំ។

ក្រុមហ៊ុន Sun-Ways នៅ​ប្រទេស​ស្វ៊ី​ស កំពុង​អភិវឌ្ឍ​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​បំពាក់​តាម​បណ្ដោយ​ផ្លូវដែក នេះ​បើតាម Interesting Engineering ចុះផ្សាយ​កាលពី​ថ្ងៃទី 18 មីនា។ គំនិត​នេះ​អាច​ប្រើប្រាស់​បាន​សម្រាប់​ផ្លូវដែក​ប្រមាណ​ពាក់កណ្ដាល​នៅ​ទូទាំង​សកលលោក។

សហ​ស្ថាបនិក​របស់​ក្រុមហ៊ុន Sun-Ways បានឱ្យដឹងថា ទំហំ​ក្នុង​ចន្លោះ​ផ្លូវដែកគឺ​​គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់​ដាក់​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​ខ្នាត​ស្ដង់ដា​ដោយ​មិន​ប៉ះពាល់​ដល់​រថភ្លើងដែល​បើក​បរ​ពីលើ។ ការដំឡើង​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​ក្នុង​ទ្រង់ទ្រាយ​ធំ​ពិតជា​មានការ​លំបាក ដោយសារតែ​បញ្ហា​កង្វះ​ដីធ្លី ប៉ុន្តែ​ការដំឡើង​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​តាម​បណ្ដោយ​ផ្លូវដែក​គឺអាច​ទៅរួច។

 

Sun-Ways កំពុង​អភិវឌ្ឍ​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​សម្រាប់​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ខាងលើ​នៅឯ​រោងចក្រ​ក្នុងប្រទេស​ស្វ៊ី​ស។ ផ្ទាំង​សូ​ឡា​ទទឹង​មួយ​ម៉ែត្រ​ដែល​ត្រូវបាន​ដាក់​នៅ​ចន្លោះ​កំណាត់​ដែក​សំខាន់​ទាំងពីរ​បស់​ផ្លូវ​រថភ្លើង និង​ចង​ជាប់​ទៅនឹង​ផ្លូវដែក ប្រៀបបាន​ទៅនឹង​កម្រាលព្រំ។

ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​របស់​ស្វ៊ី​សមាន​ប្រវែង​សរុប 5,317 គីឡូម៉ែត្រ ហើយ​ទាំងអស់នេះ​អាច​ដំឡើង​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​សរុប​ប្រហែល​ស្មើនឹង​ទីលាន​បាល់ទាត់​ចំនួន 760 កន្លែង។ ផ្ទាំងសូឡា​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​ប្រទេស​នេះ​អាច​ផលិត​អគ្គិសនី​ពី​​ព្រះអាទិត្យ​បាន​មួយ​តេ​រ៉ា​វ៉ា​ត់​ម៉ោង (TWh) ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំ ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង 2% នៃ​តម្រូវការ​អគ្គិសនីសរុប​​នៅ​ទូទាំងប្រទេស។

ក្រៅពី​ប្រទេស​ស្វ៊ី​ស ក្រុមហ៊ុន Sun-Ways ក៏មាន​គម្រោង​ដំឡើង​ផ្ទាំង​សូ​ឡា​បែបនេះ​នៅ​អាល្លឺម៉ង់ អ៊ីតាលី អាម៉េរិក និង​អាស៊ី​ផងដែរ នាពេល​ខាងមុខ។ គម្រោង​សាកល្បង​នៅ​ប្រទេស​ស្វ៊ីសនឹង​ផ្ដោតទៅលើ​ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវដែក​សាធារណៈ​នៅ​ភាគ​ខាងជើង​ប្រទេស​ ក្បែរ​ស្ថានីយ​រថភ្លើង Buttes។

Advertisement