រថភ្លើង​ប្រភេទ​អេ​ឡិច​ត្រូ​ម៉ាញ៉េ​ទិច​ ល្បឿន​ 600 គីឡូម៉ែត្រ/ម៉ោង «ហោះ​លើ​ផ្លូវដែក»

តាមរយៈ​សេន​សឺរ (អង្គ​ញាណ) រថភ្លើង​ប្រភេទ Maglev គ្រប់គ្រង​ដែន​​អេ​ឡិច​ត្រូ​ម៉ាញ៉េ​ទិច​នៅតាម​បណ្ដោយ​រថភ្លើង​ក្នុង​ពេលវេលា​ជាក់ស្ដែង ជួយ​រក្សា​គម្លាត​ពី 8 ទៅ 10 មិល្លីម៉ែត្រ​រវាង​រថភ្លើង និង​ផ្លូវដែក។

កាលពី 100 ឆ្នាំមុន គំនិត​ស្ដីពី​រថភ្លើង​ធ្វើដំណើរ​ដោយ​អណ្ដែត​លើផ្លូវ​ដែក​គឺជា​រឿង​ស្រមើស្រមៃ។ ក៏ប៉ុន្តែ សម័យ​ទំនើប​បច្ចុប្បន្ន បានឱ្យ​យើង​ដឹងថា ពុំមាន​អ្វីដែល​មិនអាច​ទៅរួច។

ភ្នែក​របស់​អ្នកនឹង​ហាក់​មិនអាច​មើល​ដឹងថា​រថភ្លើង​មួយ​ខ្សែ​កំពុងធ្វើដំណើរ នៅពេល​វា​មាន​ល្បឿន 600 គីឡូម៉ែត្រ/ម៉ោង។ ដើម្បី​រត់​បាន 1,000 គីឡូម៉ែត្រ រថយន្ត F1 ត្រូវការ​ពេល 3.3 ម៉ោង ខណៈដែល​រថភ្លើង Fuxing ត្រូវការ 2.8 ម៉ោង ចំណែក​រថភ្លើង EMS ប្រភេទ Maglev ត្រូវការ​តែ 1.7 ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ ដោយ​វា​​យឺត​ជាង 20 នាទី​ធៀប​នឹង​យន្តហោះ​ដឹក​អ្នកដំណើរ។ នៅក្នុង​ល្បឿន​ដូច​រថភ្លើង EMS ជា​មូលដ្ឋាន អ្នក​កំពុងតែ​ហោះហើរ​។

ក្រុម​វិស្វករ​បញ្ចូល​ថាមពល​ដល់​មេដែក​អគ្គិសនី​នៅ​ខាងក្រោម​រថភ្លើង​ប្រភេទ Maglev ដើម្បី​លើក​រថភ្លើង​ផុតពី​ផ្លូវដែក ដោយ​យោងទៅតាម​​រូបមន្ត​ម៉ាញេ​ទិច។ នៅពេល​រត់ រថភ្លើង​ប្រភេទ Maglev ត្រូវការ​ឆ្លងកាត់​កម្លាំង​ឥទ្ធិពល​ពី​ទម្ងន់​របស់​វា ដើម្បី​អណ្ដែត ប៉ុន្តែ​នៅតែ​អាច​គ្រប់គ្រង​ដែនម៉ាញេទិច​បាន​យ៉ាង​សុក្រឹត មិនឱ្យ​រថភ្លើង​ចាកចេញ​ផុតពី​ផ្លូវដែក។ ក្នុងពេល​ធ្វើដំណើរ រថភ្លើង​នេះ​នឹង​បណ្ដែត​ខ្លួន ធ្វើឱ្យ​ភាព​កកិត​សម្រេច​បាន​ដល់​កម្រិត​​សូន្យ។

តាមរយៈ​សេន​សឺរ (អង្គ​ញាណ) រថភ្លើង​ប្រភេទ Maglev គ្រប់គ្រង​បណ្ដាញ​អេ​ឡិច​ត្រូ​ម៉ាញ៉េ​ទិច​នៅតាម​​បណ្ដោយ​​រថភ្លើង​ក្នុង​ពេលវេលា​ជាក់ស្ដែង ជួយ​រក្សា​គម្លាត​ពី 8 ទៅ 10 មិល្លីម៉ែត្រ ​រវាង​រថភ្លើង និង​ផ្លូវដែក។ នេះ​ពិតជា​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​កើតចេញពី​ភាព​យន្ត​ប្រឌិត​បែប​វិទ្យាសាស្ត្រ។

នៅ​ប្រទេស​ចិន រថភ្លើង​ប្រភេទ Maglev នឹងមាន​ភាពលេច​ធ្លោ ដោយសារ​ផ្ទៃដី​ធំ​ទូលាយ អាច​ប្រើប្រាស់​រថភ្លើង​ម៉ាញេ​ទិច​បានល្អ ព្រោះ​វា​លឿន​ជាង​ការធ្វើដំណើរ​តាម​រថយន្ត​លើផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន និង​ងាយស្រួល​ជាង​យន្តហោះ៕

Advertisement