ជាធម្មតា នៅពេលនិយាយអំពីផែនការយូរអង្វែង គ្រប់គ្នាតែងតែកំណត់គោលដៅក្នុងរយៈពេលមធ្យមដែលប្រកបដោយភាពជាក់លាក់ណាមួយ រួចភ្ជាប់គំនិតនានាជាមួយគ្នា។ ប៉ុន្តែ បញ្ហានៅទីនេះ នោះគឺ ផែនការនេះមានលក្ខណរឹង និងតឹងតែងនៅចំពោះមុខការប្រែប្រួលរបស់អនាគត ក៏ដូចជា មានលក្ខណជាក់លាក់ពេក ធ្វើឱ្យគ្រប់គ្នាងាយនឹងបាត់បង់ភាពអត់ធ្មត់នៅពេលអ្វីៗត្រូវ «ដួលរំលំ»។
បើទោះជាការកំណត់គោលដៅក្នុងរយៈពេល 10-20 ឬ 30 ឆ្នាំ មានលក្ខណមិនសូវជាច្បាស់លាស់បើធៀបនឹងរយៈពេល 5 ឆ្នាំ ប៉ុន្តែ វាជួយឱ្យគ្រប់គ្នាអាចបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រប្រកបដោយភាពបត់បែនក្នុងអនាគត ទន្ទឹមនឹងនេះក៏ជួយឱ្យគ្រប់គ្នាអាចរក្សាបាននូវការអត់ធ្មត់ ភាពមាំមួន នៅពេលគម្រោងខ្លះត្រូវបរាជ័យ។
នេះគឺជាអ្វីដែលបានកើតឡើងចំពោះកំពូលមហាសេដ្ឋីលំដាប់លេខពីរក្នុងលោក និងជាស្ថាបនិករបស់ Amazon គឺលោក Jeff Bezos នៅក្នុងដំណាក់កាលដំបូងៗនៃការដឹកនាំក្រុមហ៊ុននេះ។ គ្រប់គ្នាចូលចិត្តផ្ដោតទៅលើលទ្ធផលទៅតាមត្រីមាស ដោយមិនអាចមើលឃើញបាននូវប្រព័ន្ធទាំងមូលដែលត្រូវការការកសាងសម្រាប់អនាគតរយៈពេលវែងរាប់សិបឆ្នាំ។
ការកំណត់ទិសដៅក្នុងរយៈពេល 5 ឆ្នាំ គឺពិតជាជាក់លាក់ និងងាយស្រួលបញ្ចុះបញ្ចូលជាងសម្រាប់មនុស្សភាគច្រើន ក៏ប៉ុន្តែ ជោគជ័យអាចជារឿងហេងស៊យ។ ចំពោះក្រុមមនុស្សដែលកំណត់គោលដៅ ក៏ដូចជាចំណាយកម្លាំងកាយចិត្ត និងពេលវេលាដើម្បីរៀបចំគោលដៅសម្រាប់រយៈពេលវែង ត្រឹម 20-30 ឆ្នាំ នឹងមិនងាយបរាជ័យនោះទេ។ សូម្បីតែនៅពេលមិនអាចសម្រេចបានតាមផែនការ ក៏កម្លាំងកាយចិត្ត បទពិសោធន៍ និងចំណេះដឹងនៅក្នុងអំឡុង 30 ឆ្នាំកន្លងមករបស់គ្រប់គ្នា ក៏នឹងត្រូវបានទទួលស្គាល់ខ្លះផងដែរ។
យោងតាមមហាសេដ្ឋី Jeff Bezos គ្រប់គ្នាកំពុងតែរស់នៅក្នុងពិភពលោកមួយដែលពោរពេញដោយការប្ដូរផ្លាស់ជាបន្តបន្ទាប់ ហើយដើម្បីធ្វើការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព នោះគ្រប់គ្នាគួរតែចៀសវាងឱ្យបាននូវលក្ខណ «ត្រង់ រឹង និងច្រំដែល» ប៉ុន្តែ ជំនួសមកវិញ ត្រូវតែប្រកបដោយភាពបត់បែន និងធ្វើពិពិធកម្មដើម្បីឱ្យមានជម្រើសច្រើន។
ថ្វីបើអនាគតយូរអង្វែង ពិតជាធ្វើឱ្យគ្រប់គ្នាពិបាកក្នុងការព្យាករ ឬដឹងជាមុនបាន ប៉ុន្តែ ប្រការនេះមិនមែនមានន័យថា គ្រប់គ្នាមិនអាចកំណត់បាននូវរូបរាងនៃផ្លូវដែលត្រូវដើរទៅកាន់គោលដៅរបស់ខ្លួននោះដែរ៕
ប្រភព៖ Tipsmake