គំរូរថភ្លើងថ្មី និងទំនើបបំផុតនេះ ប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាមេដែកនាំកម្ដៅកម្រិតកំពូល maglev/HTS (high-temperature superconducting) អនុញ្ញាតឱ្យវាធ្វើដំណើរពីក្រុងឡុងដ៍ទៅកាន់ក្រុងបារីស (344 គម) ក្នុងរយៈពេល 47 នាទី។
ក្បាលរថភ្លើងគំរូនេះត្រូវបានឧទ្ទេសនាមនៅក្នុងទីក្រុង Chengdu ប្រទេសចិន។ រថភ្លើងនេះធ្វើដំណើរក្នុងល្បឿនអតិបរមា 620 គម/ម៉ោង។ ដងខ្លួនរបស់វាត្រូវបានធ្វើឡើងអំពីសរសៃកាបោនមហាស្រាល ចំណេកច្រមុះរបស់វាមានរាងស្រដៀងនឹងច្រមុះជ្រូកផ្នែកខាងលើ។ វាប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាមេដែកនាំកម្ដៅកម្រិតកំពូល ដូចបានរៀបរាប់ខាងដើម។
ផ្លូវដែកប្រវែង 165 ម៉ែត្រ សម្រាប់ប្រើក្នុងការពិសោធក្បាលរថភ្លើងថ្មីនេះ ក៏ត្រូវបានដាក់ឱ្យដំណើរការក្នុងថ្ងៃជាមួយគ្នានេះដែរ។
មធ្យោបាយធ្វើដំណើរនេះ មានបច្ចេកវិទ្យាហ្វ្រាំងបន្ទាន់ពិសេស ប៉ុន្តែជាក់ស្ដែងពួកគេមិនត្រូវការប្រើវាទេ។ អ្នកនាំពាក្យក្រុមហ៊ុននេះ ឱ្យដឹងថា ពួកគេក៏អាចតាមដានគ្រប់យ៉ាងនៃរថភ្លើងនេះពីចម្ងាយនៅលើដី។
យោងតាមសាកលវិទ្យាល័យ Southwest Jiaotong ដែលជាក្រុមអ្នករចនាមួយនៃគម្រោងរថភ្លើងនេះ ឱ្យដឹងថា រថភ្លើងប្រភេទ maglev នេះ ត្រូវបានរចនាឡើងក្នុងប្រទេស និងអាចធ្វើដំណើរបាន 620 គម/ម៉ោង។ ធៀបនឹងបច្ចេកវិទ្យា «មហាស្រាលដែលប្រើប្រាស់កម្លាំងម៉ាញេទិក» (magnetic levitation) ដែទៃ រថភ្លើងនេះសមស្របសម្រាប់អនាគតនៃបណ្ដាញគមនាគមន៍ល្បឿនមហាលឿនដែលធ្វើដំណើរក្នុងបំពង់ដែក ជាកន្លែងដែលរថភ្លើងអាចធ្វើដំណើរបាន 1,600 គម/ម៉ោង៕
ប្រភព៖ Xinhua, CCTV