មហាសេដ្ឋីលំដាប់ទីពីរក្នុងពិភពលោក យល់ថា CEO គួរតែចំណាយពេលវេលាឱ្យបានច្រើនជាងមុនទៅលើការកែលម្អផលិតផល និងស្វែងរកមតិអវិជ្ជមាន ពី ខាងក្រៅ ទន្ទឹមនឹងការកាត់បន្ថយពេលវេលាទៅលើកិច្ចប្រជុំផ្ទៃក្នុង។
នៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ CEO Summit ដែលត្រូវបានធ្វើឡើងដោយ Wall Street Journal កាលពីថ្ងៃទី 8ធ្នូ លោក Elon Musk បានឱ្យដឹងថា ការលើកកម្ពស់គុណភាពផលិតផលគឺជាបញ្ហាស្លាប់រស់ ដូច្នេះ CEO គួរតែកាត់បន្ថយពេលវេលាសម្រាប់បញ្ហាផ្សេងៗពីនេះ។ ពួកគេគួរចំណាយពេលឱ្យបានច្រើនបន្ថែមទៀតដើម្បីធ្វើឱ្យផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនមានភាពអស្ចារ្យតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន។
មហាសេដ្ឋីអាមេរិកាំងដើមកំណើតអាហ្វ្រិកខាងត្បូងរូបនេះបានជូនជាអនុសាសន៍ថា បណ្ដា CEO គួរផ្ដោតទៅលើការបង្កើតផលិតផលឱ្យបានកាន់តែល្អជាងមុន ដោយការចំណាយពេលត្រួតពិនិត្យការងារនៅឯរោងចក្រ និងទាក់ទំនងជាមួយអតិថិជន រួមនឹងការកាត់បន្ថយពេលវេលាសម្រាប់កិច្ចប្រជុំ ឬបទបង្ហាញនានាដែលស៊ីពេលច្រើន។
ស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុន SpaceX បានអះអាងថា៖ «តើក្រុម CEO នៃបណ្ដាក្រុមហ៊ុនអាមេរិក បានយកចិត្តទុកដាក់ដល់កម្រិតហើយឬនៅ ទៅលើការកែលម្អផលិត? ខ្ញុំគិតថា ចម្លើយគឺ នៅ»។
CEO របស់ Tesla និង SpaceX រូបនេះ យល់ថា សូម្បីតែមេដឹកនាំក្រុមហ៊ុនម្នាក់ដែលមិនមានជំនាញខាងច្នៃប្រឌិតលើផលិតផល ពួកគេនៅតែអាចរៀនបាន ព្រោះថា នេះគឺជាជំនាញ និងស្ថិតក្នុងលទ្ធភាពរបស់មនុស្សម្នាក់។ ជំហានដំបូងបង្អស់ដែលប្រកបដោយភាពសាមញ្ញ នោះគឺ មិនបោះបង់ការតស៊ូ។
លោក Musk ថ្លែងថា៖ «បើសិនជាអ្នកប្រឹងប្រែងមិនទាន់ដល់កម្រិត ចូរខំព្យាយាមបន្ថែមទៀត។ រូបមន្តនៃភាពជោគជ័យគឺ មិនមានអ្វីជាអាថ៌កំបាំងឡើយ»។
គោលដៅចុងក្រោយរបស់ CEO នោះគឺ ការក្លាយទៅជាមនុស្សម្នាក់ «ដែលយល់ច្បាស់ជាទីបំផុតអំពីផលិត ឬសេវាកម្មដែលពួកគេកំពុងមាន ក៏ដូជាការស្វែងរកមតិអវិជ្ជមានឱ្យបានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយពីអតិថិជន និងពីក្រុមមនុស្សដែលមិនមែនជាអតិថិជន» នេះបើតាមលោក Elon Musk។
មហាសេដ្ឋីវ័យ 49 ឆ្នាំ ក៏បានជំរុញឱ្យ CEO ថយក្រោយមួយជំហានដើម្បីអាចមើលឃើញ «ទិដ្ឋភាព» ទាំងមូល និងសួរខ្លួនឯងថា «តើផលិតផលដែលខ្លួនបានបង្កើតឡើង ពិតជាល្អឥតខ្ជោះហើយ ឬនៅ? ប្រហែលជានៅឡើយទេ។ ដូច្នេះ តើយើងត្រូវធ្វើអ្វីខ្លះដើម្បីឱ្យផលិតផលរបស់យើងអស្ចារ្យជាងមុន?»។
បច្ចុប្បន្ន មានក្រុមហ៊ុនមិនតិចនោះទេដែលយល់ថា បើទោះជាពួកគេមិនចូលចិត្តផលិតផលដែលខ្លួនបានបង្កើតឡើង ប៉ុន្តែអ្នកផ្សេងអាចនឹងយល់ផ្ទុយពីនេះ អតិថិជនប្រហែលជាចូលចិត្ត។ មហាសេដ្ឋី Elon Musk បញ្ជាក់ថា៖ «គ្រប់យ៉ាងនឹងមិនកើតឡើងយ៉ាងដូច្នេះឡើយ។ បើសិនជាអ្នកមិនស្រលាញ់ផលិតផលដែលខ្លួនអ្នកបានបង្កើតឡើងទេ ចូរកុំស្រមៃថា អ្នកផ្សេងនឹងចាប់អារម្មណ៍លើផលិតផលនេះឱ្យសោះ»។
និយាយអំពីបទពិសោធន៍ ក្រៅពីជា CEO របស់ក្រុមហ៊ុនអវកាស SpaceX និងក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអគ្គិសនី Tesla លោក Elon Musk ក៏បានបង្កើតក្រុមហ៊ុន Boring Company និងជាសហស្ថាបនិករបស់ក្រុមហ៊ុន OpenAI និង Neuralink ផងដែរ។ លោកបានឆ្លងកាត់ឧបសគ្គជាច្រើននៅក្នុងការរកស៊ី។ ក្នុងកិច្ចសម្ភាសនៅលើទូរទស្សន៍ CBS លោក Musk បានថ្លែងថា៖ «ឆ្នាំ 2008 គឺជាឆ្នាំអាក្រក់បំផុតក្នុងជីវិតរបស់ខ្ញុំ ដោយសារតែពេលនោះ Tesla បានជួបនឹងការខាតបង់ច្រើន ចំណែក SpaceX ក៏បរាជ័យក្នុងការបាញ់បង្ហោះរ៉ុកកែត Falcon 1 ហើយខ្ញុំក៏ត្រៀមលែងលះជាមួយប្រពន្ធ»។
ក៏ប៉ុន្តែ 12 ឆ្នាំក្រោយ ក្រុមហ៊ុនទាំងឡាយរបស់លោក Elon Musk សុទ្ធតែបានបោះជំហានដល់គោលដៅសំខាន់ៗជាបន្តបន្ទាប់ ក្នុងនោះមានដូចជា ការសហការរវាង SpaceX នឹង NASA ក្នុងការបាញ់បង្ហោះយានអវកាសដែលដឹកអ្នកអវកាសចរដំបូងឡើងទៅកាន់ទីអវកាសទទួលបានជោគជ័យ ឬតម្លៃទីផ្សាររបស់ក្រុមហ៊ុន Tesla កើនឡើងដល់ 500ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកជាដើម៕
ប្រភព៖ Business Insider