យុទ្ធសាស្ត្រទាំងនេះអាចនាំមកនូវប្រយោជន៍ច្រើនដល់ម្ចាស់អាជីវកម្ម ខណៈដែលពិភពលោកកំពុង “ហែលឆ្លង” វិបត្តិសុខភាព និងវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ចដ៏ធ្ងន់ធ្ងរមិនធ្លាប់មានពីមុនមក។
ខាងក្រោមនេះគឺជាគន្លឹះសំខាន់ទាំង10យ៉ាងដែលអាចជាអនុសាសន៍ដ៏ល្អសម្រាប់ក្រុមអ្នកជំនួញ ក៏ដូចជាម្ចាស់អាជីវកម្ម៖
1. ពហុតួនាទី
ថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុនទាំងឡាយក្នុងសម័យCOVID-19 នេះ ហាក់លែងមានឱកាសច្រើនក្នុងការ “ទម្រេតខ្នង” លើកៅអីពូកដ៏ទន់ដូចមុនទៀតហើយ ប៉ុន្តែជំនួសមកវិញ ពួកគេត្រូវចូល “ប្រយុទ្ធ” ក្នុងសមរភូមិទីផ្សារ ដែលដូចទៅនឹងដំណាក់កាល Startup (ដំណាក់កាលទើបបើកក្រុមហ៊ុន) ព្រោះថា ពិភពលោកនឹងប្រែប្រួលជាបន្តបន្ទាប់ និងគ្រប់វិនាទី។ ក្នុងដំណាក់កាលដ៏លំបាកនេះ CEO ឬថ្នាក់ដឹកនាំកំពូលៗរបស់ក្រុមហ៊ុន គួរយកចិត្តទុកដាក់ទៅលើសមត្ថភាពនៃការធ្វើទីផ្សារ បូករួមជាមួយនឹងសក្ដានុពលនៃប្រព័ន្ធផ្សព្វលើបណ្ដាញសង្គម។
2. ធ្វើពិពិធកម្មទៅលើប្រាក់ចំណូល
ការធ្វើឱ្យមានប្រភពចំណូលច្រើនគឺជារឿងដ៏សំខាន់ដើម្បីបញ្ជៀសបញ្ហាលំបាកនានាពាក់ព័ន្ធនឹងហិរញ្ញវត្ថុ ដែលភាគច្រើនបានកើតឡើងដោយសារការពឹងផ្អែកទៅលើតែប្រភពចំណូលតែមួយ។ ចរន្តនៃប្រាក់ចំណូលនានា គួរតែមានភាពខុសៗគ្នាអំពីរបៀបធ្វើអាជីវកម្ម ក៏ប៉ុន្តែត្រូវតែមានចំណុចដូចគ្នាមួយ នោះគឺ “មានទិសដៅបម្រើអតិថិជនក្រុមណាមួយឱ្យបានជាក់លាក់”។ ជាការល្អខ្លាំងណាស់ បើសិនជាក្នុងចំណោមប្រភេទចំណូលរបស់ក្រុមហ៊ុន មានសេវាកម្មមួយពាក់ព័ន្ធនឹងវិស័យថែទាំសុខភាព។
3. សម្ព័ន្ធភាពយុទ្ធសាស្ត្រ
គួរតែទៅរកបណ្ដាក្រុមហ៊ុនដែលកំពុងតែកាន់កាប់អតិថិជនច្រើន និងកំពុងតែ “បង្កព្យុះភ្លៀង” នៅលើឆាណែល ឬគេហទំព័ររបស់ពួកគេ។ ចូររៀបចំផែនការសមស្របសម្រាប់សហការជាមួយក្រុមហ៊ុនទាំងនេះដើម្បីបានចែករំលែងខ្ទង់ចំណាយ ឬបង្កើនឱកាសចាប់យកក្រុមអតិថិជនគោលដៅថ្មី។
4. ផ្ដោតទៅលើក្រុមអតិថិជនដែលមានសក្ដានុពល
ក្នុងដំណាក់កាលវិបត្តិ អ្នកគួរតែផ្ដោតទៅលើការផ្ដល់ និងបម្រើសេវាកម្មទៅឱ្យក្រុមអតិថិជនដែល “នៅមានប្រាក់ច្រើន” ដោយលក់សេវាកម្ម ឬផលិតផលដែលអាច “ទិញបានដោយខ្ទង់ប្រាក់រាយ”។
5. ប្រើប្រាស់វីដេអូខ្លី
ក្នុងសម័យព័ត៌មានសម្បូរបែបដូចបច្ចុប្បន្ន វីដេអូខ្លីគឺជា “អ្នកខ្លាំង”។ ដូច្នេះ បណ្ដាញសង្គមចែករំលែកវីដេអូខ្លីៗ ដូចជា TikTok ឬ Youtube ជាដើមគឺជាជម្រើសល្អ។
6. បទពិសោធន៍របស់អតិថិជនមិនមែនជាការជួយសង្គ្រោះក្រុមហ៊ុនទេ
ការផ្ដល់បទពិសោធន៍ដល់អតិថិជន មិនមែនត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីឱ្យអតិថិជនជួយ “ស្រោចស្រង់” និងស្មោះត្រង់ជាមួយនឹងអាជីវកម្ម ឬផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុននោះទេ។ ការនាំមកនូវបទពិសោធន៍ល្អៗសម្រាប់អតិថិជនគឺត្រូវតែកើតឡើងពីការដាក់ចិត្តដាក់កាយ “ស្វែងរកដំណោះស្រាយល្អបំផុត និងទាក់ទាញបំផុតដើម្បីស្រាយបញ្ហា ការឈឺចាប់ ក្ដីសង្ឃឹម និងការទន្ទឹងរង់ចាំរបស់អតិថិជន។
7. ជ្រើសរើសផលិតផល
សម្រាប់ក្រុមហ៊ុន B2B (business-to-business) ចូរជ្រើសរើសការផ្គត់ផ្គង់ផលិតផល ឬសេវាកម្មដែលនឹងក្លាយជាផ្នែកមួយនៃវត្ថុធាតុដើម/ផលិតផលសម្រេច ដែលមិនអាចខ្វះបាននៅក្នុងចំណោមផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុន B2C (business-to-consumer)។ និយាយរួម ចូរធ្វើឱ្យផលិតផលរបស់ខ្លួនក្លាយទៅជា “Intel Inside” (ក្រុមហ៊ុនផលិតឈីបសម្រាប់ដំណើរនៅក្នុងទូរស័ព្ទ ឬកុំព្យូទ័រ)។
8. រៀបចំកម្លាំងកាយចិត្ត
ចូរប្រមូលឧបសគ្គទាំងអស់ដែលក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកកំពុងជួបប្រទះ ហើយធ្វើឱ្យវាទៅជា “ដុំធ្យូងភ្លើង” ដើម្បីរក្សាកម្ដៅក្នុងឡឱ្យបានល្អសម្រាប់គោលដៅដែលត្រូវឈោងចាប់។ អ្នកក៏គួរតែមានដៃគូរួមដំណើរដែលមានថាមពលខ្លាំង ទាំងកាយ និងចិត្ត ដែលអាចធ្វើសកម្មភាពបានច្រើន យូរអង្វែង និងល្អ ដើម្បីជួយបង្កើនថាមពលពីខាងក្នុងរបស់ក្រុមហ៊ុន។
9. វិនិយោគទៅលើផលិតផលឌីជីថល់
ការបន្ថែមឆាណែលលក់ផលិតផលអនឡាញដើម្បីទាក់ទាញអតិថិជនផ្ទាល់ (មិនមែនតាមរយៈឆាណែលកណ្ដាល) គឺជាប្រការដែលអ្នកជំនួញភាគច្រើនបានដឹងច្បាស់ ប៉ុន្តែ ការយល់ និងការអនុវត្ត ទំនងជានៅមានគម្លាតពីគ្នាឆ្ងាយនៅឡើយ។ ក្រុមហ៊ុនភាគច្រើនមិនអាចលក់ផលិតផលតាមអនឡាញបានច្រើន ក៏ព្រោះតែការវិនិយោគរបស់ពួកគេមិនត្រូវបានធ្វើឡើងប្រកបដោយ “ការដាក់ចិត្តដាក់កាយ” (ការផ្ដោតអារម្មណ៍) ដោយសារតែពួកគេ “បោះបង់ចោលភ្លាមៗ បន្ទាប់ពីបានធ្វើសាកល្បងគ្រាដំបូង”។ កិច្ចការដែលគួរតែធ្វើ ក្រោយពីបានស៊ាំជាមួយនឹងរូបមន្តអនឡាញ នោះគឺការវិនិយោគទៅលើផលិតផលឌីជីថល់។ ប្រការនេះនឹងនាំឱ្យក្រុមហ៊ុនត្រូវចំណាយកម្លាំងច្រើន ដូច្នេះ មានតែក្រុមហ៊ុនដែលនៅសល់ “ប្រាក់ក្នុងហោប៉ៅ” ប៉ុណ្ណោះ ទើបអាចវិនិយោគបានល្អប្រសើរ។
10. បង្កើតផ្សារ Platform
បើសិនជាក្រុមហ៊ុននៅមានប្រាក់បម្រុង ចូរកុំប្រមូលយកវាទៅវិនិយោគទៅលើរូបមន្តជំនួញដែលធ្លាប់បានធ្វើកាលពីមុនសម័យCOVID-19 តែគួរវិនិយោគទៅលើរូបមន្តជំនួញប្រភេទ Platform។ នេះមិនមែនជាទីលានប្រកួតរបស់ SMEs (small and medium-sized enterprises) នោះទេ ប៉ុន្តែ បើសិនជាក្រុមហ៊ុនខ្នាតមធ្យមមួយចំនួនសហការគ្នា នោះប្រាកដជាអាចបង្កើតបានជាកម្លាំងមួយដ៏ខ្លាំងក្លាមិនខាន៕
ប្រភព៖ សារព័ត៌មានបរទេស