បច្ចុប្បន្ន Microsoft ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាក្រុមហ៊ុនរបស់មនុស្សដែលមានវ័យច្រើន ដូច្នេះ បើសិនជាទទួលបានជោគជ័យក្នុងការទិញក្រុមហ៊ុន TikTok នៅសហរដ្ឋអាមេរិក នោះ Microsoft នឹងក្លាយជាក្រុមហ៊ុនទាន់សម័យជាងមុន។
Microsoft ទើបតែបានប្រកាសថា កំពុងតែចរចាជាមួយក្រុមហ៊ុន ByteDance របស់ចិន ដើម្បីទិញ TikTok នៅសហរដ្ឋអាមេរិក។ NYT (New York Times) បានបញ្ជាក់ថា Microsoft អាចប្រើប្រាស់ឥទ្ធិពលហិរញ្ញវត្ថុដើម្បីក្ដោបក្ដាប់ចំណូលចិត្តរបស់យុវវ័យតាមរយៈជំនួញមួយនេះ។
សេចក្ដីប្រកាសត្រូវបានភាគី Microsoft លើកឡើង ក្រោយពីជំនួបរវាង CEO Satya Nadella និងលោក Trump។ ប្រធានាធិបតីសហរដ្ឋអាមេរិក ធ្លាប់បានគំរាមបិទបណ្ដាញសង្គមវីដេអូខ្លីនេះ ដោយសារមានការព្រួយបារម្ភអំពីសន្តិសុខជាតិ។
TikTok កំពុងទទួលបានការនិយមប្រើនៅទូទាំងពិភពលោក ពិសេសគឺយុវវ័យ។ ដូច្នេះ ការទិញ TikTok នេះ អាចជួយឱ្យក្រុមហ៊ុន Microsoft ដែលមានឈ្មោះល្បីល្បាញខាងទិន្នន័យនិងប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការស្រាប់ អាចគ្រប់គ្រងបណ្ដាញសង្គមមួយក្នុងចំណោមបណ្ដាញសង្គមដែលមានឥទ្ធិពលលំដាប់កំពូលៗនៅសហរដ្ឋអាមេរិក។
Dan Ives ដែលជានាយកប្រតិបត្តិ និងជាអ្នកជំនាញខាងវិភាគរបស់ក្រុមហ៊ុន Wedbush Securities បានថ្លែងថា “Microsoft ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាក្រុមហ៊ុនរបស់អាណាព្យាបាល (សម្រាប់មនុស្សមានអាយុច្រើន) នានា។ ពួកគេកំពុងតែព្យាយាមប្ដូរផ្លាស់ប្រការនេះ”។ លោកបន្តថា បើសិនជាជំនួញនេះបានសម្រេចជាស្ថាពរ នោះ Microsoft នឹងវិវឌ្ឍខ្លួនពីក្រុមហ៊ុនដែលមិនសូវទាក់ទាញសម្រាប់មនុស្សវ័យក្រោម25ឆ្នាំ ទៅជាក្រុមហ៊ុន “ទាន់សម័យ” ដូច TikTok។
ក្រោយពីបានក្លាយជា CEO កាលពីឆ្នាំ2014 លោក Nadella បានជួយឱ្យ Microsoft ក្លាយជាក្រុមហ៊ុន Cloud computing លំដាប់យក្សមួយក្នុងពិភពលោក។ ក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាមួយនេះ បច្ចុប្បន្ន មានទុនសរុបជាង1.5លានលានដុល្លារអាមេរិក និងមានទ្រព្យជាសាច់ប្រាក់សុទ្ធចំនួន130ពាន់លានដុល្លារ។
ក៏ប៉ុន្តែ Microsoft ហាក់មិនទាន់បានកំណត់ទិសដៅជាក់លាក់ក្នុងការបម្រើអតិថិជនវ័យក្មេងនៅឡើយ ក្រៅតែពីវិស័យហ្គេម។ ក្នុងដំណាក់កាលបណ្ដាញសង្គមក្លាយជាក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មដ៏មិហាមា ដូចជា Facebook ដែលមានតម្លៃដល់ទៅជាង720ពាន់លានដុល្លារជាដើមនេះ Microsoft បែរជាតាមមិនទាន់និន្នាការនេះទៅវិញ។
នៅក្នុងសម័យ Nadella ជំនួញធំបំផុតរបស់ Microsoft គឺការទិញក្រុមហ៊ុនអ៊ីនធឺណិតនានា។ បណ្ដាក្រុមហ៊ុននេះ មានបណ្ដាញដែលទាក់ទាញអ្នកប្រើប្រាស់បានច្រើន ប៉ុន្តែពួកគេក៏ត្រូវការហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្ទុកទិន្នន័យបែប Cloud computing ដែល Microsoft អាចផ្គត់ផ្គង់បាន។
ឆ្នាំ2014 Microsoft បានទិញក្រុមហ៊ុន Minecraft ក្នុងតម្លៃ2.5ពាន់លានដុល្លារ។ ឆ្នាំ2016 ក្រុមហ៊ុននេះក៏បានទិញក្រុមហ៊ុន LinkedIn ក្នុងតម្លៃ26.2ពាន់លានដុល្លារ។ 2ឆ្នាំក្រោយមកទៀត Microsoft បន្តទិញក្រុមហ៊ុន GitHub ដែលជាមូលដ្ឋានអនឡាញសម្រាប់ក្រុមអ្នកអភិវឌ្ឍផ្នែកទន់ (software) ក្នុងតម្លៃ7.5ពាន់លានដុល្លារ។
សារព័ត៌មាន NYT បានឱ្យដឹងថា យុវវ័យមិនគួរព្រួយបារម្ភ ខ្លាច Microsoft ធ្វើឱ្យការទាក់ទាញរបស់ TikTok ត្រូវថយចុះនោះឡើយ។ ព្រោះថា នៅក្នុងករណីទិញដូរក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនកាលពីពេលកន្លងទៅថ្មីៗនេះ Microsoft បានបង្កើនធនធានមនុស្ស ហិរញ្ញវត្ថុ និងបច្ចេកវិទ្យានៅក្នុងបណ្ដាក្រុមហ៊ុនដែល Microsoft បានទិញ ប៉ុន្តែ ភាគច្រើនMicrosoft នៅតែទុកឱ្យក្រុមហ៊ុនទាំងនោះ ដំណើរការដោយឯករាជ្យ។
ជាមួយនឹងអ្នកប្រើប្រាស់ជាង100លាននាក់នៅសហរដ្ឋអាមេរិក TikTok ប្រាកដជាទទួលបានការយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់ ក្រោយពី Microsoft បានទិញយកមកកាន់កាប់។ កិច្ចព្រមព្រៀងដែលកំពុងលើកយកមកចរចារួមមាន ការទិញការិយាល័យនានារបស់ TikTok នៅសហរដ្ឋអាមេរិក កាណាដា អូស្ត្រាលីនិងនូវែលហ្សេឡង់។ ByteDance ដែលជាក្រុមហ៊ុនមេរបស់ TikTok នឹងនៅតែបន្តកាន់កាប់មូលដ្ឋានរបស់បណ្ដាញសង្គមនេះនៅឯទីក្រុងប៉េកាំង។
Microsoft ក៏អាចផ្ដល់នូវអ្វីដែលគូប្រជែងនានាមិនមាន នៅក្នុងវិស័យបច្ចេកវិទ្យានេះ នោះគឺភាពសុខសាន្តនៅវ៉ាស៊ីងតោន។ Amazon, Facebook និង Google ធ្លាប់ត្រូវបង្កើនការប្រុងប្រយ័ត្នក្នុងកាលៈទេសៈមួយដែលស្ថិតក្រោមការតាមដានទាក់ទិននឹងបញ្ហាផ្ដាច់មុខ។ ដូច្នេះ ការធ្វើកិច្ចព្រមព្រៀងលំដាប់ “យក្ស” ជាមួយនឹងបណ្ដាក្រុមហ៊ុនដែលមិនមានភាពរឹងមាំផ្នែកនយោបាយ ក៏មិនមានការទាក់ទាញនោះដែរ។
បើទោះជាប្រឹងប្រែងវាយលុកទីផ្សារប្រទេសចិនជាង1ទសវត្សរ៍កន្លងមក ប៉ុន្តែ Microsoft ទទួលបានជោគជ័យតិចតួចប៉ុណ្ណោះក្នុងទីផ្សារមួយនេះ។ Microsoft Windows និង Office មានការពេញនិយមនៅប្រទេសចិន ក៏ប៉ុន្តែ ភាគច្រើនគឺជាទំនិញគេចពន្ធ។ ទីផ្សារប្រទេសចិន បានរួមចំណែកមិនដល់2%ផងនៅក្នុងចំណូលសរុបរបស់ Microsoft។
ការជជែកគ្នារវាង Satya Nadella ជាមួយនឹងលោក Trump បានកាត់បន្ថយការព្រួយបារម្ភរបស់ប្រធានាធិបតីអំពី TikTok ចំពោះសន្តិសុខជាតិ។ ការព្រួយបារម្ភធំបំផុតរបស់រដ្ឋាភិបាលអាមេរិកាំង នោះគឺបណ្ដាញសង្គមនេះអាចជួយឱ្យចិនក្ដោបក្ដាប់ព័ត៌មានឯកជនរបស់ពលរដ្ឋអាមេរិកាំង។ ប៉ុន្តែ បើតាមការប្រកាសកន្លងមក Microsoft បានធានាថានឹងរក្សាសុវត្ថិភាពទិន្នន័យរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ TikTok នៅសហរដ្ឋអាមេរិក៕
ប្រភព៖ NYT