ក្រុមហ៊ុន Ant Group ដែលជាអ្នកគ្រប់ពីលើក្រុមហ៊ុន Alipay កំពុងតែស្វែងរកកម្រិតនៃការកំណត់តម្លៃឡើងដល់2សែនលានដុល្លារអាមេរិក ជាមួយនឹងគម្រោង IPO ព្រមៗគ្នានៅទីក្រុងហុងកុង និងនៅទីក្រុងសៀងហៃ។
Alibaba ដែលជាក្រុមហ៊ុនមេរបស់ក្រុមហ៊ុន Ant Group កំពុងអនុវត្តផែនការនាំយកក្រុមហ៊ុនទូទាត់ចល័តធំបំផុតនៅប្រទេសចិន ចូលទៅក្នុងផ្សារមូលបត្រហុងកុង និងសៀងហៃ ដែលនេះត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងក្លាយជាព្រឹត្តិការណ៍ IPO (ការបោះផ្សាយលក់មូលបត្រដំបូង/Initial public offering or stock market launch) ធំបំផុតប្រចាំឆ្នាំ2020។ ក្រុមហ៊ុន Ant Group អាចមានតម្លៃទុនខ្ពស់ជាងច្រើនបើធៀបនឹងក្រុមហ៊ុននៅ Wall Street។ ប្រភពអនាមិករបស់សារព័ត៌មាន Bloomberg បានឱ្យដឹងថា បើសិនជាមានលក្ខណអំណោយផល Ant Group អាចប្រមូលទុនបានលើសពីកំណត់ត្រា29ពាន់លានដុល្លាររបស់ក្រុមហ៊ុន Saudi Aramco ទៀតផង។
“មាន់ពងមាស” របស់ Alibaba កំពុងតែរីកចម្រើនយ៉ាងខ្លាំងក្លា។ Simon Hu ដែលជា CEO របស់ក្រុមហ៊ុន Ant Group បានថ្លែងថា លោកចង់ឱ្យគ្រប់គ្នាគិតដល់ Alipay មិនត្រឹមតែជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ និងសេវាទូទាត់សម្រាប់ពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រនិចធំបំផុតរបស់ពិភពលោកនោះទេ ប៉ុន្តែ Ant Group បាននិងកំពុងអភិវឌ្ឍខ្លួនដើម្បីក្លាយជាមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មអនឡាញដែលមានសេវាកម្មគ្រប់បែបសព្វយ៉ាង តាំងពីឥណទាន ទេសចរណ៍ រហូតដល់សេវាដឹកជញ្ជូនអាហារ ដែលជាគូប្រជែងដ៏ “សាហាវ” របស់ក្រុមហ៊ុន Tencent។
ក្រុមហ៊ុន Ant កំពុងតែពង្រីកវិសាលភាពយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅពាសពេញទ្វីបអាស៊ី ក្នុងនោះមានការសហការនិងផ្ដល់ជំនាញទាក់ទិននឹងការគ្រប់គ្រងទ្រព្យ និងគ្រប់គ្រងហានិភ័យទៅឱ្យបណ្ដាក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់សេវាកម្មទូទាត់បែបបច្ចេកវិទ្យានៅប្រទេសជាច្រើន ដូចជាឥណ្ឌា និងប្រទេសថៃជាដើម។
ក៏ប៉ុន្តែ លោក Pamela Chung អ្នកជំនាញផ្នែក IPO មកពីក្រុមហ៊ុន Tricor Group ប្រចាំហុងកុង បានអះអាងថា “បើទោះជាមានប្រភពទុនសម្បូរបែប ប៉ុន្តែគេនៅមិនទាន់ដឹងច្បាស់ថា អ្នកវិនិយោគនឹងវាយតម្លៃយ៉ាងណាចំពោះ Ant Group នៅឡើយ ព្រោះថា នៅក្នុងផ្សារហ៊ុន មានក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាច្រើនណាស់”។
ការសម្រេចចិត្តរបស់ក្រុមហ៊ុន Ant គឺជាជោគជ័យថ្មីសម្រាប់សន្ទស្សន៍ STAR ដែលមានជំនាញខាងមូលបត្របច្ចេកវិទ្យារបស់ទីក្រុងសៀងហៃ ដែលដូចទៅនឹងសន្ទស្សន៍ Nasdaq នៅសហរដ្ឋអាមេរិក។
ការសម្រេចខាងលើក៏ជួយឱ្យផ្សារហ៊ុនហុងកុង អូសទាញក្រុមមូលបត្របច្ចេកវិទ្យា ក្រោយពីបានបាត់បង់ឱកាសទទួលយកបណ្ដាក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាធំបំផុតរបស់ចិន ដូចជា Alibaba (Alibaba កាន់កាប់ភាគហ៊ុនចំនួន1ភាគ3នៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Ant) ជាដើម ដោយបានបណ្ដោយឱ្យធ្លាក់ទៅក្នុងដៃផ្សារហ៊ុន New York។
យោងតាមរបាយការណ៍របស់ Alibaba ក្រុមហ៊ុន Ant ត្រូវបានកំណត់តម្លៃ 150ពាន់លានដុល្លារនៅក្នុងការប្រមូលទុនលើកចុងក្រោយ។ ក្រុមហ៊ុននេះ រកបានប្រាក់ចំណេញ2ពាន់លានដុល្លារក្នុងត្រីមាសទី4នៃឆ្នា2019។ ដូចទៅនឹង Alibaba ក្រុមហ៊ុន Ant បានជួបការលំបាកខ្លាំងក្នុងការពង្រីងសកម្មភាពនៅសហរដ្ឋអាមេរិក ដោយសារតែភាពតានតឹងផ្នែកនយោបាយរវាងចិនជាមួយនឹងសហរដ្ឋអាមេរិក។ កាលពីឆ្នាំ2018 មហាសេដ្ឋី Jack Ma ធ្លាប់បានថ្លែងថា ការសន្យាបង្កើតការងារចំនួន1លាននៅសហរដ្ឋអាមេរិករបស់លោក មិនអាចអនុវត្តបានឡើយ ព្រោះតែសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មរវាង “មហាយក្សចិន និងមហាយក្សអាមេរិក”។
ជំនួសមកវិញ Ant បានប្ដូរទិសដៅរបស់ខ្លួន ដោយមានមហិច្ឆតាកសាងវត្តមាននៅលើទ្វីបអាស៊ី ជាកន្លែងដែល Ant កំពុងឈរក្នុងលំដាប់លេខរៀងទី10 បន្ទាប់ពីបណ្ដាក្រុមហ៊ុនផ្ដល់សេវាទូទាត់ធំៗនៅទីនេះ ក្នុងនោះមាន Paytm នៅឥណ្ឌា និង GCash នៅហ្វីលីពីន។
នៅក្នុងប្រទេសចិន Ant បានពង្រីកវិសាលភាពរបស់ខ្លួនទៅក្នុងវិស័យសេវាកម្មអ្នកប្រើប្រាស់ និងបច្ចេកវិទ្យា។ ដំណោះស្រាយរបស់ក្រុមហ៊ុន Ant រួមមាន សេវាកម្ម cloud computing បញ្ហាសិប្បនិម្មិត blockchain និងគ្រប់គ្រងហានិភ័យ ដោយមានអតិថិជនសំខាន់ៗដូចជា KFC Holdings និង Marriott International ជាដើម។
លោក Simon Hu កំពុងតែដាក់ការផ្នល់ថា បណ្ដាយុទ្ធសាស្ត្រខាងលើ នឹងជួយឱ្យ Ant រក្សាការគ្រប់គ្រងទៅលើទីផ្សារទូទាត់ចល័តដែលមានតម្លៃ29លានលានដុល្លារអាមេរិករបស់ប្រទេសចិន។ ក្រុមហ៊ុន iResearch បានឱ្យដឹងថា ទីផ្សារទូទាត់ចល័តរបស់ Alipay នឹងកើនឡើងនៅក្នុងត្រីមាសចំនួន3ជាបន្តបន្ទាប់ខាងមុខ ដោយសារវាបានកើនឡើង55,1% ក្នុងត្រីមាសទី4នៃឆ្នាំ2019 ខណៈដែល Tencent កាន់កាប់38.9% នៃចំណែកទីផ្សារនៅប្រទេសចិន។
Ant ក៏បានធ្វើពិធិធកម្មលើសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួន ទៅក្នុង “តំបន់” ដែលមិនសូវមានការ “រសើបខ្លាំង” បន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុននេះត្រូវបានអាជ្ញាធរតាមដានទាក់ទិននឹងការពង្រីកសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុជាមួយនឹងផលិតផលក្នុងស្រុក។ ដើម្បីបង្ហាញអំពីការប្ដូផ្លាស់ Ant បានប្ដូរឈ្មោះពី Ant Financial Services Group ទៅជា Ant Group កាលពីខែឧសភាកន្លងទៅ៕
ប្រភព៖ Bloomberg