សូម្បីតែនៅក្នុងគ្រាត្រូវប្រឈមនឹង “រលកយក្ស” នៃ “ពហិការ” ធំបំផុតក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រ Facebook នៅតែអាចគេចផុតពីការខាតបង់ធំដោយសារតែចំនួនអតិថិជនដ៏ច្រើនមហិមារបស់ក្រុមហ៊ុននេះ។
មកដល់ពេលនេះ មានក្រុមហ៊ុនធំៗកាន់តែច្រើនឡើង នាំគ្នាដកការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មចេញពី Facebook ដើម្បីប្រឆាំងទៅនឹងគោលនយោបាយគ្រប់គ្រងខ្លឹមសារប្រកបដោយការបង្កជម្លោះរបស់បណ្ដាញសង្គមនេះ។ គិតដោយឡែកត្រឹមតែនៅក្នុងថ្ងៃចន្ទដើមសប្ដាហ៍នេះ មានក្រុមហ៊ុនធំៗចំនួន3ដែលបានដកផ្ទាំងពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួនចេញពីទំព័រ Facebook រួមមានក្រុមហ៊ុន Adidas, HP និង Ford។ មុននេះ បណ្ដាក្រុមហ៊ុនដូចជា Unilever, The North Face, Coca Cola និងក្រុមហ៊ុន Honda ក៏បានចូលរួមយុទ្ធនាការធ្វើពហិការខាងលើនេះដែរ។
ប្រការខាងលើនេះបានបង្កផលប៉ះពាល់ដល់តម្លៃមូលបត្ររបស់ Facebook ហើយវានឹងបង្ខំឱ្យថ្នាក់ដឹកនាំរបស់ក្រុមហ៊ុននេះ ចេញមុខដោះស្រាយបញ្ហាមួយចំនួនដែលពាក់ព័ន្ធ។ ក៏ប៉ុន្តែ ដើម្បីដាក់សម្ពាធទៅលើប្រព័ន្ធផ្សាយពាណិជ្ជកម្មអនឡាញយក្សរបស់ក្រុមហ៊ុន Facebook បណ្ដាក្រុមហ៊ុនធំៗផ្សេងទៀតត្រូវតែធ្វើសកម្មភាពច្រើនជាងនេះ។
កាលពីឆ្នាំទៅ Facebook រកបានចំណូល 69.7ពាន់លានដុល្លារពីសេវាកម្មផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ស្មើនឹង98%នៃចំណូលសរុបរបស់ក្រុមហ៊ុន។ ភាគច្រើននៃខ្ទង់ប្រាក់ចំណូលខាងលើនេះ មិនមែនបានមកពីបណ្ដាក្រុមហ៊ុនដូចជា Starbucks ឬ Coca Cola នោះទេ តែវាបានមកពីបណ្ដាក្រុមហ៊ុនខ្នាតមធ្យម និងតូច ដែលកំពុងតែពឹងផ្អែកលើ Facebook ដើម្បីទាក់ទាញអតិថិជន។
នៅដើមឆ្នាំនេះ Facebook បានឱ្យដឹងថា ពួកគេមានអតិថិជនចំនួន8លានដែលបានដាក់ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។ ក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវ Pathmatics បានបញ្ចេញរបាយការណ៍ថា Top 100 នៃបណ្ដាក្រុមហ៊ុនដែលចំណាយច្រើនជាងគេ បាននាំចំណូល 4.2ពាន់លានដុល្លារមកឱ្យ Facebook កាលពីឆ្នាំទៅ ដែលនេះគឺស្មើនឹង6%នៃចំណូលសរុបរបស់បណ្ដាញសង្គមនេះ។
Nicole Perrin ដែលជាអ្នកវិភាគម្នាក់មកពីក្រុមហ៊ុន eMarketer បញ្ចេញយោបល់ថា “Facebook មានដៃគូផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដ៏ច្រើនមហិមា។ បណ្ដាញសង្គមនេះ ពិតណាស់ថា កំពុងពឹងផ្អែកច្រើនទៅលើបណ្ដាក្រុមហ៊ុនខ្នាតតូច”។
បើទោះជាត្រូវប្រឈមនឹងរលកនៃការឈប់ផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដ៏ធំក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រ ប៉ុន្តែចំនួនអតិថិជនដ៏ច្រើនរបស់ Facebook បានជួយឱ្យបណ្ដាញសង្គមនេះគេចផុតពីការខាតបង់ធំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ សំណួរមួយដែលនៅមិនទាន់មានចម្លើយនោះគឺថា តើក្រុមហ៊ុននានាអាចចាកចោល “ថ្នាល” ផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនេះបានដែរឬអត់?។
Facebook បានចំណាយប្រាក់យ៉ាងច្រើនទៅលើបច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (Artificial intelligence) និងបច្ចេកវិទ្យាពិភពនិម្មិត VR (Virtual Reality)។ ការបោះជំហានដ៏ធំរបស់ពួកគេគឺមិនមែនដើម្បីតភ្ជាប់រវាងក្រុមគ្រួសារ និងមិត្តភក្តិទៀតនោះទេ ប៉ុន្តែវាគឺជាការកំណត់ទិសដៅឱ្យបណ្ដាញសង្គមនេះក្លាយជាឧបករណ៍ចាំបាច់បំផុតសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទូទៅក្នុងការភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជន ដោយគ្រាន់តែធ្វើការចុចលើប៊ូតុងមួយ។ Facebook អាចផ្ដល់ជម្រើសច្រើនដល់អតិថិជនក្នុងការជ្រើសរើសការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនៅគ្រប់ទម្រង់ និងគ្រប់កម្រិត។
ប្រាក់ចំណូលបានមកពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ Facebook ក៏បានកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់ទៅតាមចំនួននៃអ្នកប្រើប្រាស់បណ្ដាញសង្គមនេះ។ ឆ្នាំ2009 ពួកគេរកបាន 761លានដុល្លារ ដែលពេលនោះ Facebook មានអ្នកប្រើប្រាស់ចំនួន350លាននាក់ជារៀងរាល់ខែ។ នេះបើតាម eMarketer។
បច្ចុប្បន្ន បណ្ដាញសង្គមនេះមានអ្នកប្រើប្រាស់ចំនួន2.6ពាន់លាននាក់ជារៀងរាល់ខែ ហើយនេះមិនទាន់រាប់បញ្ចូលទាំង Instagram (ជាបណ្ដាញសង្គមមួយដែល Facebook បានទិញកាលពីឆ្នាំ2012) នៅឡើយ។
Facebook បានក្លាយជាគូប្រជែងដ៏ខ្លាំងបំផុតរបស់ Google។ បច្ចុប្បន្ន ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរនេះកំពុងតែទាញយកចំណូលជាងពាក់កណ្ដាលនៃចំណូលដែលបានមកពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ និងជិត30% បើធៀបនឹងប្រាក់ចំណាយសរុបសម្រាប់ការផ្សាយពាណីជ្ជកម្មនៅលើបណ្ដាញទូរគមនាគមន៍នៅសហរដ្ឋអាមេរិក។
ក៏ប៉ុន្តែ ទំនាក់ទំនងរវាង Facebook នឹងបណ្ដាដៃគូរបស់ខ្លួន ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំមកនេះ ក៏មានបញ្ហាមួយចំនួនកើតឡើងផងដែរ។ កាលពីឆ្នាំ2016 Facebook ធ្លាប់បានទទួលស្គាល់ថា ខ្លួនបានគណនាខុសទៅលើតួលេខទាក់ទិននឹងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ដូចជាចំនួនអ្នកចូលទស្សនាវីដេអូ ឬចំនួនអ្នកចូលអានទំព័រផ្សេងៗដែលមាននៅលើបណ្ដាញសង្គមនេះ។
ឆ្នាំ2018 Facebook រងការរិះគន់ដោយសារតែវិធីគ្រប់គ្រងព័ត៌មានឯកជន បន្ទាប់ពីមានរឿងអាស្រូវ Cambridge Analytica។ ថ្មីៗនេះ ពោលគឺក្នុងខែមករា មានក្រុមហ៊ុនជាច្រើន បានអំពាវនាវឱ្យ Facebook និងបណ្ដាក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យា ធ្វើការបន្ថែមទៀតដើម្បីទប់ស្កាត់ផ្ទាំងផ្សាយពាណិជ្ជកម្មរបស់ពួកគេ មិនឱ្យបង្ហាញខ្លួននៅក្បែរខ្លឺមសារអាក្រក់។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការរិះគន់គឺងាយស្រួលជាងច្រើនបើធៀបនឹងការចាកចេញទាំងស្រុងពី Facebook។ បណ្ដាក្រុមហ៊ុនធំៗដែលមានប្រាក់ច្រើនអាចពិចារណាក្នុងការជ្រើសយកថ្នាលផ្សាយពាណិជ្ជកម្មផ្សេង ដូចជា Google, Amazon ឬ TikTok និង Snapchat ជាច្រើន។ ក៏ប៉ុន្តែ ក្រុមហ៊ុនខ្នាតមធ្យម និងតូចរាប់លានដែលមានប្រាក់តិចតួចនៅពាសពេញពិភពលោក គឺពិតជាពិបាកខ្លាំងណាស់ក្នុងការបោះបង់បណ្ដាញសង្គមមួយនេះ៕
ប្រភព៖ CNN