Inditex ដែលក្រុមហ៊ុនលក់រាយសម្លៀកបំពាក់ធំជាងគេបង្អស់ក្នុងពិភពលោក កំពុងតែចំណាយប្រាក់រាប់ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកសម្រាប់ដំណើរការហាងអនឡាញ ទន្ទឹមនឹងការបើកហាងលំដាប់ខ្ពស់ដែលលក់ផ្ទាល់ បើទោះជារកស៊ីខាតដោយសារ COVID-19។
កាលពីសប្ដាហ៍មុន ម្ចាស់របស់បណ្ដាញលក់រាយសម្លៀកបំពាក់ Zara បានឱ្យដឹងថា នឹងវិនិយោគប្រមាណជា3ពាន់លានដុល្លារក្នុងរយៈពេល3ឆ្នាំទៅមុខដើម្បីបង្កើតហាងអនឡាញ និងហាងលំដាប់ខ្ពស់សម្រាប់លក់ផ្ទាល់។ ក្នុងនោះ 1.1ពាន់លានដុល្លារប្រើសម្រាប់ដំណើរការតាមបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន។ ក្រុមហ៊ុនអេស្ប៉ាញនេះ ក៏មានគម្រោងបិទហាងចំនួន 1,200 នៅក្នុងឆ្នាំនេះ និងឆ្នាំក្រោយ ដើម្បីអាចបើកហាងលក់ផ្ទាល់លំដាប់ខ្ពស់ចំនួន450កន្លែងបន្ថែមទៀត។
“ហាងថ្មីទាំងនោះនឹងមានតួនាទីសំខាន់ក្នុងការលក់តាមអនឡាញ ព្រោះថា ឌីជីថល់អាចទាក់ទាញអតិថិជនពីគ្រប់ទិសទីក្នុងសកលលោក” នេះបើតាមអ្នកនាំពាក្យរបស់ក្រុមហ៊ុន Inditex។
នៅក្នុងបទបង្ហាញមួយនៅលើគេហទំព័រផ្ទៃក្នុង Inditex បានបង្ហាញថា Barcelona, Edinburgh, Riyadh, Beijing និង Bogota គឺជាទីក្រុងដែលសមស្របសម្រាប់បើកហាងដែលមានឈ្មោះល្បី និងខុសប្លែកពីគេឯង។
COVID-19 បានកែប្រែនិន្នាការនៃការទិញដូររបស់អតិថិជន និងបានជះឥទ្ធិពលអាក្រក់យ៉ាងខ្លាំងក្លាដល់វិស័យឧស្សាហកម្មលក់រាយ និងបានធ្វើឱ្យបណ្ដាញលក់រាយធំៗជាច្រើនជួបវិបត្តិ។ ក្រុមហ៊ុន Inditex បានឱ្យដឹងថា ចំណូលបានមកពីការលក់តាមអនឡាញក្នុងខែមេសាបានកើនឡើង95% បើធៀបជាមួយនឹងអំឡុងពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំ2019។
ក្រុមហ៊ុនលក់រាយ និងក្រុមហ៊ុនលក់ផលិតផល “ប្រែនៗ” ជាច្រើន សុទ្ធតែកំពុង “រត់ប្រណាំង” ដើម្បីសម្របខ្លួនទៅតាមនិន្នាការថ្មីយូរអង្វែងនៃការទិញដូរ។ យោងតាមរបាយការណ៍ដែលត្រូវបានប្រកាសកាលពីសប្ដាហ៍មុនដោយ Corestght Research បានឱ្យដឹងថា ហាងលក់រាយផ្ទាល់ចំនួន 25,000កន្លែងនៅសហរដ្ឋអាមេរិក មានគម្រោងបិទទ្វារជារៀងរហូតនៅក្នុងឆ្នាំ2020នេះ។
ក្រុមហ៊ុន Inditex សង្ឃឹមថា ចំណូលបានមកពីការលក់តាមអនឡាញនឹងឡើងដល់25%នៃចំណូលសរុបនាឆ្នាំ2022 ពោលគឺកើនពី14% នៃឆ្នាំ2019។ Inditex ឱ្យដឹងដែរថា ក្រុមហ៊ុននេះនឹងវិនិយោគទៅលើថ្នាលបច្ចេកវិទ្យាទំនើបដើម្បីអភិវឌ្ឍផ្នែកទន់ (software) ប្រកបដោយភាពបត់បែន និងប្រមូលទិន្នន័យបានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយជាងបច្ចុប្បន្ន។
Sophie Lund-Yates ដែលជាអ្នកវិភាគប្រចាំក្រុមហ៊ុនផ្ដល់សេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ Hargreaves Lansdown ថ្លែងថា ការច្របាច់បញ្ចូលគ្នារវាងហាងលក់ផ្ទាល់ជាមួយនឹងហាងលក់អនឡាញនឹងកែលម្អខ្សែចង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់របស់ Inditex។ ប្រការនេះក៏នឹងជួយឱ្យពួកគេអាចប្រតិកម្មបានឆាប់រហ័សទៅនឹងការផ្លាស់ប្ដូរមិនឈប់ឈរនៃវិស័យសម្លៀកបំពាក់។
គិតត្រឹមខែមេសា2020 ក្រុមហ៊ុន Inditex បានខាតបង់ចំនួន 464.8លានដុល្លារ ដោយប្រាក់ចំណូលត្រូវថយចុះ 834.2លានដុល្លារបើធៀបនឹងអំឡុងពេលដូចគ្នានៃឆ្នាំ2019។ ប្រាក់ចំណូលថយចុះ44% មកនៅត្រឹម 3.8ពាន់លានដុល្លារ។ ចាប់ពីថ្ងៃទី2ដល់ទី8 ខែមិថុនា ឆ្នាំ2020 ប្រាក់ចំណូលរបស់ Inditex បានថយចុះប្រហាក់ប្រហែលនឹង34% បើធៀបនឹងមុននោះ1ថ្ងៃ។
មហារោគរាតត្បាត COVID-19 បានធ្វើឱ្យប៉ះពាល់យ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរដល់បណ្ដាក្រុមហ៊ុនលក់រាយសម្លៀកបំពាក់នៅទូទាំងសកលលោក។ នៅសហរដ្ឋអាមេរិក បណ្ដាក្រុមហ៊ុនដូចជា JCPenney, Neiman Marcus និង J.Crew ជាដើម បានដាក់ពាក្យស្នើសុំក្ស័យធន ខណៈដែល Gap Inc. (GPS) ទើបតែបានប្រកាសឱ្យដឹងអំពីខ្ទង់ខាតបង់ដ៏ធំមិនធ្លាប់មានរបស់ខ្លួន គឺប្រមាណជា 932លានដុល្លារនៅក្នុងត្រីមាសទី1 ឆ្នាំ2020៕
ប្រភព៖ CNN