SARS បានជាន់ពន្លិចក្រុមហ៊ុនធំៗជាច្រើន ប៉ុន្តែវាក៏ជាតំណភ្ជាប់ដែលជួយបង្កើតបានជា “មេមាន់ពងមាស” Taobao ហើយដូចគ្នានេះដែរ Alibaba ក៏កំពុងតែរកបានប្រាក់ចំណេញរាប់លានដុល្លារនៅក្នុងសម័យ COVID-19។
កាលពី17ឆ្នាំមុន នៅពេលដែលរោគរាតត្បាត SARS ឆ្លងរាលដាលពេញទឹកដីចិន បុគ្គលិកទាំងអស់របស់ Alibaba ត្រូវបានតម្រូវឱ្យរក្សាគម្លាតសង្គម និងយកការងារក្រុមហ៊ុនទៅធ្វើនៅឯផ្ទះ។ ដំណាក់កាលនោះ ក្រុមហ៊ុន Alibaba ទើបតែមានអាយុ4ឆ្នាំប៉ុណ្ណោះ និងត្រូវប្រឹងប្រែងគិតគូរអំពីប្រាក់ចំណេញតាមបែបក្រុមហ៊ុនថ្មី (startup)។
ប៉ុន្តែ ដោយសារតែវិបត្តិសុខភាព SARS នោះហើយ បានរុញច្រាន Alibaba ឱ្យបង្កើត Taobao ដែលជាផ្សារអនឡាញមួយដើម្បីទប់ទល់ និងប្រើប្រាស់ប្រយោជន៍ដែលបានមកពី SARS។ មកដល់បច្ចុប្បន្ន Taobao គឺជាទីផ្សារលក់រាយធំជាងគេមួយនៅក្នុងពិភពលោក។
ចំណែក COVID-19 វិញ បើទោះជាបានក្លាយជាក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មលំដាប់កំពូលរបស់ពិភពលោក ប៉ុន្តែ Alibaba នៅតែមិនអាចគេចផុតពីរលកវិបត្តិសុខភាព ហើយត្រូវការចាំបាច់នូវការសម្របខ្លួនដើម្បីឆ្លងកាត់ឧបសគ្គនេះ។ ក្រុមហ៊ុន “យក្ស” មួយនេះ បានរកឃើញឱកាសដើម្បីធ្វើឧបនីយកម្មឌីជីថលទៅលើសកម្មភាពតាំងពិព័រណ៍វិស័យពាណិជ្ជកម្មនៅក្នុងពេលដែលគម្រោងតាំងពិព័រណ៍បែបបុរាណនានាត្រូវបានពន្យារពេល ឬលុបចោល ដោយសារវីរុសCOVID-19។ យោងតាម Alibaba សកម្មភាពខាងលើនេះអាចជួយធ្វើឱ្យ “ផ្លូវដើរ” របស់បណ្ដាក្រុមហ៊ុនតូចៗ មានភាពរាបស្មើល្អជាងមុន។
កាលពីថ្ងៃទី9កន្លងទៅ Abibaba បានប្រកាសបញ្ចេញមុខងារថ្មីៗជាច្រើនសម្រាប់ Alibaba.com ក្នុងបំណងជំរុញការតភ្ជាប់រវាងអ្នកផ្គត់ផ្គង់អន្តរជាតិជាមួយនឹងអតិថិជន។ ក្នុងចំណោមផលិតផលថ្មីជាច្រើនដែលទើបត្រូវបានឧទ្ទេសនាមក៏មាន Online Trade Show USA ផងដែរ ដែលផ្ដល់ជូនបទពិសោធន៍ជាច្រើនក្នុងការតភ្ជាប់ក្រុមហ៊ុនជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុន (B2B) ជាកន្លែងដែលក្រុមអ្នកលក់និងអ្នកផលិតនៅសហរដ្ឋអាមេរិកអាចចាប់យកអតិថិជនថ្មី។
John Caplan ប្រធានក្រុមហ៊ុន Alibaba ប្រចាំសហរដ្ឋអាមេរិកនិងអឺរ៉ុប បានឱ្យដឹងថា “ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មអនឡាញសំដៅទៅលើបណ្ដាក្រុមហ៊ុនខ្នាតតូច។ ដោយមានជម្រើសផ្នែកឌីជីថល ពួកគេនឹងមិនចាំបាច់ចំណាយពេលច្រើនថ្ងៃ និងប្រាក់រាប់ពាន់ដុល្លារដើម្បីធ្វើដំណើរទៅចូលរួមពិព័រណ៍ offline នោះឡើយ”។
ថ្មីៗនេះ ការបង្កើនមុខងារឌីជីថលសម្រាប់វេទិកាពាណិជ្ជកម្ម Alibaba.com បានក្លាយជាគោលដៅយុទ្ធសាស្ត្រអាទិភាពរបស់ក្រុមហ៊ុន Alibaba។ ក្រុមហ៊ុននេះមិនរំលងចោលទីផ្សារដ៏មានសក្ដានុពលរបស់វេទិកា B2B នៅក្នុងសម័យ COVID-19 នេះឡើយ ខណៈដែលក្រុមហ៊ុនខ្នាតតូចនាំគ្នាបង្កើនការស្វែងរកឧបករណ៍ឌីជីថលដើម្បីបម្រើ និងស្វែងរកអតិថិជន។
ក្រៅពីនេះ Alibaba បានឱ្យដឹងថា ខ្លួននឹងបន្ថែមមុខងារជាច្រើនផ្សេងទៀតទាក់ទិននឹងជំនួយផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុពាណិជ្ជកម្ម និងដឹកជញ្ជូនទំនិញ ក្នុងបំណងកែលម្អសេវាកម្ម និងដោះស្រាយបញ្ហា “ឈឺចាប់” ក្នុងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មរបស់ពិភពលោកផងដែរ។ ជាមួយនឹងជម្រើសជំនួយពាណិជ្ជកម្ម អតិថិជនដែលបានឆ្លើយតបនឹងលក្ខខណ្ឌដែលបានកំណត់នឹងអាចបញ្ជាទិញទំនិញតាមរយៈឧបករណ៍ឌីជីថល និងធ្វើការទូទាត់ក្នុងរយៈពេល60ថ្ងៃ ក្រោយពីទទួលបានទំនិញ។ ជាធម្មតា ការដោះដូរពាណិជ្ជកម្មឆ្លងព្រំដែនរវាងក្រុមហ៊ុនខ្នាតតូច តែងតម្រូវឱ្យទូទាត់មុន100% មុននឹងផ្ញើទំនិញ ដែលនេះបង្កជាឧបសគ្គធំចំពោះចរន្តសាច់ប្រាក់របស់អ្នកទិញ។
Alibaba ឱ្យដឹងថា ខ្លួនកំពុងធ្វើការជាមួយ MSTS ដែលជាក្រុមហ៊ុនឥណទានប្រភេទ B2B ដើម្បីកំណត់ថា អ្នកទិញណាខ្លះមានលក្ខខណ្ឌគ្រប់គ្រាន់។ ក្រុមហ៊ុននេះក៏កំពុងសហការជាមួយ Freightos ដែលមានជំនាញក្នុងវិស័យដឹកជញ្ជូនទំនិញបែបឌីជីថល ដើម្បីជួយដល់បណ្ដាក្រុមហ៊ុនក្នុងការប្រៀបធៀបតម្លៃ និងគ្រប់គ្រងការដឹកជញ្ជូនសម្រាប់សកម្មភាពដឹកទំនិញដោយប្រើកម្មវិធីអនឡាញ។
មុននោះ បន្ទាប់ពី COVID-19 បានផ្ទុះឡើងនៅប្រទេសចិនភ្លាម Alibaba ក៏បានប្រកាសវិធានការជំនួយចំនួន20ចំណុចដើម្បីជួយដល់បណ្ដាក្រុមហ៊ុនដែលរងផលប៉ះពាល់ពីរោគរាតត្បាត។ ក្នុងពេលដែលហាងនានានៅចិនបានបិទទ្វារ អ្នកលក់ក៏បានងាកមកប្រើ Taobao Live ដើម្បីស្វែងរកអតិថិជន និងដើម្បីរក្សាចំណូល។ Taobao Live ថែមទាំងបានបើកទ្វារទទួលកសិករពីគ្រប់ទិសទីក្នុងប្រទេសចិន ដើម្បីជួយពួកគេក្នុងការដាក់លក់កសិផលតាមអនឡាញទៀតផង។
ជាក់ស្ដែង ជាមួយនឹងកម្មវិធី “Rural Support Program” ដែលបានបង្ហាញវត្តមានចាប់ពីខែកុម្ភៈ កសិករចិនអាចចូល និងប្រើប្រាស់ឆាណែលផ្សាយផ្ទាល់របស់ Taobao Live ដោយមិនគិតថ្លៃ។ Taobao Live ប្រកាសថា នឹងជួយដល់ហាងលក់រាយ offline ចំនួនជាង200,000កន្លែងក្នុងការបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិកជាង10,000នាក់របស់ហាងទាំងនោះ ឱ្យក្លាយជាអ្នកដឹកនាំ livestream ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
Taobao Live បានដាក់ផែនការបង្កើតប្រាក់ចំណូល 2.1ពាន់លានដុល្លារពីការលក់កសិផលរបស់ខេត្តចំនួន16នៅប្រទេសចិនក្នុងឆ្នាំនេះ។
Freshippo ដែលជាបណ្ដាញហាងលក់រាយគ្រឿងចាបហួយថ្មីរបស់ Alibaba ក៏រកបានចំណេញច្រើនក្នុងសម័យ COVID-19 នេះដែរ។ Freshippo អនុញ្ញាតឱ្យអតិថិជនបញ្ជាទិញផ្ទាល់នូវអាហារស្រស់តាមរយៈកម្មវិធីអនឡាញជាមួយនឹងជម្រើសប្រគល់ទំនិញដោយមិនប៉ះពាល់គ្នា។
ឧបករណ៍អនឡាញផ្សេងមួយទៀតរបស់ Alibaba គឺ DingTalk ក៏បានបន្ថែមមុខងារថ្មីដែលអនុញ្ញាតឱ្យបុគ្គលិកជាង200លាននាក់មកពីក្រុមហ៊ុនជាង10លាននៅប្រទេសចិន រក្សាទំនាក់ទំនងដើម្បីរៀនសូត្រ ធ្វើការជាដើមនៅក្នុងសម័យវិបត្តិសុខភាពនេះដែរ។
ប្រតិបត្តិការជីឌីថលគឺជាឧបករណ៍ដ៏អស្ចារ្យក្នុងសង្គ្រាមប្រឆាំង COVID-19។ លោក Jack Ma ធ្លាប់បានថ្លែងថា អ្នកដែលមានឧបករណ៍អនឡាញស្រាប់នឹងមានប្រៀបជាងអ្នកដទៃក្នុងការបង្កើនការលក់នៅក្នុងសម័យ COVID-19នេះ៕
ប្រភព៖ សារព័ត៌មានបរទេស