មិនត្រឹមតែ Thai Airways នោះទេ ដែលកំពុងជួបការលំបាកខ្លាំង បណ្ដាក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍របស់ប្រទេសដទៃក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ដទៃទៀត ក៏កំពុងជួបបញ្ហាធំផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុដោយសារវីរុសCOVID-19នេះដែរ។
>ព័ត៌មានទាក់ទង៖ ថៃ៖ ក្រុមហ៊ុន Thai Airways កំពុងត្រៀមខ្លួនដើម្បី “ក្ស័យធន”
ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍របស់ថៃ
នៅប្រទេសថៃ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងហិរញ្ញវត្ថុថៃ បានឱ្យដឹងថា “ក្រសួងហិរញ្ញវត្ថុ និងក្រសួងដឹកជញ្ជូន រួមនឹងស្ថាប័នតាមដាន Thai Airways ក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុនរដ្ឋ បានពិភាក្សាគ្នារួចហើយដើម្បីលើកឡើងអំពីផែនការរុះរើ និងបង្កើតឡើងវិញនូវក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Thai Airways។
មុននេះ យោងតាមទិន្នន័យពីនាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងផ្សារមូលបត្រថៃ បានឱ្យដឹងថា ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Thai Airways បានខាតបង់ 2.11ពាន់លានបាតនៅក្នុងឆ្នាំ2017 ឡើងដល់11.6ពាន់លានបាតនៅក្នុងឆ្នាំ2018 និង12ពាន់លានបាត ដែលស្មើនឹង374,299,650ដុល្លារអាមេរិក ក្នុងឆ្នាំ2019។
កាលពីចុងខែមេសាកន្លងទៅ ក្រុមហ៊ុន Thai Airways បានស្នើសុំជំនួយជាទឹកប្រាក់ចំនួន10ពាន់លានបាត (307លានដុល្លារ) ពីរាជរដ្ឋាភិបាលថៃដើម្បីបើកប្រាក់ខែជូនបុគ្គលិកចំនួន1ខែ ព្រោះតែ COVID-19។ ក្រុមហ៊ុននេះក៏បានស្នើឱ្យមានការអនុម័តផ្ដល់ប្រាក់កម្ចីចំនួន70ពាន់លានបាត (ជាង 2,183,414,000ដុល្លារអាមេរិក) ផ្សេងទៀត ដោយមានក្រសួងហិរញ្ញវត្ថុជាអ្នកធានា ដើម្បីអាចបន្តសកម្មភាពជំនួញទៅមុខទៀត។
ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍របស់ឥណ្ឌូនេស៊ី
ទន្ទឹមនឹងក្រុមហ៊ុនថៃ ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនឥណ្ឌូនេស៊ី ឈ្មោះ Garuda Indonesia បានព្យួរការងាររយៈពេល3ខែចំពោះបុគ្គលិកប្រមាណជា800នាក់ រាប់ចាប់ពីថ្ងៃទី14ឧសភាតទៅ នៅក្នុងស្ថានភាពដែលក្រុមហ៊ុននេះកំពុងស្វះស្វែងរកវិធី “ការពារជីវិត” ក្នុងសម័យ COVID-19 នេះ។
នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Garuda Indonesia លោក Irfan Setiaputra ថ្លែងថា វិធានការនេះគឺជាការសម្រេចចិត្តដ៏លំបាក ប៉ុន្តែពួកគេត្រូវបង្ខំចិត្តធ្វើដើម្បីធានាចំពោះវត្តមានរបស់ក្រុមហ៊ុន មុនពេលចាប់ផ្ដើមដំណើរការឡើងវិញជាធម្មតា។ “យើងសម្រេចធ្វើបែបនេះ បន្ទាប់ពីបានសិក្សាលម្អិតទៅលើបុគ្គលិក និងផលប្រយោជន៍របស់ក្រុមហ៊ុន ដើម្បីជៀសវាងការបញ្ឈប់បុគ្គលិកពីការងារ” នេះបើតាមលោក Irfan Setiaputra ដែលបានថ្លែងកាលពីថ្ងៃទី17ឧសភាកន្លងទៅ។
COVID-19 បានធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Garuda Indonesia ត្រូវចតយន្តហោះចំនួន100គ្រឿងក្នុងចំណោម142គ្រឿងរបស់ខ្លួន។ ជើងហោះហើរប្រចាំថ្ងៃរបស់ក្រុមហ៊ុននេះក៏បានថយចុះ70% បើធៀបជាមួយនឹងថ្ងៃធម្មតា។ ត្រីមាសដំបូងនៃឆ្នាំ2020 ប្រាក់ចំណូលដែលបានពីអ្នកដំណើរ និងការដឹកទំនិញរបស់ Garuda Indonesia ត្រូវថយចុះ31.9%។
កន្លងមក ក្រុមហ៊ុន Garuda Indonesia ក៏ធ្លាប់បានអនុវត្តវិធានការមួយចំនួនដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាក្នុងគ្រាលំបាកនេះ ក្នុងនោះមានការកាត់បន្ថយប្រាក់ខែរបស់បុគ្គលិក និងនាយកប្រតិបត្តិ កាត់បន្ថយការចំណាយលើការផលិត និងធ្វើការចរចាឡើងវិញនូវកិច្ចការដែលជាប់ពាក់ព័ន្ធនឹងបំណុលជាមួយដៃគូរកស៊ី និងភាគីឱ្យជួលយន្តហោះ។
ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍របស់សិង្ហបុរី
ចំណែកក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Singapore Airlines (SIA) របស់ប្រទេសសិង្ហបុរីវិញក៏កំពុងមានបញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុស្រដៀងនឹងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ដទៃក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍នេះដែរ។ កាលពីចុងសប្ដាហ៍កន្លងទៅ ក្រុមហ៊ុននេះបានឱ្យដឹងអំពីខ្ទង់ប្រាក់ខាតបង់សុទ្ធរហូតដល់212លានដុល្លារអាមេរិកសម្រាប់ឆ្នាំសារពើពន្ធដែលបានបញ្ចប់កាលពីថ្ងៃទី31មីនាកន្លងទៅ។ នេះគឺជាខ្ទង់ខាតបង់ដំបូងបង្អស់ក្នុងប្រវត្តិ48ឆ្នាំរបស់ក្រុមហ៊ុននេះ។
នាយកប្រតិបត្តិរបស់ SIA លោក Goh Choon Phong បានកាត់បន្ថយជើងហោះហើរចំនួន96%។ “យើងដំណើរការក្នុងកម្រិតដ៏តិចតួចប៉ុណ្ណោះ ហើយស្ទើរតែមិនមានចំណូល” លោក Goh បន្ថែមថា ក្រុមហ៊ុននេះកំពុងស្វែងរកទុន15ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកបន្ថែមទៀតតាមរយៈការបោះផ្សាយលក់មូលបត្របំណុល។
ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍របស់ម៉ាឡេស៊ី
ចំណែកម៉ាឡេស៊ី កាលពីពាក់កណ្ដាលខែមេសា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និងឧស្សាហកម្មអន្តរជាតិ លោក Mohamed Azmin Ali បានរំឭកអំពីការច្របាច់បញ្ចូលគ្នារវាងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Malaysia Airlines ជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍តម្លៃទាប AirAsia Group ដើម្បីជាការសង្គ្រោះ Malaysia Airlines ដែលបាន និងកំពុងខាតបង់ ហើយពេលនេះត្រូវជួបនឹងបញ្ហាវិបត្តិសុខភាពទៀត។
ការពិភាក្សាអំពីការច្របាច់បញ្ចូលគ្នារវាងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ខាងលើត្រូវបានធ្វើឡើងកាលពីឆ្នាំ2019 មុនពេល COVID-19 កើតឡើង។ ប៉ុន្តែលោក Azmin Ali ថ្លែងថា ពួកគេត្រូវការបន្តការពិភាក្សាដើម្បីស្វែងរកវិធីល្អបំផុតដើម្បីជួយសង្គ្រោះក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍។
ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍របស់ហ្វីលីពីន
Cebu Air ដែលជាក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍តម្លៃទាបបំផុតរបស់ហ្វីលីពីន បានឱ្យដឹងថា ក្រុមហ៊ុននេះបានពន្យារគម្រោងទិញយន្តហោះ Airbus SE ប្រមាណជា30គ្រឿងទៀតដែលមានតម្លៃ6.8ពាន់់លានដុល្លារដែលត្រូវបានលើកឡើងកាលពីឆ្នាំមុន។
Cebu Air ក៏កំពុងតែពិភាក្សាជាមួយរដ្ឋាភិបាលដើម្បីស្វែងរកជំនួយផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុដោយសារតែរងឥទ្ធិពលពីបញ្ហា COVID-19៕
ប្រភព៖ សារព័ត៌មានបរទេស