ក្រុមហ៊ុន Facebook បានចេញផ្សាយរបាយការណ៍ចុងក្រោយបំផុតរបស់ខ្លួន ស្តីពីការពង្រឹងស្តង់ដាសុវត្ថិភាពសហគមន៍ កាលពីថ្ងៃអង្គារ ដោយរៀបរាប់លម្អិតអំពីមធ្យោបាយដែលក្រុមហ៊ុនកំពុងប្រើប្រាស់ដើម្បីតាមដាន និងដោះស្រាយបញ្ហាមាតិកាដែលបានផ្សព្វផ្សាយមិនស្របតាមគោលការណ៍ស្តង់ដាសុវត្ថិភាពសហគមន៍របស់ក្រុមហ៊ុននៅលើបណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គម Facebook និង Instagram។
របាយការណ៍ស្តីពីការពង្រឹងសុវត្ថិភាពស្តង់ដាសហគមន៍លើកទី5 នេះ មានរៀបរាប់អំពីវិធានការ ដែលក្រុមហ៊ុន Facebook បានប្រើដើម្បីពង្រឹងការអនុវត្តគោលការណ៍របស់ខ្លួន ពីចន្លោះខែតុលា ឆ្នាំ2019 ដល់ខែមីនា ឆ្នាំ2020 (ចាប់ពីត្រីមាសទី4 ឆ្នាំ2019 ដល់ត្រីមាសទី1 ឆ្នាំ2020) ប៉ុន្តែ របាយការណ៍នេះ មិនបានបញ្ចូលទិន្នន័យក្នុងអំឡុងពេលនៃការរីករាលដាលនៃមេរោគរកូវីដ-19 (COVID-19)ទេ។
Facebook បានឱ្យដឹងថា ក្រុមហ៊ុនបានរកឃើញសារបង្ហោះដែលប្រើប្រាស់ភាសាបែបរើសអើង និងស្អប់ខ្ពើម ជិត 90ភាគរយ ហើយក្រុមហ៊ុនបានលុបវាចេញ មុនពេលដែលមានគេរាយការណ៍ទៅទៀត ហើយតួលេខនេះ បានកើនឡើង 24ភាគរយ បើធៀបនឹងតួលេខក្នុងរបាយការណ៍ដំបូងរបស់ក្រុមហ៊ុន ដែលបានចេញផ្សាយក្នុងឆ្នាំ2018។
នៅលើបណ្តាញសង្គម Instagram ក្រុមហ៊ុន Facebook បានឱ្យដឹងថា ទោះបីមិនមានការរាយការណ៍ពីអ្នកប្រើប្រាស់ក៏ដោយ តែក៏ក្រុមហ៊ុនបានរកឃើញច្រើនជាងមុនចំនួន 89.7ភាគរយ នូវការបង្ហោះដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការសម្លាប់ខ្លួន និងការបង្ករបួសស្នាមលើខ្លួនរបស់អ្នកបង្ហោះ ក្នុងត្រីមាសទី1 ពោលគឺល្អប្រសើរជាងមុនដល់ទៅ 12ពិន្ទុ បើគិតចាប់ពីរបាយការណ៍នាពេលមុនៗមក។ ជាលទ្ធផល ចំនួនមាតិកាដែលក្រុមហ៊ុន Facebook បានចេញវិធានការ បានកើនឡើង 40%។
គោលការណ៍ត្រួតពិនិត្យមាតិកាផ្សព្វផ្សាយរបស់ក្រុមហ៊ុន Facebook រួមមាន ការរើសអើង និងស្អប់ខ្ពើម រូបភាពអាក្រាតរបស់មនុស្សពេញវ័យ និងសកម្មភាពផ្លូវភេទ មាតិកា និងរូបភាពហិង្សា ព្រមទាំងការសម្លុត និងការយាយីសម្រាប់ Instagram ក៏ដូចជាទិន្នន័យអំពីបណ្តឹងតវ៉ា និងការសម្រេចចិត្តដែលយើងបានបដិសេធ។
ក្នុងរយៈពេល 3ខែដំបូងនៃឆ្នាំ2020 ក្រុមហ៊ុន Facebook បានលុបចោលការបង្ហោះមាតិកាផ្សព្វផ្សាយចំនួន 4.7លាន មាតិកា នៅតាមបណ្ដាញសង្គម Facebook ដែលទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាសភាសារើសអើង និងស្អប់ខ្ពើម ពោលគឺកើនឡើងចំនួន 3លានមាតិកា បើប្រៀបធៀបទៅនឹងត្រីមាសមុន។
លើសពីនេះទៀត ដោយមិនមានរបាយការណ៍ពីអ្នកប្រើប្រាស់ជាមុន ក៏ក្រុមហ៊ុនបានរកឃើញច្រើនជាងមុននូវការប្រើប្រាស់ភាសាបែបរើសអើង និងស្អប់ខ្ពើម ដែលមានលក្ខណៈគ្រោងទុកជាមុន ព្រមទាំងរកឃើញ និងបានដកចេញច្រើនជាងមុន នូវមាតិកាមិនសមរម្យ មុនពេលដែលមានគេរាយការណ៍មកក្រុមហ៊ុន Facebook ពោលគឺកើនឡើងពីចំនួន 89.6ភាគរយក្នុងត្រីមាសទី4 ក្នុងឆ្នាំ2019 មកនៅត្រឹមចំនួន 96.7ភាគរយ ក្នុងត្រីមាសទី1 ក្នុងឆ្នាំ2020។
ក្រុមហ៊ុន Facebook ក៏បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពលទ្ធផល នៃយុទ្ធនាការប្រឆាំងនឹងព័ត៌មានមិនពិតទាក់ទងនឹង វីរុសកូវីដ-19 (Covid-19) របស់ខ្លួន ដោយក្រុមហ៊ុនបានឱ្យដឹងថា នៅក្នុងខែមេសា ក្រុមហ៊ុនបានដាក់សញ្ញា ព្រមានដល់ការបង្ហោះមាតិកាផ្សព្វផ្សាយមិនពិត ទាក់ទងនឹងវីរុសកូវីដ-19 ចំនួនប្រហែល 50លានមាតិកា លើបណ្ដាញសង្គម Facebook ដោយផ្អែកលើអត្ថបទប្រហែល 7,500អត្ថបទ ដោយមានការត្រួតពិនិត្យពីដៃគូឯករាជ្យរបស់ខ្លួន។
ក្រុមហ៊ុន Facebook និយាយថា 95ភាគរយនៃអ្នកដែលបានឃើញមាតិកាព័ត៌មាន ដែលមានស្លាកព្រមាននេះ មិនបានចុចចូលមើលមាតិកានោះទេ។
ចាប់តាំងពីថ្ងៃទី1 ខែមីនាមក ក្រុមហ៊ុន Facebook បាននិយាយថា ខ្លួនបានលុបចោលមាតិកាទាំងឡាយដែលផ្សព្វផ្សាយលក់ ម៉ាស់ ទឹកលាងដៃសម្លាប់មេរោគ ក្រដាសជូតសម្លាប់មេរោគ និងឧបករណ៍ពិនិត្យរកវីរុសកូវីដ-19 ចំនួនជាង 2លាន 5សែនមាតិកា។
ដើម្បីលុបមាតិកាទាំងនេះបាន ក្រុមហ៊ុនបានប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាពិនិត្យមើលរបស់កុំព្យូទ័រ ដែលក្រុមហ៊ុនធ្លាប់បានប្រើកន្លងមកអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ ដើម្បីស្វែងរក និងដកចេញមាតិកាដែលទាក់ទងនឹងការលក់អាវុធ និងគ្រឿងញៀន។
ក្រុមហ៊ុន Facebook បានឱ្យដឹងទៀតថា ការដែលក្រុមហ៊ុនអាចត្រួតពិនិត្យ និងលុបចោលមាតិកាគ្រោះថ្នាក់ទាំងនេះបានល្អជាងមុននោះ គឺដោយសារតែបច្ចេកវិទ្យា AI របស់ក្រុមហ៊ុនបានអភិវឌ្ឍកាន់តែប្រសើរជាងមុនហ្នឹងឯង។ ការអភិវឌ្ឍនោះ រួមមានសមត្ថភាពកាន់តែខ្ពស់លើផ្នែកយល់ច្បាស់ នូវអត្ថន័យរបស់ភាសាផ្សេងៗគ្នា និងសមត្ថភាព យល់ដឹងពីខ្លឹមសារទាំងមូលនៃមាតិកា ជាជាងការដែលគ្រាន់តែយល់ន័យរបស់រូបភាព ឬអត្ថបទ៕