ថ្មីៗនេះក្នុងការដាក់ឱ្យដំណើរការសាងសង់គម្រោងខុនដូ Urban Village ដំណាក់កាលទី2 បានបង្ហាញឱ្យដឹងថា ភាពជោគជ័យនៃ Urban Village ដំណាក់កាលទី1 បានឆ្លុះបញ្ចាំងពីទំនុកចិត្តរបស់អតិថិជនលើគុណភាព សុវត្ថិភាព និងការរចនាដ៏ល្អ ហើយវាបញ្ជាក់ពីកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងពីក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍។ស្របពេលដែល មន្ដ្រីជំនាញ ក៏បានជំរុញឱ្យក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍អចលនទ្រព្យ និងសំណង់ផ្ដោតជាសំខាន់លើការគ្រប់គ្រងលើសុវត្ថិភាព និងហានិភ័យរបស់អគារ ដើម្បីទទួលបានទំនុកចិត្តពីអ្នកទិញ និងក្រុមវិនិយោគិន។
លោកBen Li ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលក្រុមហ៊ុន អឺប៊ែនហាប់ ខេមបូឌា Urban Hub (Cambodia)បានបញ្ជាក់ប្រាប់ឡារ៉ែនថា៖“ការបើកការដ្ឋានសាងសង់គម្រោងខុនដូ Urban Village Phase II នេះ ត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីឆ្លើយតបទៅ នឹងតម្រូវការនៃការរស់នៅ របស់សហគមន៍បែបទំនើបនីយកម្ម។ គម្រោងនេះជាប្រភេទខុនដូប្រកបដោយផាសុកភាព និងភាពកក់ក្ដៅ ជាកន្លែងធ្វើការដែលមានលក្ខណៈងាយស្រួល និងភាពច្នៃប្រឌិតខ្ពស់ ជាកន្លែងកម្សាន្ត ដែលអាចផ្សារភ្ជាប់ក្ដីស្រឡាញ់ ជាមួយគ្នាជារៀងរាល់ថ្ងៃ”។
លោក ប៊ែន លី បានឱ្យដឹងដែរថា ចាប់តាំងពីក្រុមហ៊ុនភាគច្រើនប្រកាន់ខ្ជាប់លើសុវត្ថិភាព ការរចនាល្អប្រសើរ និងស្ថាបត្យកម្មចម្រុះគឺជាកត្តាដ៏សំខាន់ក្នុងការទទួលបានទំនុកចិត្តជាសាធារណៈធ្វើឱ្យទទួលបានជោគជ័យនៃគម្រោងដំណាក់កាលទី1របស់លោក។
លោកបញ្ជាក់ថា៖ “យើងបានលក់អស់សម្រាប់ដំណាក់កាលទី1 ដោយសារពួកគេទុកចិត្តលើគម្រោងរបស់យើង។ យើងទទួលបានជោគជ័យយ៉ាងខ្លាំង នៅក្នុងគម្រោងដំណាក់កាលទី 1 ដោយសារតែយើងអាចមើលឃើញម្ចាស់គម្រោងទាំងអស់បានកើនឡើងជិតពី 20 ទៅ 40%ភាគរយ នៅពេលនេះពឹងផ្អែកលើមធ្យោបាយដែលពួកគេកំពុងទិញ ហើយ 70% នៃអ្នកទិញរបស់យើងគឺជាប្រជាជនក្នុងស្រុក ហើយខុនដូរបស់យើងគឺជាអតិថិជនចម្រុះ ខណៈពាក្យស្លោករបស់យើងគឺ “តម្លៃសមរម្យ”។
លោក ប៊ែន លី បានឱ្យដឹងថា គម្រោងដំណាក់ទី2 នឹងត្រូវសាងសង់លើផ្ទៃដីទំហំ 760,000 ម៉ែត្រការ៉េ មាន 51 ជាន់ និង 1700 យូនីត ហើយនឹងត្រូវការរយៈពេលនៃការសាងសង់ 3 ឆ្នាំ ដែលនឹងត្រូវប្រគល់ឱ្យអតិថិជននៅចុងឆ្នាំ 2022។ អតិថិជនដែលកំណត់ទិសដៅរបស់លោកគឺជាទីផ្សារជប៉ុន ទីក្រុងហុងកុង អឺរ៉ុប អាមេរិក និងសំខាន់ជាងនេះទៅទៀតគឺទីផ្សារក្នុងស្រុក។
ដូច្នេះទាំងនេះអាចជាអ្វី ដែលយើងគ្រប់គ្នាទាក់ទាញអារម្មណ៍ទៅលើភាពជាសក្តានុពល នៃទីផ្សារខុនដូ ដែលអាចនៅមានឱកាសជួញដូរ ដែរឬទេ? លោកសន សៀបអគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនKEY Real Estate បានប្រាប់ឡារ៉ែនពាណិជ្ជថា៖“បើយើងមើល ទៅលើខុនដូវិញ ខុនដូដែលយើងឃើញមានការ-អភិវឌ្ឍកន្លងមកមាន3កម្រិត គឺលំដាប់ខ្ពស់ លំដាប់កណ្តាល និងលំដាប់ទាប។ លំដាប់ខ្ពស់ឥឡូវហ្នឹងពិបាកលក់ព្រោះទីផ្សារមិនសូវអ្នក ទិញ អ្នកមានប្រាក់ច្រើនមិនយកប្រាក់ទៅដាក់នៅខុនដូទៀតទេ លុះត្រាតែគាត់មានគោលបំណង ថាស្នាក់នៅតែម្តង ព្រោះខុនដូវាឡើងថ្លៃតិចណាស់។នេះសម្រាប់ខុនដូដែលមានកម្រិតខ្ពស់”។
លោកអគ្គនាយកបានមានប្រសាសន៍ថា៖“ចំណែកខុនដូកម្រិតមធ្យម និងកម្រិតទាប នៅមានទីផ្សារនៅឡើយ ហើយគេមិនសូវជាធ្វើខុនដូនៅក្នុងក្រុងទៀតទេ ហេតុអី? ពីព្រោះដីថ្លៃ ព្រោះការលក់មានកម្រិតទាប។ ដូច្នេះនៅក្នុងគម្រោង ដែលយើងបានសង្កេតមើលមាននៅខណ្ឌជាយៗក្រុង មានខណ្ឌទួលគោក សែនសុខ ជ្រោយចង្វារ និងខណ្ឌមានជ័យជាដើម ដែលជាទីតាំងអាចទទួលយកបាន និងមានទីផ្សារ”។
លោកសន សៀប លើកឧទាហរណ៍ថា៖“ដូចជាខុនដូ របស់អឺបែ៊ន វីឡា (Urban Village) ក្នុងខណ្ឌមានជ័យ វាមានលក្ខណៈពិសេស។ខ្ញុំឃើញ Urban Village គឺមានលក្ខណសម្បត្តិរបស់វា។ សម្រាប់គម្រោងទូទៅ យើងអាចនិយាយថា ខុនដូវាមិនសូវជាមានទីផ្សារល្អប៉ុន្មានទេ ដោយសារទីផ្សារនៅក្នុងស្រុកវាមានតិច ហើយកំណើននៅក្នុងទីផ្សារវាតិច ជាងអ្វីដែលគេផ្គត់ផ្គង់ទៅលើទីផ្សារ អុីចឹងហើយវាធ្វើឱ្យការលក់ខុនដូពឹងផ្អែកលើទីផ្សារខាងក្រៅហើយ Urban Villageលក្ខណៈពិសេសរបស់គម្រោង។ គាត់ធ្វើសម្រាប់ទីផ្សារអន្តរជាតិ ហើយក៏មិនមែនសម្រាប់តែទីផ្សារស្រុកចិនតែមួយទេ គឺសម្រាប់ហុងកុង ជប៉ុន កូរ៉េ អូស្ត្រាលី និងអឺរ៉ុបជាដើម រួមទាំងអ្នកក្នុងស្រុកផង។ ដូច្នេះមានគេទិញគម្រោងនេះច្រើន”។
លោកបានបញ្ជាក់ទៀតថា Urban Village នៅមានលក្ខណៈពិសេស3ទៀតជាសំខាន់៖ ទី1-មានការរៀបចំទីធ្លាល្អ ទី2-គុណភាពសំណង់ល្អគាត់គ្រប់គ្រងថ្លៃដើមបានល្អ បើគ្រប់គ្រងមិនបានល្អក៏មិនទទួលបានប្រសិទ្ធភាពដែរ។ ទី3-គឺតម្លៃរបស់គាត់ គឺតម្លៃក្រោម និងតម្លៃកណ្តាល។ នេះហើយទើបធ្វើឱ្យគម្រោង Urban Village ក្នុងការលក់របស់គាត់មាន ក្នុងជោគជ័យកម្រិតខ្ពស់។
លោកសន សៀបបានបញ្ជាក់ដែរថាថា៖ “ដូច្នេះ ក្នុង3លក្ខខណ្ឌនេះដែលគាត់ទទួលជោគជ័យចំពោះគម្រោងគាត់ជាក់លាក់មួយ ដោយយើងមិននិយាយទីផ្សារទាំងមូលទេ។ ដូច្នេះខ្ញុំគិតថាទីផ្សារខុនដូនៅមានសក្តានុពលខ្លះ នៅមានឱកាសតែឱកាសនោះគឺទាមទារ ឱ្យអ្នកវិនិយោគនោះជាអ្នកវិនិយោគអាជីព។ អ្នកសាងសង់អាជីព ដែលមិនមែនឃើញគេសាងសង់ខុនដូ ក៏ធ្វើតាមគេដែរនោះ គឺមិនអ៊ីចឹងទេ”។
លោក Ben Li ក៏បានបញ្ជាក់ថា៖“ប្រទេសកម្ពុជាស្ថិតក្នុងចំណោមទិសដៅដ៏សំខាន់សម្រាប់ការសាងសង់អចលនទ្រព្យ និងការសាងសង់ក្នុងតំបន់ដោយពឹងផ្អែកលើកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការកើនឡើងប្រាក់ចំណូលរបស់ប្រជាជនស្ថិរភាពនយោបាយ និងបទប្បញ្ញត្តិត្រឹមត្រូវ ដើម្បីគ្រប់គ្រងវិស័យនេះ។ ក្នុងរយៈពេល 2-3 ឆ្នាំមុន ទាំងវិនិយោគិនក្នុងស្រុក និងបរទេសនៅក្នុងវិស័យសំណង់កំពុងរីកចម្រើនគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ហើយលោកសង្ឃឹមថា វានឹងបន្តកំណើននៅឆ្នាំនេះ។
លោកលើកឡើងថា ការវិនិយោគលើវិស័យសំណង់ និងអចលនទ្រព្យក្នុងរយៈពេល 10 ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ បានបង្ហាញពីការរីកចម្រើន ហើយនេះគ្រាន់តែជាការចាប់ផ្ដើមប៉ុណ្ណោះ។ ក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍ និងសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្ម គឺជាកត្តាដ៏សំខាន់ក្នុងការគាំទ្រដល់ការសាងសង់ ដោយសារតែតម្រូវការបន្តកើនឡើង ដូច្នេះនេះផ្ដល់ឱកាសកាន់តែច្រើនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអភិវឌ្ឍន៍អចលនទ្រព្យក្នុងការទទួលបានឱកាសកាន់តែច្រើនក្នុងការរកប្រាក់-ចំណេញ៕