ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទបានប្រកាសផែនការរបស់ខ្លួនសម្រាប់ឆ្នាំ2020 ចំនួន 15ចំណុច ដោយក្នុងនោះមាន 3ចំណុច បានធ្វើឱ្យមានការចាប់-អារម្មណ៍ខ្លាំង ដោយបានបញ្ជាក់ថា ចំណុចនេះជាការឆ្លើយតបតម្រូវការពលរដ្ឋជនបទ ឱ្យស្របតាមកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។
នៅក្នុងការលើកឡើង ដោយរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ បានបង្ហាញពីចំណុចទី13-ជំរុញបង្កើនសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ចជនបទ និងសហគ្រិនភាព ដើម្បីគាំទ្រការបង្កើនប្រាក់ចំណូលតាមគ្រួសារនីមួយៗ តាមរយៈការចិញ្ចឹមសត្វ ចិញ្ចឹមត្រី ចិញ្ចឹមក្តាម និងចិញ្ចឹមឃ្មុំ ដើម្បីចូលរួមទប់ស្កាត់ការធ្វើចំណាកស្រុកដោយប្រថុយប្រថាន និងជំរុញការអនុវត្តកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលចល័ត។
14-ពង្រឹង និងពង្រីកកិច្ចសហប្រតិបត្តិការល្អជាមួយបណ្តាអង្គការដៃគូ វិស័យឯកជន និងបណ្តាប្រទេសជាមិត្តនានា ដើម្បីកៀរគរប្រភពធនធានហិរញ្ញវត្ថុ បច្ចេកទេស និងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ សម្រាប់ទ្រទ្រង់វិស័យអភិវឌ្ឍន៍ជនបទឱ្យមានការរីកចម្រើន។
15-សហការជាមួយក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ដើម្បីរៀបចំបែបបទ និងវិធីសាស្ត្របង្កើតផែនការមេសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវថ្នល់តាមជនបទ ការរៀបចំប្លង់ និងការកំណត់អាទិភាពគម្រោង។
ឯកឧត្ដមរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ នៅក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មានដែលធ្វើឡើងនៅទីស្តីការគណៈរដ្ឋមន្ត្រីកាលពីថ្ងៃទី17 កុម្ភៈ បានថ្លែងទាក់ទិននឹងចំណុចទី15 ថា ក្នុងការសម្របសម្រួលជាមួយក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ដើម្បីធ្វើវិសោធនកម្មអនុក្រឹត្យមួយចំនួន ដែលនឹងអនុញ្ញាតឱ្យមានការចូលរួមទប់ស្កាត់យានយន្តធុនធ្ងន់ពីការប្រើប្រាស់ និងធ្វើឱ្យខូចផ្លូវជនបទ។
ឯកឧត្តម ចាន់ ដារ៉ុង រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ បានមានប្រសាសន៍ថា៖“កន្លងមកក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានដាក់ជញ្ជីងថ្លឹងរថយន្តដឹកទំនិញលើសកំណត់នៅតាមដងផ្លូវជាតិ និងក្នុងទីរួមខេត្តដែលធ្វើឱ្យផ្លូវជនបទខូច។
ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនឹងសម្របសម្រួលជាមួយក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនដើម្បីធ្វើវិសោធនកម្មអនុក្រឹត្យ ដែលនឹងអនុញ្ញាតឱ្យមានការចូលរួមទាំង 2ក្រសួង ដូច្នេះក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទគិតថា វាគួរតែមានយុត្តាធិការក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហានេះ”។
ឯកឧត្តមបានបន្ថែមថា ក្រសួងទាំង2 ក៏នឹងសហការគ្នាធ្វើវិសោធនកម្មអនុក្រឹត្យស្តីពីការគ្រប់គ្រងចិញ្ចើមផ្លូវនៅតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិ និងផ្លូវដែក និងរៀបចំផែនការមេ ដើម្បីអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង ក្នុងគោលបំណងលើកកម្ពស់ការដឹកជញ្ជូន និងការថែទាំផ្លូវថ្នល់។
ដើម្បីរក្សាគុណភាពផ្លូវថ្នល់ឱ្យប្រើប្រាស់បានយូរ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានលើកទឹកចិត្តឱ្យអ្នករកស៊ីដឹកទំនិញទាំងអស់ត្រូវគោរពច្បាប់ ពិសេសកុំផ្ទុកទំនិញលើសពីអ្វីដែលរដ្ឋបានកំណត់ បើមិនដូច្នេះទេ ក្រសួងនឹងមិនលើកលែងឡើយ ហើយនឹងត្រូវផាកពិន័យទៅតាមច្បាប់កំណត់ជាធរមាន។ នេះបើតាម រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានថ្លែងកាលពីថ្ងៃទី21 ខែកុម្ភៈកន្លងទៅ។
ឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល ទេសរដ្ឋមន្ត្រីបានមានប្រសាសន៍ថា៖“គ្រប់រថយន្ដដឹកទំនិញទាំងអស់ត្រូវផ្ដល់ការអនុគ្រោះឱ្យផ្ទុកទំនិញលើសទម្ងន់ត្រឹមតែ 5%នៃទម្ងន់ដែលច្បាប់បានកំណត់ប៉ុណ្ណោះ ដើម្បីសម្រួលដល់ការធ្វើអាជីវកម្មរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ប៉ុន្តែក្រសួងមិនអនុញ្ញាតឱ្យដឹកលើសទម្ងន់ច្រើនទេ បើលើសកំណត់ ក្រសួងនឹងមិនលើកលែងឡើយ”។
ឯកឧត្តមបានបញ្ជាក់ថា៖“ក្នុង 1ឆ្នាំៗ ជាមធ្យមក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនត្រូវចំណាយថវិកាជាតិប្រមាណ 200លានដុល្លារលើការងារជួសជុលផ្លូវ។ បើសិនជាយើងអាចកាត់បន្ថយបាននូវការដឹកជញ្ជូនលើសទម្ងន់ដែលបណ្តាលឱ្យខូចផ្លូវនោះនឹងធ្វើឱ្យយើងអាចនៅសល់ថវិកាប្រមាណ 200លានដុល្លារក្នុង 1ឆ្នាំៗ ដើម្បីយកទៅសាងសង់សាលារៀន និងយកទៅធ្វើផ្លូវបានច្រើនថែមទៀតផង”។
យោងតាមរបាយការណ៍របស់ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ បានឱ្យដឹង ថាគិតត្រឹមឆ្នាំកន្លងទៅព្រះរាជាណាចក្រមានផ្លូវជនបទសរុបប្រវែង 46,150គីឡូម៉ែត្រ។ ក្នុងនោះមានចម្ងាយ 2,400 គីឡូម៉ែត្រជាផ្លូវក្រាលបេតុង និងកៅស៊ូ ស្មើនឹង 3.5%។
ឯកឧត្តម ចាន់ ដារ៉ុង រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទបានប្រាប់កាសែតឡារ៉ែនពាណិជ្ជថា៖“អ្វីដែលជាទិសដៅរបស់ក្រសួងសម្រាប់ការអនុវត្តនៅឆ្នាំ2020 នេះ គឺចំណុចទាំង15 ដែលក្រសួងបានលើកឡើង ប៉ុន្តែប្រសិនបើការអនុវត្តមានឧបសគ្គ ឬបញ្ហារាំងស្ទះយ៉ាងណានោះក្រសួងនឹងដោះស្រាយជាដំណាក់ៗ ដើម្បីឱ្យការអនុវត្តនោះបានបន្តទៅមុខ”។
ឯកឧត្តមក៏បានឱ្យដឹងដែរថា ចំពោះការដែលក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ និងក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានធ្វើកិច្ចការដូចគ្នា(ធ្វើផ្លូវ) តែការទទួលខុសត្រូវ គឺក្រសួងសាធារណការទទួលការងារផ្លូវជាតិ ផ្លូវក្នុងទីរួមខេត្ត ផ្លូវល្បឿនលឿន និងផ្លូវរថភ្លើង។ ឯក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទទទួលបន្ទុកផ្លូវនៅក្នុងជនបទ។ ក្នុងការធ្វើផ្លូវនៅតាមទីជនបទ ក្រសួងមានថវិកាតិចតួច តែតម្រូវការរបស់យើងមានច្រើន ដូច្នេះត្រូវធ្វើផ្លូវណាដែលអាទិភាពជាមុន ពោលគឺ ត្រូវមើលផ្លូវណាដែលចាំបាច់ជាងគេសម្រាប់ឆ្នាំនេះ បន្ទាប់មកយើងនឹងជ្រើសយកផ្លូវណាសម្រាប់ជាជំហានបន្ត និងឆ្នាំបន្ទាប់។
ឯកឧត្តម ចាន់ ដារ៉ុង ក៏បានបញ្ជាក់ថា៖“នេះក៏ដោយសារតែថវិកាយើងមិនគ្រប់គ្រាន់ ព្រោះបើយើងមានថវិកាច្រើនក្នុងការកសាងផ្លូវនោះ វាគ្មានបញ្ហាអ្វីទេ យើងនឹងដោះតែម្តងឱ្យហើយ។ ហេតុនេះទើបយើងបានលើកឡើងនៅចំណុចទី14 ស្តីពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការល្អជាមួយអង្គការដៃគូ វិស័យឯកជន និងបណ្តាប្រទេសជាមិត្តនានា ដើម្បីកៀរគរប្រភពធនធានហិរញ្ញវត្ថុ បច្ចេកទេស និងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ សម្រាប់ទ្រទ្រង់វិស័យអភិវឌ្ឍន៍ជនបទឱ្យមានការរីកចម្រើន”។
ឯកឧត្តមរដ្ឋលេខាក៏បានបញ្ជាក់បន្ថែមដែរថា៖“…ប៉ុន្តែគ្រប់បណ្តាប្រទេសនៅលើពិភពលោកនេះ មិនដែលមានប្រទេសណាដោះបញ្ហាតែម្តងអស់ទេ គឺយើងដោះជាដំណាក់ៗ និងដោះជាអាទិភាពលើអាទិភាព។ ក្រសួងនឹងបន្តជំរុញការអភិវឌ្ឍផ្លូវជនបទ ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការរបស់ប្រជាពលរដ្ឋជនបទឱ្យស្របតាមកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ”៕