ទីផ្សារអចលនទ្រព្យនៅកម្ពុជា ដែលកំពុងតែរីកចម្រើនឥតឈប់ឈរ និងមានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំងពីសំណាក់ប្រជាជនក្នុងស្រុក និងវិនិយោគិនបរទេសបានទាក់ទាញវិនិយោគិនថ្មីៗជាច្រើនឱ្យងាកមកចាប់អារម្មណ៍វិនិយោគលើវិស័យនាំចូលគ្រឿងសង្ហារិម។ ការវិនិយោគនេះ គឺដើម្បីបំពេញតម្រូវការម្ចាស់អាជីវកម្មក្នុងទីផ្សារសំណង់គេហដ្ឋាន និងវិស័យអចលនទ្រព្យនៅកម្ពុជា។
តែក្នុងចំណោមអ្នកវិនិយោគលើវិស័យនាំចូលគ្រឿងសង្ហារិមទាំងអស់នោះ លោក ដួង អក្ខរា អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន ផ្គត់ផ្គង់គ្រឿងសង្ហារិម អេស.អេ (S.A Solutions Co, LTD) ដែលជាក្រុមហ៊ុនធំជាងគេមួយដែរនៅប្រទេសកម្ពុជាបានលើកឡើងថាការចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មលើវិស័យគ្រឿងសង្ហារិមតុបតែងផ្ទះនេះ មិនមែនជារឿងងាយស្រួលពេកទេ ក្នុងការធ្វើឱ្យសម្រេចបានជោគជ័យ។
លោក ដួង អក្ខរា អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់គ្រឿងសង្ហារិម អេស.អេ បានចែករំលែកគន្លឹះសំខាន់ៗចំនួន 6ចំណុច ដែលជាបទពិសោធផ្ទាល់ខ្លួន ដែលធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនរបស់លោកអាចឈរជើងនៅក្នុងអាជីវកម្មគ្រឿងសង្ហារិមបានរហូតមកដល់សព្វថ្ងៃ ៖
1. ត្រូវសិក្សាពីផែនការឱ្យបានច្បាស់លាស់៖ ត្រង់ចំណុចនេះ លោកថា នៅក្នុងវិស័យគ្រឿងសង្ហារិម មានផ្នែកជាច្រើនខុសគ្នា ហេតុនេះបើយើងជាម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនលក់គ្រឿងសង្ហារិម ឬចង់វិនិយោគក្នុងវិស័យនេះ ចាំបាច់ត្រូវគិតឱ្យច្បាស់ជាមុនសិន គឺត្រូវសិក្សាផែនការឱ្យបានលម្អិត និងច្បាស់លាស់ ព្រោះកាលណាយើងសិក្សាបានច្បាស់លាស់ក្នុងដំណើរប្រតិបត្តិការការនាំចូល និងដំណើការលក់គ្រឿងសង្ហារិមហើយនោះ វានឹងបញ្ចៀសបាននូវហានិភ័យចំពោះមុខ ចំពោះអតិថិជន។ ហេតុនេះ បើយើងរកស៊ីក្នុងវិស័យគ្រឿងសង្ហារិម យើងត្រូវគិត និងសិក្សាពីផែនការជាមុនសិននោះទើបកសាងទំនាក់ទំនងបានយូរអង្វែងជាមួយគ្រប់ដៃគូអាជីវកម្មនានា។
2. ត្រូវសិក្សាអំពីទីផ្សារនៅក្នុងប្រទេស ៖ មុននឹងចាប់ផ្ដើមប្រឡូកនៅក្នុងអាជីវកម្មនាំចូល គ្រឿងសង្ហារិម ការសិក្សាពីទីផ្សារក្នុងប្រទេស ក៏ជារឿងសំខាន់មួយដែរ ព្រោះដើម្បីឱ្យដឹងថា តើនៅកម្ពុជា តើមានក្រុមហ៊ុនប៉ុន្មាន កំពុងប្រតិបត្តិកាលើការងារគ្រឿងសង្ហារិម? តើមានការប្រកួតប្រជែងទីផ្សារកម្រិតណា? ហើយថា តើយើងគួរមានយុទ្ធសាស្ត្របែបណាដើម្បីយកឈ្នះទីផ្សារនៅក្នុងប្រទេសបាន?។
លោកបានបញ្ជាក់ត្រង់ចំណុចនេះបន្តថា អាជីវកម្មមួយជោគជ័យបាន គឺត្រូវការយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារខ្លាំង។ ការធ្វើទីផ្សារ ឬភាគច្រើនត្រូវបានគេហៅថា Marketing គឺជាដង្ហើមរបស់អាជីវកម្ម។ អាជីវកម្មខ្លះ ត្រូវដួលភ្លាមៗ បន្ទាប់ពីបើកដំណើរការមិនបានប៉ុន្មានផង បញ្ហាធំគឺដោយសារតែខ្សោយខាងផ្នែកយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារ។ ចេញរកស៊ី មិនមែនថា ឱ្យតែមានលុយបើកដំណើរការហើយ មានគេមកតម្រង់ជួរទិញនោះទេ យើងត្រូវការការធ្វើទីផ្សារដើម្បីជំរុញការលក់។
ការធ្វើ Marketing បានល្អ នឹងជំរុញឱ្យផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់យើងអាចចូលទៅក្នុងទៅផ្សារបាន និងមានការទទួលស្គាល់ពីអតិថិជនបានយ៉ាងលឿន។
3. សិក្សាពីអ្នកប្រើប្រាស់៖ ទម្លាប់របស់ប្រជាជនកម្ពុជា 1ចំណុចដែលធ្វើឱ្យអាជីវកម្មខ្លះដួល ហើយអាជីវកម្មខ្លះទៀតជោគជ័យនោះ គឺការចូលចិត្តអ្វីដែលថ្មី។ ទំនោរចិត្តនេះ មិនមែនតែអតិថិជននៅកម្ពុជានោះទេ គឺនៅទូទាំងពិភពលោកតែម្តង តែអ្វីដែលប្លែកនោះ គឺអតិថិជនកម្ពុជាឆាប់ណាយ ហើយចូលចិត្តអ្វីតែមួយឆាវៗទេ។ ឧទាហរណ៍ដូចជា ផ្សារាត្រី ផ្សារកុងតឹន័រ គុយទាវទូកជាដើម ដែលមានភ្ញៀវកកកុញពេលចូលទីផ្សារដំបូង តែយូរៗទៅក៏អស់ភ្ញៀវស្ងាត់សូន្យតែម្តង។ អាជីវកម្មទាំងឡាយ ត្រូវតែត្រៀមគ្រប់ពេល ដើម្បីផ្លាស់ប្តូរនូវអ្វីដែលថ្មីសម្រាប់ការបត់បែនរបស់អតិថិជន។
4. រៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនឱ្យបានត្រឹមត្រូវ៖ ដើម្បីទទួលជោគជ័យក្នុងមុខជំនួញ លោកថា ក្រោយពីយើងបានរៀបចំផែនការទុកមុនរួចរាល់ហើយ។ នៅក្នុងអាជីវកម្មនីមួយៗ មានយុទ្ធសាស្ត្រគ្រប់គ្រងខុសៗគ្នា និងអាស្រ័យលើទំហំ និងប្រភេទនៃអាជីវកម្ម។ ការមានរចនាសម្ព័ន្ធគ្រប់គ្រងល្អ អាចធ្វើឱ្យម្ចាស់អាជីវកម្មមិនសូវឈឺក្បាល ហើយអាជីវកម្មនឹងដំណើរការទៅបានដោយរលូន។
ការរចនាប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងអាជីវកម្ម គឺរៀបចំដោយម្ចាស់អាជីវកម្ម ឬសហស្ថាបនិកដែលយល់ច្បាស់អំពីប្រតិបត្តិការអាជីវកម្មរបស់ខ្លួន។ ដូចនេះ ការរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនឱ្យបានត្រឹមត្រូវ គឺជារឿងសំខាន់ដែរ ព្រោះវានឹងជួយយើងឱ្យបំពេញភារកិច្ចបានតាមផែនការ ដាក់បុគ្គលិកត្រូវជំនាញ ត្រូវកន្លែង ដែលជាសមត្ថភាពពិតរបស់ពួកគេផ្ទាល់ ដើម្បីងាយបំពេញការងារបានជោគជ័យ។
5. ត្រូវមានភាពក្លាហាន និងហ៊ានប្រថុយ៖ តាំងពីចាប់ផ្តើមអាជីវកម្ម លោកប្រឈមបញ្ហាជាច្រើនលើការបោកប្រាស់ នៅពេលដែលគ្រឿងសង្ហារិមបានកុម្ម៉ង់ និងកក់ប្រាក់រួចហើយ តែត្រូវគេមិនផ្តល់ឱ្យ។ តែចំណុចនេះ លោកមិនរារែកទេ និងតែងប្រាប់ខ្លួនឯងថា បើហ៊ានប្រឡូកក្នុងអាជីវកម្មនេះ ត្រូវតែហ៊ានខាតបង់ខ្លះ ទុកជាមេរៀនថ្ងៃក្រោយ ព្រោះការខាតបង់ មិនមែនមានរហូតនោះទេ។
លោកបន្តថា បើយើងមិនក្លាហាន យើងមិនអាចចេញរកស៊ីបានទេ ហើយបើយើងមិនចេះស៊ូនៅក្នុងការរកស៊ីអាជីវកម្ម យើងក៏មិនអាចមានភាពរីកចម្រើនបានដែរ ហេតុនេះហើយយើងត្រូវតែដាក់ចិត្តមួយថា ទៅឱ្យដល់ មុជឱ្យជ្រៅ ព្រោះកាលណាបើយើងដាក់ចិត្តខំប្រឹងហើយនោះ ច្បាស់ជាអាចទទួលបានផ្លែផ្កានៅពេលណាមួយជាក់ជាមិនខាន។
6. ភាពជឿទុកចិត្តខ្ពស់៖ មុខរបរបម្រើសេវាកម្មលើគ្រឿងសង្ហារិមនេះ លោកថា មានភាពផុយស្រួយណាស់។ យើងធ្វើការជាមួយចិត្ត និងចិត្ត គេចង់បានអីយើងបម្រើទៅតាមសេចក្តីត្រូវការរបស់អតិថិជន ថែរក្សាអតិថិជន កុំឱ្យថ្នាំងថ្នាក់ចិត្ត បម្រើឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព។ បើនិយាយពីរឿងការងាររកស៊ី មុខជំនួញណាក៏មានការប្រកួតប្រជែងគ្នាដែរ ប៉ុន្តែមុខជំនួញគ្រឿងសង្ហារិម លោកគិតថា មានការប្រកួតប្រជែងគ្នាខ្លាំងជាងគេ។
លោកបន្តថា ដោយសារយើងរកស៊ីក្នុងវិស័យនេះ ភាគច្រើនទាក់ទងតែជាមួយអ្នកដែលមានលុយ អ្នកមានមុខមាត់នៅក្នុងសង្គម។ ពួកគាត់ទាំងនោះ ចង់បានអ្វីដែលល្អ មានគុណភាព ដូច្នេះ យើងចាំបាច់ត្រូវផ្តល់នូវទំនុកចិត្តខ្ពស់ដល់អតិថិជន។
សូមបញ្ជាក់ជូនដែរថា ក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់គ្រឿងសង្ហារិម អេស.អេ (S.A Solutions Co, LTD) ជាក្រុមហ៊ុននាំចូលគ្រឿងសង្ហារិមដ៏ធំមួយនៅកម្ពុជា។
មានវត្តមានត្រឹមតែជិត 10ឆ្នាំក្នុងទីផ្សារកម្ពុជាប៉ុណ្ណោះតែក្រុមហ៊ុនទទួលបានការបញ្ជាទិញកើនឡើងយ៉ាងច្រើន ដោយការលក់ បានកើនឡើងពី20% ក្នុងឆ្នាំដំបូង រហូតដល់ 80% ក្នុងឆ្នាំបន្ទាប់ ដោយក្នុង 1ឆ្នាំការលក់អាចកើនឡើងប្រហែលជា4ដង។
បើនិយាយពីការកកើតក្រុមហ៊ុននេះវិញ ពីដំបូងមានតែបុគ្គលិកតែ 2នាក់ប៉ុណ្ណោះ តែរហូតមកដល់បច្ចុប្បន្ន ក្រុមហ៊ុននេះបានវិវឌ្ឍខ្លួន រហូតដល់មានបុគ្គលិកជាង 40នាក់ និងមាន 3សាខានៅកម្ពុជា។ សម្រាប់ឆ្នាំ2020នេះ ក្រុមហ៊ុនគ្រោងនឹងពង្រីកសាខានៅទីតាំង5 បន្ថែមទៀត ដើម្បីឆ្លើយនឹងតម្រូវការទីផ្សារគ្រឿងសង្ហារិម នៅកម្ពុជាដែលកំពុងមានសម្ទុះខ្លាំង។
ជារួមមក បើសិនជាអ្នកវិនិយោគនៅក្នុងវិស័យគ្រឿងសង្ហារិម ប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគន្លឹះទាំង 6ចំណុចខាងលើនោះ នឹងទាក់ទាញបានប្រជាប្រិយភាព ការជឿទុកចិត្ត និងការគាំទ្រពីអតិថិជន ដែលធ្វើឱ្យជំនួញប្រភេទនេះជោគជ័យមិនខាន៕