ដើម្បីឱ្យការសិក្សាដំណើរការទៅដោយភាពស៊ីជម្រៅ និងច្បាស់លាស់ អ្នកសិក្សាចាំបាច់ត្រូវតែស្វែងយល់ឱ្យច្បាស់ពីឫសគល់សំខាន់ៗនៃមេរៀននីមួយៗ ជាពិសេស គឺមុខវិជ្ជាវិទ្យាសាស្ត្រពិត។ ជាក់ស្តែង កាលពីមុន ដើម្បីឱ្យសិស្សយល់ច្បាស់ពីដំណាក់កាលនីមួយៗនៃម៉ាស៊ីនសម្រាប់មុខវិជ្ជារូបវិទ្យា ឬដើម្បីឱ្យសិស្សយល់ពីដំណាក់កាលនៃការលូតលាស់របស់រុក្ខជាតិក្នុងមុខវិជ្ជាជីវវិទ្យា គ្រូតែងតែនាំសិស្សឱ្យទៅមើលជាក់ស្តែង ឬចំណាយពេលវេលាយូរដើម្បីដោះគ្រឿងម៉ាស៊ីន ជាដើម។
ការធ្វើបែបនេះត្រូវបានគេមើលឃើញថា ជាវិធីបង្រៀនដែលអាចធ្វើឱ្យសិស្សយល់ស៊ីជម្រៅពីដំណាក់កាលលម្អិត និងប្រភពនៃមេរៀនដើម្បីឱ្យពួកគេចងចាំបានល្អ ឬងាយបំបែកទៅជានវានុវត្តន៍ថ្មី។
បច្ចុប្បន្ននេះ ដោយសារតែបច្ចេកវិទ្យាកាន់តែទំនើប អ្នកបច្ចេកវិទ្យាបានព្យាយាមគ្រប់លទ្ធភាពដើម្បីជួយដោះស្រាយបញ្ហានានាក្នុងការរស់នៅរបស់មនុស្ស ដោយក្នុងនោះការអប់រំក៏ជាផ្នែកមួយសំខាន់ផងដែរដែលបច្ចេកវិទ្យាបានចូលរួមដោះស្រាយ។ ក្នុងចំណោមបច្ចេកវិទ្យាអប់រំទាំងអស់ បច្ចេកវិទ្យាបង្ហាញពីហេតុផលជាក់ស្តែង ឬហៅថា AR (Augmented Reality) បានក្លាយជាបច្ចេកវិទ្យាប្រកបដោយសក្តានុពលក្នុងវិស័យអប់រំ។
បច្ចេកវិទ្យា AR ជាបច្ចេកវិទ្យាដែលមានសមត្ថភាពក្នុងការបង្ហាញពីរូបភាពនៃការផ្គុំគ្រឿងម៉ាស៊ីន ដំណាក់កាលនៃការរីកលូតលាស់របស់ជីវិត និងការផ្គុំនៃឧបករណ៍ជាច្រើននៅក្នុងមេរៀន។ ជាមួយនឹងវត្តមានរបស់បច្ចេកវិទ្យាថ្មីនេះ សិស្សមិនចាំបាច់ត្រូវចំណាយពេលច្រើនចុះទៅពិនិត្យ ឬមិនលំបាកស្វែងរកប្រភពនៃឧបករណ៍ជាក់ស្តែងដែលគេបានរៀននោះទេ។ ទោះបីជាកំពុងស្វ័យសិក្សានៅផ្ទះ ក៏ពួកគេអាចយល់ពីគ្រប់ដំណាក់កាល និងដើមហេតុនៃបញ្ហាទាក់ទងនឹងមេរៀនបានយ៉ាងងាយស្រួល និងលម្អិត ព្រោះគេគ្រាន់តែយកទូរស័ព្ទដៃទៅស្គែនពីលើរូបភាពដែលគេដាក់ក្នុងសៀវភៅ នឹងចេញជារូបភាពលម្អិតជា 3D ក្នុងទូរស័ព្ទបង្ហាញពីមេរៀននោះយ៉ាងច្បាស់។
បច្ចុប្បន្ននេះ ដោយសារតែមើលឃើញពីសារៈសំខាន់នៃបចេ្ចកវិទ្យា AR នៅក្នុងវិស័យអប់រំ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា នៅកម្ពុជាយើងក៏បានប្រើប្រាស់កម្មវិធីនេះផងដែរជាមួយនឹងកម្មវិធីសៀវភៅសិក្សាចំណេះដឹងទូទៅរបស់រដ្ឋ។ កម្មវិធីដែលអាចប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា AR ដើម្បីស្គែនសម្រាប់សិក្សានោះ គឺត្រូវបានបង្កើតឡើងដំបូងសម្រាប់មុខវិជ្ជាគណិតវិទ្យា រូបវិទ្យា គីមីវិទ្យា ជីវវិទ្យា និងប្រវត្តិវិទ្យា សម្រាប់សិស្សថ្នាក់ទី12។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានលើកឡើងថា បច្ចេកវិទ្យា AR ជាបច្ចេកវិទ្យាថ្មីមួយដែលសិស្សខ្មែរអាចយកមកសិក្សាដើម្បីស្វែងយល់ពីចំណុចលម្អិត និងស៊ីជម្រៅរបស់មេរៀននីមួយៗ។ សិស្សគ្រាន់តែយកទូរស័ព្ទដៃស្គែនទៅលើរូបភាពដែលបានបង្ហាញលើសៀវភៅពុម្ព នឹងចេញជាវីដេអូលម្អិតបង្ហាញពីដំណាក់កាលនីមួយៗនៃគ្រឿងផ្គុំ ឬដំណើររឿងណាមួយនៃមេរៀន។ ក្រសួងអប់រំ នឹងបន្តស្វែងរកបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗទៀតដើម្បីជួយសម្រួលដល់ការសិក្សា និងជាពិសេសសម្រាប់សិស្សនៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិ។
បច្ចេកវិទ្យាថ្មីនេះមិនត្រឹមតែជាមធ្យោបាយបន្ថែមសម្រាប់ជាជំនួយដល់ការស្វែងយល់របស់សិស្សានុសិស្សនោះទេ តែក៏ជាមូលដ្ឋានដ៏សំខាន់មួយសម្រាប់ការបង្រៀនផងដែរ។ នៅពេលសិស្សយល់ច្បាស់ពីបាតុភូតនៃមេរៀន ឬយល់សុីជម្រៅលើគោលបំណងនៃមេរៀន គ្រូក៏ងាយសម្របសម្រួល និងផ្តល់ព័ត៌មានបន្ថែមដើម្បីអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពសិស្សបានកាន់តែលឿន។ កម្មវីធីនេះក៏ជាកម្មវិធីមួយដែលផ្សារភ្ជាប់ការសិក្សាជាក់ស្តែងទៅនឹងកំណើននៃការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានប្រកបដោយភាពវិជ្ជមាននៅក្នុងបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទី4 ផងដែរ៕