ទីប្រឹក្សាពិសេសនៃគណៈរដ្ឋមន្ត្រីទទួលបន្ទុកកិច្ចការទូទៅនៃប្រទេសជប៉ុនបានបង្ហាញពីគម្រោងចង់ឱ្យអ្នកវិនិយោគជប៉ុនសហការជាមួយអ្នកវិនិយោគកម្ពុជា មិនត្រឹមតែផលិតផលិតផលសម្រាប់តែការនាំចេញប៉ុណ្ណោះទេ តែត្រូវផលិតបន្ថែមសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ក្នុងទីផ្សារនៅកម្ពុជាផងដែរ ក្នុងគោលបំណងបង្កើនទំនុកចិត្ត និងជំរុញការប្រើប្រាស់ផលិតផលក្នុងស្រុក តាមរយៈការប្រើប្រាស់ស្លាកសញ្ញាសម្គាល់រួម “ផលិតដោយជប៉ុន-កម្ពុជា នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា”។
លោក ARAI Hiroyuki ទីប្រឹក្សាពិសេសនៃគណៈរដ្ឋមន្ត្រីជប៉ុន ទទួលបន្ទុកកិច្ចការទូទៅនៃប្រទេសជប៉ុនបានបង្ហាញពីគោលបំណងខាងលើនៅក្នុងជំនួបពិភាក្សាការងារជាមួយនឹងឯកឧត្តម ប៊ុន ចន្ធី អនុរដ្ឋលេខាធិការ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម កាលពីពាក់កណ្ដាលខែតុលាកន្លងទៅ ទាក់ទងនឹងការជំរុញសហគ្រាសធុនតូច-មធ្យម(SME)ដោយប្រើស្លាកសញ្ញាសម្គាល់“ជប៉ុន-កម្ពុជា”ក្នុងទិសដៅបង្កើនផលិតផលសម្រាប់ការផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិ។
លោក ARAI Hiroyuki បានបង្ហាញកត់សម្គាល់អំពីការអភិវឌ្ឍ និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាង ប្រទេសទាំង2 “កម្ពុជា-ជប៉ុន” និងបានថ្លែងអំពីគោលបំណងនៃកិច្ចពិភាក្សាការងារនេះដែលមានចំណុចមួយចំនួនដូចខាងក្រោម៖
ទី1-ចង់ឱ្យអ្នកវិនិយោគជប៉ុនសហការជាមួយអ្នកវិនិយោគកម្ពុជា មិនត្រឹមតែផលិតផលិតផលសម្រាប់តែការនាំចេញប៉ុណ្ណោះទេ តែត្រូវផលិតបន្ថែមសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារនៅកម្ពុជាផងដែរ ក្នុងគោលបំណងបង្កើនទំនុកចិត្ត និងជំរុញការប្រើប្រាស់ផលិតផលក្នុងស្រុក តាមរយៈការប្រើប្រាស់ស្លាកសញ្ញាសម្គាល់រួម “ផលិតដោយជប៉ុន-កម្ពុជា នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា”។
ទី2- បង្កើនកិច្ចសហប្រតិបត្តិការល្អ និងរិះរកវិធីសាស្ត្រក្នុងការបង្កើតសហគ្រាសធុនតូច-មធ្យម(SME) ជប៉ុន និងកម្ពុជា ដោយជួលកម្មករជំនាញកម្ពុជាដែលមានជំនាញ និងបទពិសោធធ្វើការនៅក្នុងប្រទេសជប៉ុនស្រាប់ឱ្យមកធ្វើការនៅក្នុងស្រុក ដើម្បីផលិតហើយលក់លើទីផ្សារក្នុងស្រុក សំដៅកាត់បន្ថយចំណាយលើការនាំចូល។
ទី3- ជួយឱ្យកម្ពុជាទទួលបានចំណេះដឹងបន្ថែមពីអ្វីដែលបានសហការគ្នា និងពង្រឹងទំនាក់ទំនងឱ្យកាន់តែជិតស្និទ្ធជាមួយកម្ពុជា ពិសេសលើការបង្កើតឱ្យមានជំនួបវិនិយោគិន SME ជប៉ុន-កម្ពុជា ដោយសារតែទាំងនិយោជិក និងកម្មករជំនាញកម្ពុជា ដែលកំពុងធ្វើការតាមបណ្តាក្រុមហ៊ុន និងសហគ្រាសនៅប្រទេសជប៉ុនសព្វថ្ងៃមានចំនួនប្រមាណជា 12,000នាក់ នឹងក្លាយជាកត្តាមួយជួយជំរុញឱ្យអ្នកវិនិយោគជប៉ុនសម្រេចចិត្តមកបើកសហគ្រាសផលិតកម្ម និងលក់រួមគ្នានៅកម្ពុជា។
ជាការឆ្លើយតបនឹងបំណងរបស់ភាគីជប៉ុននេះឯកឧត្តម ;ប៊ុន ចន្ធី អនុរដ្ឋលេខានៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានសម្តែងការគាំទ្រលើគំនិតផ្តួចផ្តើមទាំងនេះ ហើយបានសន្យាថា នឹងរាយការណ៍ជូនរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម អំពីកិច្ចពិភាក្សានេះដើម្បីស្នើសុំអនុសាសន៍ណែនាំ។
ឯកឧត្តម ក៏បានលើកឡើងដែរថា កម្ពុជា និងជប៉ុនមានចំណងមិត្តភាពជាយូរមកហើយ ដែលជាហេតុនាំឱ្យប្រទេសទាំង2 មានកិច្ចសហប្រតិបត្តិការយ៉ាងស្អិតល្មួត ទាំងវិស័យការទូត និងវិស័យសេដ្ឋកិច្ចពាណិជ្ជកម្ម។ ឯកឧត្តមក៏បានបន្ថែមទៀតដែរថា កំណើននៃទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំង2 មានសម្ទុះយ៉ាងខ្លាំងនៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ។
យ៉ាងណាមិញឯកឧត្តម អនុរដ្ឋលេខាធិការ បានឱ្យដឹងថា “កំណើននៃទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំង2 មានសម្ទុះយ៉ាងខ្លាំងនៅប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ដោយកម្ពុជាបានជាប់ចំណាត់ថ្នាក់លេខ3 ក្នុងការនាំចេញទំនិញទៅជប៉ុន ហើយជប៉ុនជាប់ចំណាត់ថ្នាក់លេខ9 ក្នុងការនាំទំនិញមកកម្ពុជា។ ទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំង2 មានកំណើនគួរឱ្យកត់សម្គាល់ក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ប្រមាណ 1,588លានដុល្លារអាមេរិកក្នុងឆ្នាំ2018”។
ឯកឧត្តមក៏បានលើកឡើងពីកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្នុងការជំរុញពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំង2 ផ្អែកតាមរយៈជំនួបពិភាក្សាការងារ វេទិកាធុរកិច្ច ការផ្គូផ្គងវិនិយោគិន និងកិច្ចសម្រួលពាណិជ្ជកម្ម ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកវិនិយោគផ្ទាល់ពីជប៉ុន ជាពិសេសកម្ពុជារំពឹងយ៉ាងមុតមាំថារដ្ឋាភិបាលជប៉ុននឹងបន្តផ្តល់ជំនួយទាំងថវិកា បច្ចេកទេស និងធនធានមនុស្សដល់កម្ពុជាបន្តទៀតក្នុងការចូលរួមចំណែកអភិវឌ្ឍន៍ប្រទេសកម្ពុជា។
ចំណែកឯកឧត្តម ស៊ាង ថៃ អ្នកនាំពាក្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានថ្លែងប្រាប់កាសែត ឡារ៉ែន ថា៖“ប្រសិនបើ គម្រោងដែលបានពិភាក្សា នេះលេចចេញជារូបរាងនោះ គឺចាំបាច់ត្រូវតែឆ្លងកាត់ផ្នែកចុះ ម៉ាកសញ្ញា ដែលគាត់ចង់ចុះបញ្ជីសម្គាល់ផលិតផលនោះ ថាតើមានដូចផលិតផលគេដែរឬទេ?ត្រូវប្រើម៉ាកសញ្ញាសម្គាល់ទៅតាមនីតិវិធី និងប្រសិនបើគ្មានបញ្ហាអ្វីទេនោះ យើងស្វាគមន៍ និងជំរុញការលក់ និងអាចធ្វើការនាំចេញបាន”។
ឯកឧត្តម បានថ្លែងបន្តទៀតថា៖“កិច្ចការនេះក៏មានហេតុផលខ្លះដែរ គឺទី1-ការចុះបញ្ជីម៉ាកសញ្ញាសម្គាល់ផលិតផល គឺស្ថិតនៅក្រោមនាយកដ្ឋានត្រេដម៉ាក (Trade Mark) ថា គាត់ដាក់ពាក្យចុះម៉ាកសញ្ញាសម្គាល់ផលិតផលនោះ បាន ឬមិនបាន? បើបាន វាជាការល្អដើម្បីជំរុញការនាំចេញ។ ទី2-ប៉ុន្តែត្រូវពាក់ព័ន្ធមួយផ្នែកទៀត ព្រោះសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមត្រូវទាក់ទងទៅក្រសួងឧស្សាហកម្មដែរ ព្រោះគាត់ត្រូវចុះឈ្មោះបើកសហគ្រាសដោយគាត់ជា SME ក្នុងស្រុក”។
ឯកឧត្តម ស៊ាង ថៃ បានបញ្ជាក់បន្ថែមថា៖ “បើដំណើរការទៅបាន វានឹងជួយជំរុញពាណិជ្ជកម្មរបស់យើងដែរ ព្រោះបច្ចុប្បន្នទំនិញភាគច្រើនត្រូវផ្អែកទៅលើម៉ាកសញ្ញាជាសំខាន់ សំដៅទៅលើម៉ាក សំដៅទៅលើក្រុមហ៊ុនផលិត ជាដើម។ ក្រុមហ៊ុនសំខាន់ធំៗ ក៏គេមើលទៅលើម៉ាកសញ្ញានេះ ហើយប្រសិនកិច្ចការនេះដំណើរការទៅដោយរលូននោះយើងនឹងឃើញគាត់ដាក់ពាក្យស្នើសុំ ហើយក្រសួងនឹងស្វាគមន៍ដើម្បីការជំរុញបង្កើន និងក្នុងការចូលរួមចំណែកអភិវឌ្ឍន៍ SME របស់យើង”៕