សន្និបាតលើកទី23 របស់អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោក (UNWTO) បានប្រារព្ធធ្វើឡើងនៅទីក្រុង សេន ភីតធើស្បឺក (Saint Petersburg) ប្រទេសរុស្ស៊ី កាលពីថ្ងៃទី9 ដល់ទី13 ខែកញ្ញា ឆ្នាំ2019។ សន្និបាតនេះបានឱ្យដឹងថា រយៈពេល 6ខែដើមឆ្នាំ2019 នេះ ពិភពលោកទាំងមូលទទួលបានកំណើនភ្ញៀវទេសចរ បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នានៅឆ្នាំ2018។ នេះបើតាមគណៈប្រតិភូរបស់ក្រសួងទេសចរណ៍កម្ពុជាដែលបានទៅចូលរួម។
លោក ថោង រដ្ឋសក្តិ អគ្គនាយកអភិវឌ្ឍន៍ទេសចរណ៍ និងសហប្រតិបត្តិការអន្តរជាតិនៃក្រសួងទេសចរណ៍បានឱ្យដឹងថា អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោកបានបង្ហាញអំពីកំណើនទេសចរបើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នានៅឆ្នាំ2018 គឺក្នុងរយៈពេល 6ខែដើមឆ្នាំ2019 ពិភពលោកទទួលបាន ភ្ញៀវទេសចរប្រមាណ 671លាននាក់ក្នុងកំណើន 4%។
លោក ថោង រដ្ឋសក្តិ បានបន្តថា ក្នុងចំណោមកំណើនទេសចរដែលពិភពលោកទទួលបាននោះរួមមាន៖ នៅតំបន់មជ្ឈិមបូព៌ាកើនឡើង 8% នៅអាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិកកើនឡើង 6% នៅទ្វីបអឺរ៉ុបកើនឡើង 4% នៅទ្វីបអាហ្វ្រិកកើនឡើង 3% និងនៅទ្វីបអាមេរិកកើនឡើង 2%។ រីឯនៅក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ តំបន់អាស៊ីទក្សិណ និងតំបន់អាស៊ី-បូព៌ា ក៏មានការកើនឡើងចាប់ពី 1-5% ផងដែរ។លោកអគ្គនាយកបានបន្ថែមថា កំណើនទេសចរពិភពលោក 4% នេះ គឺស្របទៅនឹងការរំពឹងទុករបស់អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោកដែលបានព្យាករទុកកាលពីឆ្នាំមុន ហើយក៏ជាចរន្តសេដ្ឋកិច្ចដ៏សំខាន់សម្រាប់ពិភពលោកទាំងមូលផងដែរ។
អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោកបានបញ្ជាក់ទៀតថា កត្តាដែលជំរុញឱ្យមានកំណើនទេសចរយ៉ាងដូច្នេះ ក៏ដោយសារមានការចូលរួមពីវិស័យពាក់ព័ន្ធមួយចំនួនដូចជា ផលិតផលទេសចរណ៍ថ្មីៗត្រូវបានបង្កើតឡើង ការជួយសម្រួលមធ្យោបាយធ្វើដំណើររបស់ទេសចរ ពិសេសគឺការធ្វើដំណើរតាមផ្លូវអាកាស គួបផ្សំនឹងតម្លៃសំបុត្រយន្តហោះក៏មានភាពសមរម្យល្អជាងមុន ហើយទិដ្ឋាការសម្រាប់ភ្ញៀវទេសចរ ក៏ត្រូវបានសម្របសម្រួលឱ្យភាពងាយស្រួលជាងមុនផងដែរ។
ប៉ុន្តែទោះបីជាតួលេខបង្ហាញថា ទេសចរពិភពលោកមានការវិវឌ្ឍតាមការរំពឹងទុកដែលនាំមកនូវចរន្តសេដ្ឋកិច្ចដ៏សំខាន់ក៏ដោយ ក៏ភាពបារម្ភនៅតែកើតមាន ព្រោះទន្ទឹមនឹងការអបអរសាទរ ចំពោះកំណើននេះ អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោកក៏មានការព្រួយបារម្ភអំពីផលប៉ះពាល់ដល់វិស័យទេសចរណ៍ ដែលបណ្ដាលមកពីវិបត្តិសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មរវាងសហរដ្ឋអាមេរិក និងមហាយក្សចិន ការចាកចេញរបស់ចក្រភពអង់គ្លេសពីសហភាពអឺរ៉ុប(Brexit) ព្រមទាំងបញ្ហាមួយចំនួនដែលកើតចេញពីបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្ម 4.0 ផងដែរ។
ដោយឡែកវិស័យទេសចរណ៍របស់កម្ពុជាបាននិងកំពុងមានការធ្លាក់ចុះចំនួនភ្ញៀវទេសចរ ដែលដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាតាមរយៈគណៈកម្មការអន្តរក្រសួងបានដាក់ចេញនូវយុទ្ធសាស្ត្រចំនួន4 សំដៅជំរុញកំណើនភ្ញៀវទេសចរឡើងវិញ។
ឯកឧត្តម ថោង ខុនរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍បានថ្លែងឱ្យដឹងថា៖“អង្គប្រជុំគណៈកម្មការ អន្តរក្រសួងបានប្រកាសដាក់ចេញគម្រោងផែនការមេសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍វិស័យទេសចរណ៍ខេត្តសៀមរាប និងផែនការសកម្មភាពការងារអនុវត្តចំពោះមុខរយៈពេលខ្លី ឆ្នាំ2019-2020 ក្រោមទិសស្លោក “ប្រែក្លាយបញ្ហាប្រឈមទៅជាឱកាស”។ ចំណែកផែនការយុទ្ធសាស្ត្រទាំង4 ដែលនឹងជួយស្តារឡើងវិញនូវកំណើនភ្ញៀវទេសចរមកទស្សនាខេត្តសៀមរាបនោះ គឺរួមមាន៖1-ពិពិធកម្មផលិតផលទេសចរណ៍ថ្មី និងការពន្យារពេលស្នាក់នៅរបស់ភ្ញៀវទេសចរ។ 2-បង្កើតភាពប្រកួតប្រជែង។ 3-បង្កើនការតភ្ជាប់ និង 4-បង្កើតអត្តសញ្ញាណថ្មីនៃតំបន់សៀមរាប។
លោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន ប្រធានសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជាបានប្រាប់ ឡារ៉ែនពាណិជ្ជថា កម្ពុជាត្រូវការការកែខៃ ត្រូវការការចូលរួមទាំងអស់គ្នាក្រោយពីមានការធ្លាក់ចុះភ្ញៀវទេសចរនៅខេត្តសៀមរាប ទាំងវិស័យឯកជន ទាំងវិស័យសាធារណៈត្រូវរៀបចំហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដែលជាចំណុចខ្វះខាតក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ឡើងវិញ។
លោកជំទាវប្រធានសមាគមបានបញ្ជាក់ថា៖“យើងក៏អបអរសាទរនូវអ្វីដែលជាយុទ្ធសាស្ត្ររបស់រាជរដ្ឋាភិបាល តែយើងត្រូវការផលិតផលថ្មីៗបន្ថែមទៀត និងការថែទាំ ដែលការពិតយើងមានទេសចរណ៍ដ៏សម្បូរបែប ទេសចរណ៍វប្បធម៌ ទេសចរណ៍ធម្មជាតិ ទេសចរណ៍អេកូឡូស៊ី ដែលយើងត្រូវបន្ថែមនូវសេវាកម្មគោលដៅដែលអាចឱ្យភ្ញៀវទៅដល់ តែមិនបានចាយលុយនៅតំបន់ទេសចរណ៍នោះ”។
លោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន ក៏បានបញ្ជាក់បន្ថែមផងដែរថា៖“ដូច្នេះយើងត្រូវពង្រឹងនូវអ្វីដែលជាសក្តានុពលរបស់តំបន់ទេសចរណ៍ចាស់ៗដែលយើងមាន រួមទាំងអនាម័យ ភាពស្អាតបាត មានបរិស្ថានល្អ ហើយក្រុមហ៊ុនទេសចរណ៍ ក៏ត្រូវពង្រឹងសេវាកម្មរបស់ខ្លួនដោយផ្តោតលើគុណភាព និងភាពស្មោះត្រង់ដើម្បីទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរ”។
“ប្រសិនបើយើងអាចរួមគ្នាជំរុញនូវផលិតផលទេសចរណ៍ថ្មីៗឱ្យបានកាន់តែឆាប់ និងពង្រឹងនូវអ្វីដែលជាសក្តានុពលទេសចរណ៍របស់យើងបាន យើងនឹងទទួលបានភ្ញៀវទេសចរត្រឡប់មកវិញ និងមានកំណើនភ្ញៀវទេសចរ ជាក់ជាមិនខាន”។ នេះបើតាមអ្វីលោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន បានបញ្ជាក់។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានប្រាប់ឡារ៉ែន ពាណិជ្ជថា៖“ពាក់ព័ន្ធនឹងការធ្វើយ៉ាងណាឱ្យភ្ញៀវទេសចរឱ្យមានការកើនឡើងនោះ សំខាន់គឺការផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ដែលយើងមាន ព្រោះភ្ញៀវដែលយើងផ្តោតជាសំខាន់ គឺភ្ញៀវបរទេស ហើយយើងត្រូវការផ្សព្វផ្សាយអំពីទេសចរណ៍ឱ្យបានទូលំទូលាយ ដើម្បីដណ្តើមចំណែកទីផ្សារទេសចរណ៍នៅក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិ។ នេះជាចំណុចទី1”។
លោកឧកញ៉ាបានបន្តថា៖“ចំណុចទី2 ទាក់ទងនឹងបញ្ហាសេវាបម្រើឱ្យវិស័យទេសចរណ៍ គឺឱ្យបានល្អ ឱ្យស្អាត ឱ្យមានគុណភាព និងតម្លៃសមរម្យ ដើម្បីភ្ញៀវទេសចរមកលេង គេបានប្រាប់តៗឱ្យគ្នាគេមកលេង វាដូចជាការផ្សព្វផ្សាយបន្តដែរ”។
លោកឧកញ៉ាក៏បានបញ្ជាក់ដែរថា៖“យើងមានសក្តានុពលទេសចរណ៍ តែយើងបានបង្ហាញភ្ញៀវទេសចរ និងបានបង្ហាញយ៉ាងណាខ្លះ? នេះក៏ដូចជាការបង្ហាញរបស់អ្នកលក់ផលិតផលដែលបានផ្សព្វផ្សាយតាមបណ្តាញព័ត៌មានដែរ។ ដូចនេះយើងក៏ត្រូវមានការផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពលទេសចរណ៍របស់យើង ដើម្បីជាការទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរផង និងអ្នកវិនិយោគផងដែរ។ ព្រោះគេអាចឃើញទេសភាពតំបន់យើងល្អ ឆ្នេរសមុទ្រយើងស្អាត គេអាចមកធ្វើការវិនិយោគផងដែរ”។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង បានបញ្ជាក់ទៀតថា៖“យើងបានធ្វើការផ្សព្វផ្សាយនៅតាមប្រទេសនីមួយៗកន្លងមកហើយ ដែលនេះជាការល្អ តែយើងត្រូវការផ្សព្វផ្សាយបែបសកល។ យើងត្រូវមាន Online chanal ឬ Website ណាមួយជាពិសេសសម្រាប់ផ្សព្វផ្សាយឯកសារដែលបម្រើឱ្យទេសចរណ៍ជាសកលនេះ វានឹងអាចទាក់ទាញភ្ញៀវអន្តរជាតិដែលយើងចង់បាន”៕