ជំនាញបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ជាផ្នែកសំខាន់មួយដែលកម្ពុជាកំពុងត្រូវការខ្លាំង ព្រោះក្នុងបរិបទថ្មីនេះ យើងត្រូវការជាចាំបាច់នូវអ្នកជំនាញដើម្បីបម្រើការងារនៅក្នុងវិស័យឧស្សាហកម្ម សេវាកម្ម និងជំរុញឱ្យមានអាជីវកម្មខ្នាតតូចកាន់តែច្រើន។
នៅឆ្នាំថ្មីនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ ឯកឧត្តម អុិត សំហេង បានប្រកាសថានឹងរៀបចំផែនការមេ (Master Plan) ដើម្បីរៀបចំគ្រឹះ ស្ថានបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ក្នុងគោលបំណងបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យនេះឱ្យកាន់តែមានគុណភាពខ្ពស់ និងមានចំនួនកាន់តែច្រើនឡើង។
ឯកឧត្តម អុិត សំហេង បានលើកឡើងថា បច្ចុប្បន្ននេះបញ្ហាកង្វះធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈជាក្តីបារម្ភមួយសម្រាប់កម្ពុជាដែលកំពុងមានតម្រូវការខ្ពស់ក្នុងទីផ្សារការងារបច្ចុប្បន្ន។ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះ ក្រសួងការងារ និងបណ្តុះ បណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ បានព្យាយាមគ្រប់លទ្ធភាពដើម្បីជំរុញឱ្យមានគ្រឹះស្ថានអប់រំ បណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈនៅទូទាំងប្រទេស ស្របពេលដែលឯកឧត្តមផ្ទាល់ក៏កំពុងចុះជាប់ជាប្រចាំនៅតាមគ្រឹះស្ថានទាំងអស់នោះផងដែរ។
ឯកឧត្តម អុិត សំហេង មានប្រសាសន៍ថា៖“នៅចុងឆ្នាំ2019 នេះ ក្រសួងការងារនឹងព្យាយាមបង្កើតផែនការមេ (Master Plan) ឱ្យបាន និងរៀបចំហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធក្នុងគ្រឹះស្ថានបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ (TVET) ទាំងអស់នៅទូទាំងប្រទេសដោយគិតគូរទៅលើអគារសិក្សា រោងជាង គ្រូបណ្តុះបណ្តាល ការបង្រៀនពីបច្ចេកវិទ្យាថ្មីសម្រាប់បណ្តុះបណ្តាលសិស្សជាដើម។ ការខិតខំប្រឹងប្រែងនេះ គឺក្នុងគោលបំណងសម្រេចឱ្យបាននូវធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យនេះទាំងបរិមាណ និងគុណភាព”។
កន្លងមកវិស័យបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ជាវិស័យមួយដែលមិនទាន់ទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំងពីសិស្ស និស្សិតនៅឡើយនោះទេ បើទោះបីជាផ្នែកនេះជាផ្នែកដែលមានទីផ្សារការងារទូលំទូលាយ និងទទួលបានប្រាក់ខែច្រើនក៏ដោយ។
បើតាមការបញ្ជាក់របស់ឯកឧត្តម ពេជ សោភ័ន រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ បានបញ្ជាក់ថា សិស្ស និស្សិតខ្មែរ ភាគច្រើនចូលចិត្តសិក្សាជំនាញខ្ពស់ៗផុតពីកន្លែងដែលគេត្រូវការ។ ជាក់ស្តែងយើងមើលឃើញថា និស្សិតវិស្វករមានច្រើន ខណៈសិស្សដែលកំពុងសិក្សាផ្នែកជំនាញបច្ចេកទេសនៅមានចំនួនតិចតួចនៅឡើយ។ ឯកឧត្តមបានណែនាំថា សិស្ស-និស្សិតគួរចាប់អារម្មណ៍លើការអភិវឌ្ឍជំនាញដោយចាប់ផ្តើមពីតូចទៅធំ មានន័យថា ពួកគេគួរចាប់ផ្តើមសិក្សាពីជំនាញបច្ចេកទេសបន្ទាប់មកធ្វើការងារបណ្តើរដើម្បីទទួលបានបទពិសោធការងារ និងប្រាក់ចំណូលបណ្តើរ ស្របពេលដែលពួកគេអាចឈានជើងទៅចាប់អាជីពជាវិស្វករប្រកបដោយបទពិសោធ និងចំណេះដឹងច្បាស់លាស់។
តែទោះជាយ៉ាងនេះក្តី តាមរយៈការរៀបចំឱ្យមានផែនការមេនេះ ជាចំណុចវិជ្ជមានមួយក្នុងការជំរុញឱ្យមានការបណ្តុះបណ្តាលកាន់តែច្រើនជាងមុន ដោយសារតែស្ថាប័នបណ្តុះបណ្តាលលើជំនាញទាំងអស់នេះនឹងចាប់ផ្តើមពង្រឹងគុណភាពប្រកបដោយនិរន្តរភាព ក្នុងការបណ្តុះបណ្តាល តាមផែនការច្បាស់លាស់មួយ៕