ទិន្នន័យចុងក្រោយពីរដ្ឋាភិបាលអាមេរិកបានបង្ហាញថា ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកបានកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងនៅឆមាសទី1នៃឆ្នាំនេះ គឺកើនឡើងដល់ជាង 2ពាន់លានដុល្លារនៅចុងខែមិថុនា។
ទិន្នន័យបានបង្ហាញថា ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅកាន់ប្រទេសដែលមានទីផ្សារធំបំផុតរបស់ពិភពលោកមួយនេះបានកើនឡើង 30%ចាប់ពីខែមករា ដល់ខែមិថុនា។
ទំនិញកម្ពុជាមានតម្លៃ 2.24 ពាន់លានដុល្លារត្រូវបានទិញដោយសហរដ្ឋអាមេរិក។ ពោលគឺ ពាណិជ្ជកម្មសរុបរវាងប្រទេសទាំង2 ក៏បានកើនឡើង 30% ដែលឈានដល់ 2.5ពាន់លានដុល្លារ។ ការនាំចូលផលិតផលអាមេរិកពីកម្ពុជាមានតម្លៃ 264លានដុល្លារ។
ចាប់តាំងពីខែកក្កដា ឆ្នាំ2016 មក ប្រទេសកម្ពុជាត្រូវបានផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដោយមិនគិតពន្ធសម្រាប់ការនាំចេញទំនិញសម្រាប់ការធ្វើដំណើរ ដូចជាវ៉ាលីសស្ពាយ កាបូបស្ពាយ និងកាបូបសម្រាប់ការធ្វើដំណើរនាំចេញទៅសហរដ្ឋអាមេរិកក្រោមប្រព័ន្ធអនុគ្រោះពន្ធទូទៅ ជីអេសភី (GSP)។
នៅឆ្នាំ2016 ដដែល ទំនិញកម្ពុជាដែលនាំចេញក្រោមគម្រោងប្រព័ន្ធ GSP នេះ មានចំនួន 50លានដុល្លារ។ យោងតាមក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានឱ្យដឹងថា នៅឆ្នាំ2018 តួលេខនេះបានកើនឡើងដល់ 400លានដុល្លារអាមេរិក។
កាលពីខែមុន ឯកឧត្តម វង្សី វិសុទ្ធ រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានមានប្រសាសន៍ថា៖“កំណើននៃការនាំចេញ គឺខ្លាំង និងនៅតែរឹងមាំពេញមួយឆ្នាំ។ក្នុងរយៈពេល 6ខែដើមឆ្នាំនេះ មិនមានការធ្លាក់ចុះទេ”។
ឯកឧត្ដមរដ្ឋលេខាធិការបានបញ្ជាក់បន្តថា៖ “វិស័យកាត់ដេរកំពុងដំណើរការល្អ ព្រោះការនាំចូលវត្ថុធាតុដើមបានកើនឡើង។ ប្រសិនបើការនាំ-ចូលវត្ថុធាតុដើមកើនឡើងក្នុងឆមាសទី1នៃឆ្នាំនេះ ការនាំចេញក្នុងឆមាសទី2 ក៏នឹងកើនឡើងដែរ”។
លោក កាំង ម៉ូនីកា អគ្គលេខាធិការរងនៃសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជា ឬហៅកាត់ថា GMAC បានមានប្រសាសន៍ថា ទោះបីមានជំនឿជារួមថាទំនាក់ទំនងទ្វេភាគី(កម្ពុជា-អាមេរិក)កាន់តែយ៉ាប់យ៉ឺនក៏ដោយ តែប្រទេសទាំង2 ក៏នៅតែមានទំនាក់ទំនងពាណិជ្ជកម្មល្អ។ អ្នកខ្លះយល់ថា ទំនាក់ទំនងការទូត និងនយោបាយ គឺអាក្រក់។ ប៉ុន្តែសម្រាប់យើងដែលជាវិស័យឯកជន ទំនាក់ទំនង គឺនៅល្អ។ ឥឡូវនេះប្រទេសកម្ពុជា បានក្លាយជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ជំនួសសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអាមេរិកជាច្រើនដែលបាននាំចូលពីប្រទេសចិនពីមុន។
យោងតាមលោក ម៉ូនីកា ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅកាន់សហរដ្ឋអាមេរិកមិនត្រឹមតែមានការកើនឡើងប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងមានការធ្វើពិពិធកម្មថែមទៀតផង ពោលគឺបង្វែរការនាំចេញ ទៅសហគមន៍ មកកាន់ទិសដៅប្រទេសអាមេរិកវិញ។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានប្រាប់ឡារ៉ែនពាណិជ្ជថា៖“ពាណិជ្ជកម្មរវាងកម្ពុជា និងសហរដ្ឋអាមេរិក នៅតែល្អ។ ការនាំចេញទៅសហរដ្ឋអាមេរិកនៅតែកើនឡើង ដោយសារយើងស្ថិតនៅក្រោមប្រព័ន្ធ មានការអនុគ្រោះពន្ធ (GSP)។ កំណើនរោងចក្រដែលបានចូលមកផលិតស្បែកជើង កាបូបជាច្រើនប្រភេទ និងផលិតសម្លៀកបំពាក់ នៅតែមានការកើនឡើង ដោយបន្ថែមពីលើរបស់ដែលយើងមានចាស់រួចមកហើយ ធ្វើឱ្យការនាំចេញរបស់យើងមិនមានការថមថយទេ”។
លោកឧកញ៉ាបានបន្តថា៖ “សព្វថ្ងៃយើងកំពុងតែជំរុញការងារពាណិជ្ជកម្មនេះបន្ថែមទៀតដោយទំនាក់ទំនងជាមួយការិយាល័យពាណិជ្ជកម្មខាងស្ថានទូតអាមរិក ហើយខាងគាត់ក៏បាននាំប្រតិភូមកដែរ ផ្នែកផលិតផលកសិកម្ម និងធ្វើជំនួបពាណិជ្ជកម្មរវាងភាគីទាំង2 ដើម្បីជំរុញការនាំយកផលិតផលកសិកម្មបន្ថែមទៀត ដោយមិននាំតែផលិតផលវាយនភណ្ឌកាត់ដេរនោះទេ”។
លោកឧកញ៉ាបានបញ្ជាក់ទៀតថា ថ្មីៗនេះក៏មានប្រតិភូក្រុមប្រឹក្សាធុរកិច្ចអាមេរិក-អាស៊ានបានធ្វើជំនួបពាណិជ្ជកម្ម ដើម្បីជំរុញផ្នែកកសិកម្មនេះដែរ ព្រោះវិស័យកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង គឺយើងបាននាំចេញជាបន្តបន្ទាប់ហើយ ដោយឡែកតែផលិតផលកសិកម្មដែលយើងកំពុងជំរុញឱ្យមានការនាំចេញផងដែរ ព្រោះផលិតផលកសិកម្មដែលយើងនាំទៅកាន់សហរដ្ឋ នៅមានចំនួនតិចតួចនៅឡើយ។
លោកឧកញ៉ា លឹម ហេង បានបញ្ជាក់បន្ថែមថា៖ “ប៉ុន្តែយើងបាននាំចូលគ្រឿងចក្រកសិកម្ម ពីសហរដ្ឋអាមេរិកច្រើនគួរសម ដើម្បីផលិតកែច្នៃផលិតផលកសិកម្មរបស់យើងដែលកំពុងតែរីកលូតលាស់ និងជំរុញការនាំចេញផលិតផលកសិ-ឧស្សាហកម្មរបស់យើងនេះ។ ជាពិសេសមួយទៀតនោះ គឺយើងចង់ជំរុញផ្នែកទេសចរណ៍ទៅកាន់ប្រទេសអាមេរិក គឺយើងចង់ទទួលបានភ្ញៀវទេសចរពីអាមេរិកឱ្យបានច្រើនផងដែរ”៕