យោងតាមរបាយការណ៍ចុងក្រោយបំផុតរបស់ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានឱ្យដឹងថា ការនាំចេញក្នុងរយៈពេល 5 ខែដំបូងនៃឆ្នាំ2019នេះ បានកើនឡើងជាង 15 % រហូតដល់ 5,3 ពាន់ លានដុល្លារ។ក្នុងអំឡុងពេលដូចគ្នាតម្លៃនៃការនាំចូលបានកើនឡើងដល់ 8,2 ពាន់លានដុល្លារដែលកើនឡើង 21.5 %បើប្រៀបធៀបទៅនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
របាយការណ៍បានឱ្យដឹងថា កំណើននាំចេញត្រូវបានគាំទ្រដោយតម្រូវការខ្ពស់នៅអាមេរិកដោយមានការកើនឡើងនៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញ។របាយការណ៍បានឱ្យដឹងថាការនាំចេញទៅសហភាពអឺរ៉ុបបានធ្លាក់ចុះបើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។ សហភាពអឺរ៉ុបបច្ចុប្បន្ននេះមាន 34%នៃការនាំចេញសរុបរបស់កម្ពុជា។
របាយការណ៍នេះក៏បានកត់សម្គាល់ផងដែរថា៖“ការពន្លឿនគំរូអាជីវកម្មការធ្វើពិពិធកម្មសេដ្ឋកិច្ច និងការពង្រីកទីផ្សារគោលដៅបានធ្វើឱ្យប្រទេសកម្ពុជាអាចបង្កើតកំណើន និងកាត់បន្ថយសម្ពាធពីហានិភ័យខាងក្រៅ។នេះនឹងធានាថាប្រទេសនេះអាចទ្រទ្រង់កំណើននេះនាពេលអនាគត”។
យោងតាមក្រសួងពាណិជ្ជកម្មអាមេរិក កាលពីឆ្នាំមុន កម្ពុជាគឺជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ទំនិញ ធំបំផុតទី 57 របស់សហរដ្ឋអាមេរិក។ ការនាំចូលទំនិញពីកម្ពុជាមានចំនួនសរុប 3,8 ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ 2018 ដែលកើនឡើង 24.8 %ពីឆ្នាំ1ទៅ1ឆ្នាំ។
ចំណែកសហរដ្ឋអាមេរិក ភាគច្រើននាំចូលសម្លៀកបំពាក់ត្បាញ និង ផលិតផលត្បាញអំពីស្បែក ផលិតផលស្បែកជើងស្បែក និងផលិតផលកសិកម្ម។
ចាប់តាំងពីឆ្នាំ 2016 ប្រទេសកម្ពុជាទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ ដោយមិនគិតពន្ធ លើការនាំចេញទំនិញ ដូចជាសម្លៀកបំពាក់ កាបូបស្ពាយ និងកាបូបនាំចេញទៅសហរដ្ឋអាមេរិកក្រោមគម្រោង GS។ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានដាក់ញត្តិទៅសហរដ្ឋអាមេរិក ដើម្បីពង្រីកគ្រោងការ នាំចេញសម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើង។
លោកឧកញ៉ាលឹម ហេងអនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានប្រាប់ឡារ៉ែនថាការងារជាច្រើនទៀតគឺត្រូវការដើម្បីធ្វើឱ្យកម្ពុជាមានការប្រកួតប្រជែងពិតប្រាកដនៅលើទីផ្សារអន្តរជាតិ។
លោកឧកញ៉ាបានកត់សម្គាល់ថា ការធ្វើពិពិធកម្មផលិតផលគឺជាគន្លឹះដើម្បីជំរុញការនាំចេញ របស់ប្រទេស។ភាគច្រើននៃការនាំចេញរបស់យើង នៅតែបន្តនៅក្នុងវិស័យកាត់ដេរ និងកសិកម្ម។ លោកឧកញ៉ា លឹម ហេងបានថ្លែងថា៖“ យើងរំពឹងថា តួលេខនៃការនាំចេញនឹងបន្តកើនឡើងខណៈដែលសេដ្ឋកិច្ច បន្តពង្រីក។ យើងត្រូវតែពង្រឹងខ្លួនយើងដើម្បីប្រកួតប្រជែងជាមួយប្រទេសជិតខាងហើយទាក់ទាញ ការវិនិយោគបន្ថែមទៀតនៅក្នុងប្រទេស”។
ផលិតផលនាំចេញសំខាន់ៗរួមមាន សម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើង កង់ កៅស៊ូ អង្ករ ដំឡូងមី ម្រេច ប្រេងដូង និងគ្រាប់ស្វាយចន្ទីជាដើម។ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាក្នុងឆ្នាំ2018មានចំនួន11,2 ពាន់លានដុល្លារ ពោលគឺកើនឡើង 4 %លើសការនាំចេញកាល-ពីឆ្នាំ 2017 ។តួលេខនៃការនាំចេញ នេះ មានការកើនឡើង បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាឆ្នាំ2017មានត្រឹមតែ10,777 លានដុល្លារ។ដោយឡែសម្រាប់ការនាំចូលរបស់កម្ពុជាវិញ ក៏មានចំនួនច្រើនផងដែរ ដោយមាន ចំនួន13,771លានដុល្លារ កើនឡើងជាងឆ្នាំ2017 ដែលមានត្រឹមតែ13,019លានដុល្លារ។
ជាមួយគ្នានេះការនាំចេញតាមរយៈប្រទេសអាស៊ាន ដែលកម្ពុជាជាសមាជិកមួយដែរ ក៏មានការនាំចេញគួរឱ្យកត់សម្គាល់។ យោងតាមតួលេខ ដែលបានចេញផ្សាយដោយទីក្រុងប៉េកាំង កាលពីដើមខែនេះទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងចិន និងបណ្តាប្រទេសអាស៊ាន មានទំហំទឹកប្រាក់291,8ពាន់លានដុល្លារក្នុងរយៈពេល 6 ខែដំបូង នៃឆ្នាំ2019 កើនឡើង 4% ធៀបរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
ប្លុកអាស៊ានដែលមានសមាជិក10ប្រទេស គឺជាដៃគូពាណិជ្ជកម្មដ៏ធំបំផុតទី2 របស់ចិននៅ ក្នុងរយៈពេលនេះ បន្ទាប់ពីសហភាពអឺរ៉ុប។ ទិន្នន័យនេះត្រូវបានចេញផ្សាយ ស្របពេលរដ្ឋាភិបាលក្រុងប៉េកាំង រៀបចំធ្វើកិច្ចចរចាជុំចុងក្រោយបំផុត នៃកិច្ចចរចាភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចគ្រប់ជ្រុងជ្រោយក្នុងតំបន់ (RCEP) នៅក្នុងទីក្រុង Zhengzhou ដែលជារដ្ឋធានីនៃខេត្ត Henan ប្រទេសចិន៕