យោងតាមរបាយការណ៍ថ្មីមួយពីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានឱ្យដឹងថា ទំហំពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងកម្ពុជានិងបារាំងបានកើនឡើង 9.26% ក្នុងឆ្នាំ 2018 ដោយការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅបារាំងមានតម្លៃដែលមានតម្លៃលើស 1,2 ពាន់លានដុល្លារធ្វើឱ្យបារាំងក្លាយជាទីផ្សារនាំចេញធំជាងគេទីបីរបស់កម្ពុជានៅសហភាពអឺរ៉ុប។
ឯកឧត្តមមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានមានប្រសាសន៍ថា ពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសកម្ពុជា-បារាំង បន្តកើនឡើងជារៀងរាល់ឆ្នាំដោយសារលទ្ធផល នៃទំនាក់ទំនងល្អរបស់រដ្ឋាភិបាល។ក្រៅពីនោះផងដែរ លោករដ្ឋមន្ត្រី ក៏បានរំលឹកអំពីទំនាក់ទំនង ជាប្រវត្តិសាស្ត្ររវាងកម្ពុជា និងបារាំង ក៏ដូចជាព្រឹត្តិការណ៍ ជាប្រវត្តិសាស្ត្រមួយផ្សេងទៀត គឺការចុះបញ្ជីស្រាសាំប៉ាញ ជាផលិតផលកំណត់ភូមិសាស្ត្រនៅកម្ពុជា។
ឯកឧត្តមប៉ានសូរសក្តិរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានមានប្រសាសន៍ថា៖«ទំហំពាណិជ្ជកម្មសរុបរវាងកម្ពុជា និងបារាំង បានឈានទៅដល់ចំនួន 1,26 លានដុល្លារអាមេរិក នៅឆ្នាំ2018 ស្មើនឹងកំណើនចំនួន9.2% ពីឆ្នាំ2017 ដោយ 91% នៃទំហំពាណិជ្ជកម្មនេះ គឺជាការនាំចេញពីកម្ពុជា ទៅប្រទេសបារាំង»។
ឯកឧត្តមបានមានប្រសាសន៍បន្តថា៖«កម្ពុជាមានគោលនយោបាយវិនិយោគបើកទូលាយ និងគោលនយោបាយអនុគ្រោះជាច្រើន ប្រកបដោយការបើកចំហ ហើយឥឡូវនេះរដ្ឋាភិបាលកំពុងធ្វើកំណែទម្រង់ជាច្រើនដើម្បីកែលម្អបរិយាកាសអាជីវកម្មបន្ថែមទៀតស្របតាមគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍ឧស្សា ហកម្ម 2015-2025»។
លោកឡុងកែម វិចិត្រអ្នកនាំពាក្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានមានប្រសាសន៍ថា៖«ប្រទេសបារាំងគឺជាប្រទេសនាំចូលទំនិញធំបំផុតលំដាប់ទី3 នៅអឺរ៉ុបដូច្នេះហើយវាគឺជាទីផ្សារដ៏សំខាន់មួយ។ការនាំចេញដ៏សំខាន់របស់ប្រទេសកម្ពុជា ទៅកាន់ប្រទេសបារាំង គឺសម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងស្រូវ។ប្រទេស កម្ពុជាភាគច្រើននាំចូលថ្នាំពេទ្យ ស្រា គ្រឿងម៉ាស៊ីននិងគ្រឿងចក្រពីប្រទេសបារាំង»។
លោកឡុងកែម វិចិត្របាឱ្យដឹងថា៖«បច្ចុប្បន្នរដ្ឋាភិបាល កំពុងសម្លឹងមើលការទាក់ទាញវិនិយោ គិនបារាំងបន្ថែមទៀត ចូលក្នុងវិស័យសេវាកម្ម និងផលិតកម្ម។ បដិសណ្ឋារកិច្ចទេសចរណ៍ សេវាកម្ម ផលិតកម្ម និងសេវាហិរញ្ញវត្ថុរបស់យើង ក្នុងចំណោមវិស័យជាច្រើនទៀត គឺជាវិស័យដែលទាក់ទាញបំផុត សម្រាប់វិនិយោគិនបារាំង»។
សូមបញ្ជាក់ថាបារាំងគឺជាទីផ្សារនាំចេញធំជាងគេទី 9 របស់កម្ពុជានិងជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ធំបំផុតទី 18 នៅកម្ពុជា។ ម្យ៉ាងវិញទៀតប្រទេសកម្ពុជាគឺជាទីផ្សារនាំចេញធំបំផុតទី 112 របស់ប្រទេសបារាំងនិងជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ធំបំផុតទី 55 របស់ប្រទេសបារាំង៕