ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅប្រទេសជប៉ុនបានកើនឡើងប្រមាណ 16ភាគរយនៅត្រីមាសទី1 នៃឆ្នាំនេះបើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំ2018 ។នេះបើយោងតាមរបាយការណ៍ចុងក្រោយរបស់អង្គការពាណិជ្ជកម្មក្រៅប្រទេសជប៉ុន (Jetro)។
របាយការណ៍ដដែលបានឱ្យដឹងថា ពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំង2 បានឡើងដល់ 558លានដុល្លារពីខែមករា ដល់ខែមីនា ដែលកើនឡើង 16.5ភាគរយធៀបនឹងត្រីមាសដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។ ប្រទេសកម្ពុជាបាននាំចេញទំនិញតម្លៃ 454លានដុល្លារទៅទីផ្សារជប៉ុនកើនឡើង 16ភាគរយ ខណៈការនាំចេញរបស់ជប៉ុនបានកើនឡើង 20ភាគរយស្មើនឹង104លានដុល្លារ។
អ្នកនាំពាក្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម លោក ឡុង កែមវិចិត្រ បានមានប្រសាសន៍ថា ការរីកចម្រើននៃពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសទាំង2 គឺជាលទ្ធផលនៃទំនាក់ទំនងការទូតល្អក៏ដូចជាកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាដើម្បីធ្វើពិពិធកម្មទីផ្សារនាំចេញដែរ។
លោក វិចិត្រ បានលើកឡើងថា៖“ប្រទេសកម្ពុជានិងជប៉ុនមានទំនាក់ទំនងល្អ និងលើសពីនេះផលិតផលកម្ពុជាកំពុងទទួលបានការទទួលស្គាល់នៅបរទេស” តួលេខពាណិជ្ជកម្មទាំងនេះបង្ហាញពីសារៈសំខាន់នៃការកើនឡើងនៃទីផ្សារអាស៊ី ការធ្វើសមាហរណកម្មរបស់ប្រទេសក្នុងតំបន់ និងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រដ្ឋាភិបាលដើម្បីធ្វើពិពិធកម្មទីផ្សារនាំចេញ”។
លោកបន្តថា ការធ្វើពិពិធកម្ម និងពង្រឹងការប្រកួតប្រជែង គឺជាអាទិភាពកំពូលសម្រាប់រដ្ឋាភិបាល។ លោកវិចិត្របន្ថែមថា៖ “ជប៉ុនកំពុងវិនិយោគលើវិស័យអាទិភាពជាច្រើន ជាពិសេសលើឧស្សាហកម្មធុនស្រាល និងឧស្សាហកម្មដែលត្រូវការកម្លាំងពលកម្មជំនាញ។ យើងសង្ឃឹមថា និន្នាការទាំងនេះនឹងបន្តទៅអនាគត”។
គួរកត់សម្គាល់ដែរថា ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាភាគច្រើន គឺសម្លៀកបំពាក់ ផលិតផលស្បែកជើង និងគ្រឿងអេឡិចត្រូនិក ដូចជាអាគុយទូរស័ព្ទជាដើម។
យោងតាមក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានឱ្យដឹងថាប្រទេសជប៉ុនភាគច្រើននាំចេញគ្រឿងម៉ាស៊ីន រថយន្តនិងគ្រឿងអេឡិចត្រូនិកមកកម្ពុជា ក៏ដូចជាសាច់គោ ដែក និងថ្នាំពេទ្យផងដែរ។យោងតាមរបាយការណ៍របស់អង្គការពាណិជ្ជកម្មក្រៅប្រទេសជប៉ុន (Jetro)បានឱ្យដឹងថា កាលពីឆ្នាំមុនប្រទេសជប៉ុនបាននាំចូលទំនិញពីកម្ពុជាកើនឡើង 27.3ភាគរយ ដោយទំនិញតម្លៃសរុបជាង 1.6ពាន់លានដុល្លារត្រូវបានបញ្ជូនទៅប្រទេសជប៉ុន ខណៈដែលកម្ពុជាបានទិញទំនិញពីជប៉ុនចំនួនប្រហែល 421លានដុល្លារ កើនឡើង17.8ភាគរយ៕