ដោយសារតែរបត់នៃការរស់នៅ និងការធ្វើការងារនៅក្នុងពិភពលោកនាសម័យបច្ចុប្បន្នមានភាពប្រែប្រួលខ្លាំង ការអប់រំក៏ចាំបាច់ត្រូវតែកែទម្រង់ដើម្បីធានាថា មនុស្សនឹងមានគុណភាពកាន់តែខ្ពស់ ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងអ្វីដែលមនុស្សត្រូវការក្នុងការរស់នៅ។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ ជួនណារ៉ុន បានលើកឡើងថា យើងចង់ឱ្យសិស្សកាន់តែមានការគិតពិចារណា វិភាគនិងមានគំនិតច្នៃប្រឌិតច្រើនជាងការ-ទន្ទេញតែតាមក្បួន ឬសៀវភៅគ្រប់យ៉ាង។ចំណេះដឹងពីការទន្ទេញ មិនអាចធ្វើឱ្យយើងបង្កើតឡើងនូវស្នា ដៃថ្មី ឬសមិទ្ធផលច្នៃប្រឌិតបាននោះទេ ព្រោះសៀវភៅមិនប្រាកដថាត្រូវគ្រប់ទាំងអស់នោះទេ ហើយបើយើងទន្ទេញចាំ តែមិនយល់ នោះយើងនឹងមិនអាចយកមេរៀននោះទៅធ្វើអ្វីកើតបានឡើយ។ ជាជាង ការទន្ទេញ យើងចង់ឱ្យសិស្សព្យាយាមស្វែងយល់ពីឫសគល់នៃមេរៀន និងមូលហេតុសំខាន់ៗដែលឆ្លើយតបជាមួយនឹងការរស់នៅជាក់ស្តែង ដើម្បីពួកគេរកឃើញបញ្ហានានាដែលស៊ីគ្នាជាមួយមេរៀន ហើយប្រើប្រាស់វាទៅបំបែកឱ្យកើតចេញជាដំណោះស្រាយថ្មីៗសម្រាប់ការរស់នៅឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។
ឯកឧត្តម ហង់ ជួនណារ៉ុន បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “ប្រសិនបើយើងចេះវិភាគ ចេះពិចារណា និងបំបែកមេរៀនទាំងអស់នោះតាមរយៈការសិក្សាស្រាវជ្រាវឱ្យបានច្បាស់លាស់ នោះយើងនឹងរកឃើញវិធីជាច្រើនដើម្បីបង្កើតសមិទ្ធផលថ្មីៗ ជាពិសេសក្នុងសម័យឌីជីថលនេះ យុវជនកាន់តែមានលក្ខណៈងាយស្រួលក្នុងការសិក្សាស្រាវជ្រាវ”។
ឯកឧត្ដមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ បានលើកឡើងផងដែរថា ប្រសិនបើយើងមានគំនិត ចេះវិភាគ នោះយើងនឹងអាចធ្វើរឿងធំៗបានជាច្រើន។ គំនិតខ្លះ យើងឃើញថា មនុស្សកាលពីបួនដប់ឆ្នាំមុនគ្រាន់តែស្រមើស្រមៃប៉ុណ្ណោះ តែប៉ុន្មានឆ្នាំក្រោយមក វាបានក្លាយជាការពិតព្រោះមនុស្សព្យាយាមសិក្សាស្វែងយល់ និងរកវិធីសាស្ត្រដើម្បីធ្វើវាឱ្យបាន។ ហេតុនេះនៅកម្ពុជា យើងក៏បានលើកទឹកចិត្តឱ្យមានការរៀបចំវិធីសាស្ត្ររៀន និងបង្រៀនដើម្បីឱ្យសិស្សទទួលបានចំណេះដឹងកាន់តែខ្លាំង និងស៊ីជម្រៅ តាមរយៈការសិក្សាស្រាវជ្រាវជាក់ស្តែង។
ក្រោយការធ្វើកំណែទម្រង់ប្រព័ន្ធអប់រំ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មិនត្រឹមតែរឹតបន្តឹងការប្រឡងមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិតែមួយមុខគត់នោះទេ តែក្រសួងក៏បានដាក់បញ្ចូលនូវកម្មវិធីសំខាន់ៗជាច្រើនផងដែរដើម្បីឱ្យសិស្សកាន់តែមានគុណភាព ទាំងសម្រាប់ការប្រឡង និងសម្រាប់ការរស់នៅនាថ្ងៃអនាគត។ ដើម្បីឱ្យសិស្សកាន់តែមានសមត្ថភាពផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រ វិស្វកម្ម និងគណិតវិទ្យា ក្រសួងអប់រំបានរៀបចំឱ្យមានកម្មវិធី STEM ធំៗនៅក្នុងពិព័រណ៍ប្រចាំឆ្នាំ និងជំរុញឱ្យមានការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញនេះកាន់តែខ្លាំងនៅតាមបណ្តាខេត្តនានា។ ក្រៅពីនេះ ក្រសួងអប់រំក៏បានរៀបចំឱ្យមានសាលាជំនាន់ថ្មី ដើម្បីបណ្តុះបណ្តាលសិស្សកម្ពុជាឱ្យមានសមត្ថភាពលើផ្នែកវិទ្យាសាស្ត្រ បំណិនជីវិត និងជំនាញចាំបាច់នានាសម្រាប់សតវត្សរ៍ទី21ផងដែរ។
ឯកឧត្តម អុឹម កុច រដ្ឋលេខាធិការ ក្រសួង អប់រំ យុវជន និងកីឡា បានលើកឡើងថា ការសិក្សារបស់សិស្សបច្ចុប្បន្ននេះ ចាំបាច់ត្រូវតែមានការផ្លាស់ប្តូរជាវិជ្ជមានព្រោះឥឡូវនេះពេលខ្លះមនុស្សលែងមានទំនាក់ទំនងជាមួយមនុស្សហើយ តែមនុស្សទំនាក់ទំនងជាមួយម៉ាស៊ីន (internet of thing)។ សិស្សានុសិស្សចាំបាច់ត្រូវសិក្សាឱ្យបានកាន់តែស៊ីជម្រៅ គឺរៀនដើម្បីចេះរស់នៅ និងរៀនដើម្បីចេះរៀនប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត។ ហេតុនេះការសិក្សាចាំបាច់ត្រូវខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការសិក្សាស្រាវជ្រាវបន្ថែមឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព។ បច្ចុប្បន្ននេះ ប្រភពព័ត៌មាន និងចំណេះដឹងមានគ្រប់ទីកន្លែង បើមិនច្បាស់យើងគ្រាន់តែប្រើស្មាតហ្វូននៅក្នុងទូរស័ព្ទដែរបស់យើងក៏អាចស្រាយចម្ងល់ទាំងអស់នោះបានដែរ។
ឯកឧត្តម រដ្ឋលេខាធិការបានមានប្រសាសន៍ផងដែរថា យកល្អ សិស្សនិស្សិតគួរព្យាយាមស្វែងរកឱកាសអនុវត្តឱ្យបានច្រើន ស្របពេលដែលយើងសិក្សាពីសៀវភៅ ឬពីសាលា។ នៅពេលយើងធ្វើការងារ យើងនឹងមើលឃើញបញ្ហាជាច្រើនដែលយើងមិនទាន់យល់ច្បាស់ពីអ្វីដែលយើងធ្លាប់រៀន ពេលនោះហើយជាឱកាសល្អក្នុងការស្រាវជ្រាវបន្ថែមដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា ហើយក៏អាចឱ្យយើងកាន់តែមានសមត្ថភាពខ្លាំងសម្រាប់ប្រកួតប្រជែងក្នុងទីផ្សារបាន នៅពេលដែលយើងបញ្ចប់ការសិក្សា៕