រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានធ្វើការពន្យល់អំពីគោលនយោបាយយុទ្ធសាស្ត្រ និងជំហររបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក្នុងការបន្តជួយគាំទ្រឧស្សាហកម្មវាយនភណ្ឌ និងកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដោយចាត់ទុកវិស័យនេះជាវិស័យសក្ដានុពលមួយដែលរួមចំណែកអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច និងកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ។ នេះបើយោងតាមរបាយការណ៍ព័ត៌មានរបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម។
ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្តិ បានលើកឡើងអំពីយុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណ គោលនយោបាយគាំពារការវិនិយោគ កាលានុវត្តភាពធុរកិច្ច និងកំណែទម្រង់ថ្មីៗដែលប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានថ្លែង នៅក្នុងវេទិការាជរដ្ឋាភិបាល និងផ្នែកឯកជនលើកទី18 សំដៅលើកកម្ពស់បរិយាសវិនិយោគនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
ការលើកឡើងរបស់ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីនេះបានធ្វើឡើងក្នុងឱកាសដែលឯកឧត្ដមដឹកនាំគណៈប្រតិភូកម្ពុជាជួបពិភាក្សាជាមួយក្រុមហ៊ុនផលិតសម្លៀកបំពាក់ធំៗ មានដូចជា H&M, C&A, Adidas Sourcing, Next Sourcing, Vanity Fair Corporation ដែលមានមូលដ្ឋាននៅក្នុងទីក្រុងហុងកុង តំណាងឱ្យអ្នកបញ្ជាទិញ30% នៃឧស្សាហកម្មវាយនភណ្ឌរបស់កម្ពុជាក្នុងខែឧសភា ឆ្នាំ2019 នេះ ដើម្បីបង្កើនទំនុកចិត្ត និងទទួលបានការបញ្ជាទិញកាន់តែច្រើនពីក្រុមហ៊ុនទាំងអស់នោះ។
ឯកឧត្តមក៏បានជម្រាបជូនតំណាងក្រុមហ៊ុនទាំងអស់អំពីការចូលរួមរបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម នៅក្នុងការលើកស្ទួយវិស័យវាយនភណ្ឌ និងកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់ គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍ឧស្សាហកម្ម និងគោលនយោបាយជាតិស្តីពីការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ព្រមទាំងខ្លឹមសារសេចក្តីព្រាងច្បាប់វិនិយោគថ្មីដែលកំពុងត្រូវបានធ្វើវិសោធនកម្មមាត្រាមួយចំនួនឡើងវិញ ដើម្បីពង្រឹងឧត្តមភាពប្រកួតប្រជែងរបស់កម្ពុជាឱ្យមានភាពស្របគ្នាទៅនឹងបរិតំបន់។
យោងតាមរបាយការណ៍ប្រចាំឆ្នាំ2018 របស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានបង្ហាញថា បច្ចុប្បន្នឧស្សាហកម្មវាយនភណ្ឌ និងកាត់ដេរសម្លៀកបំពាក់កម្ពុជាបានស្រូបយកកម្លាំងពលកម្មប្រមាណជាង 85ម៉ឺននាក់ ក្នុងនោះចំនួនរោងចក្រសរុបមានប្រមាណ 1,585ទីតាំង គឺបានកើនឡើង 4.1% បើធៀបនឹងឆ្នាំ2017។ ជាមួយគ្នានេះ ការនាំចេញផលិតផលវាយនភណ្ឌ សម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើងទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិកាលពីឆ្នាំ2018 កន្លងមក មានទឹកប្រាក់ជាង 10ប៊ីលានដុល្លារ ដែលកើនឡើងប្រមាណ 24.7% បើធៀបនឹងឆ្នាំ2017៕