បច្ចុប្បន្ន ដោយសារតែចរន្តនៃការអភិវឌ្ឍរបស់សង្គម និងកំណើននៃការអប់រំបានធ្វើឱ្យយុវជនមានឱកាសច្រើនក្នុងការអភិវឌ្ឍខ្លួនឯងពីសិស្សនិស្សិតក្លាយជាអ្នកធ្វើការងារ និងពីអ្នកជំនាញក្នុងការងារទៅជាម្ចាស់អាជីវកម្ម។ ថ្វីដ្បិតតែចរន្តវិជ្ជមាននេះបានកើតឡើងច្រើន និងធ្វើឱ្យមនុស្សវ័យក្មេងជាច្រើនទទួលបានជោគជ័យក្នុងមុខរបរក៏ពិតមែន តែក៏មានយុវជនមិនតិចទេមានការសោកស្តាយដោយសារតែការខាតបង់ទាំងពេលវេលា ធនធាន និងកិត្តិយសនៅក្នុងមុខរបរអាជីវកម្ម ដោយសារតែខ្វះភាពប្រាកដនិយម និងកង្វះការយល់ដឹងមួយចំនួន។
លោក ធុល រិទ្ធី សហស្ថាបនិក Small World និងកុំព្យូទ័រ Koompi បានលើកឡើងថា យុវជនកម្ពុជាគួរពឹងផ្អែកលើសមត្ថភាព និងភាពប្រាកដនិយមច្រើន ជាងការធ្វើការងារ ឬចេញរកស៊ីដោយពឹងផ្អែកតែលើការគាំទ្រពីមនុស្សជុំវិញខ្លួន ពេលខ្លះយើងចង់ឱ្យគេគាំទ្រយើង តែយើងមិនបានបង្កើតផលិតផលឱ្យមានគុណភាពខ្ពស់ និងដោះស្រាយបញ្ហារបស់មនុស្សទូទៅឡើយ ដូច្នេះវាធ្វើឱ្យអាជីវកម្មនោះបើកបានក្នុងរយៈពេលខ្លី ក៏បិទទៅវិញ។ អ្វីដែលអាចធ្វើបាន គឺយុវជន ឬអ្នករកស៊ីថ្មីៗគួរមើលពីចរន្ត ឬតម្រូវការរបស់មនុស្សជាទូទៅឱ្យបានធំទូលាយ កុំសម្លឹងមើលតែទីផ្សារជុំវិញខ្លួន ឬធ្វើតាមគេ ព្រោះអាជីវកម្មច្រើនណាស់ដែលបើកដោយពឹងលើទីផ្សារមនុស្សប៉ុន្មាននាក់ជុំវិញខ្លួននោះត្រូវដួលរលំទៅវិញព្រោះ អ្នកជុំវិញខ្លួន ដូចជា មិត្តភក្តិ ឬបងប្អូនមិនប្រាកដថាអាចគាំទ្រផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់យើងយូរអង្វែងនោះទេ ប្រសិនបើយើងមិនព្រមអភិវឌ្ឍ និងប្រើប្រាស់ចំណុចគោលច្បាស់លាស់ណាមួយដើម្បីផ្តល់ផលប្រយោជន៍ពិតប្រាកដដល់អតិថិជន។
លោក ធុល រិទ្ធី បាននិយាយថា“សម្រាប់ខ្ញុំ ខ្ញុំមិនចង់បានការគាំទ្រទេ តែខ្ញុំចង់ឱ្យអតិថិជន ឬអ្នកប្រើប្រាស់ទទួលបានប្រយោជន៍ និងយល់ច្បាស់ពីផលិតផលរបស់ខ្ញុំ ប្រសិនបើពួកគាត់ទិញកុំព្យូទ័រ Koompi ដើម្បីតែគាំទ្រ សូមកុំទិញអីល្អជាង ព្រោះវាមិនមានតម្លៃសម្រាប់គាត់នោះទេ ហើយគាត់នឹងបោះបង់វាចោល ប្រសិនបើគាត់មិនចេះប្រើ ឬប្រើមិនកើត តែប្រសិនបើគាត់ចាប់អារម្មណ៍ចង់ប្រើ ដើម្បីធ្វើការងារ និងដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានានា ឬគិតថាវាមានប្រយោជន៍សម្រាប់គាត់នោះ ចាំទិញ”។
សហគ្រិន និងជាអ្នកជំនាញបច្ចេកវិទ្យាខាងលើបានលើកឡើងផងដែរថា មុនសម្រេចចិត្តរកស៊ី យុវជនត្រូវគិតឱ្យបានល្អិតល្អន់ និងគិតឱ្យច្បាស់ពីចរន្តដែលអាចនឹងកើតឡើងនៅថ្ងៃអនាគត កុំរកស៊ីបើកតែហាងកាហ្វេតាមគ្នា នោះយើងនឹងមិនអាចបង្កើតផលិតផលបានល្អ ខុសប្លែកពីគេបាននោះទេ យកល្អប្រសិនបើមិនទាន់មានបទពិសោធ និងចំណេះដឹងគ្រប់គ្រាន់គួរធ្វើការឱ្យគេដើម្បីរៀនសូត្រពីជំនាញ វិធីសាស្រ្តធ្វើអាជីវកម្ម និងទុកឱកាសសម្រាប់ការសិក្សាពីតម្រូវការជាក់ស្តែងរបស់មនុស្សជាមុនសិន មុននឹងឈានទៅបង្កើតអាជីវកម្មណាមួយដែលមានតម្លៃ មានភាពច្បាស់លាស់ និងអាចជួយដល់មនុស្សទូទៅ ហើយត្រូវចាំឱ្យបានច្បាស់ថា កុំពឹងតែលើការគាំទ្ររបស់គេ តែត្រូវច្បាស់ពីគុណសម្បត្តិរបស់ផលិតផលដែលយើងផលិតឡើង ទើបយើងអាចឈរជើងបានយូរ។
ទីប្រឹក្សាសេដ្ឋកិច្ច និងជាអ្នកពិគ្រោះ និងផ្តល់យោបល់ជាន់ខ្ពស់ផ្នែកទីផ្សារ លោក ង៉ែត ជូ បានលើកឡើងថា ប្រជាជនខ្មែរ ជាពិសេសយុវជនគួរបង្កើតបង្កើតភាពរឹងមាំទាំងផ្នែកចំណេះដឹង និងហិរញ្ញវត្ថុឱ្យបានខ្លាំងជាមុនសិន មុននឹងចាប់ផ្តើមអាជីវម្ម ការធ្វើអាជីវកម្មមិនមែនជារឿងលំបាកពេកទេ តែក៏មិនងាយស្រួលពេកដែរ ព្រោះវាទាមទារឱ្យមានបទពិសោធ ចំណេះដឹង ភាពឆ្លាតវៃ និងភាពហ្មត់ចត់ដើម្បីធ្វើឱ្យអាជីវកម្មនោះដើរទៅមុខបានដោយរលូន។ ការសិក្សាពីការអាន ការប្រឹក្សាជាមួយអ្នកជំនាញ និងស្វែងយល់ពីព័ត៌មានឱ្យបានច្រើន ជាផ្នែកសំខាន់មួយដែលយុវជនគួរធ្វើដើម្បីអាចក្លាយជាម្ចាស់អាជីវកម្មដែលរឹងមាំ។
លោក ង៉ែត ជូ បាននិយាយថា ជារឿយៗប្អូនៗយុវជនតែងប្រាប់ខ្ញុំថា គាត់បង្កើតអាជីវកម្មព្រោះខ្ជិលធ្វើការឱ្យគេ ចង់ក្លាយជាអ្នកមាន ឬចង់បង្កើតស្នាដៃដោយខ្លួនឯង ជាដើម ខ្ញុំសូមផ្តល់យោបល់ថា គោលបំណងទាំងនេះពិបាកនឹងធ្វើឱ្យជោគជ័យណាស់ ព្រោះមិនបានចូលរួមដោះស្រាយបញ្ហាសង្គមនោះទេ។
អ្នកជំនាញខាងលើបានផ្តល់ដំបូន្មានផងដែរថាប្រសិនបើចង់ឱ្យអាជីវកម្មមានភាពរឹងមាំ និងមានដំណើរការល្អ លុះត្រាតែអាជីវកម្មនោះឆ្លើយតបនឹងសេចក្តីត្រូវការពិតប្រាកដរបស់មនុស្សក្នុងសង្គម ព្រោះបើមនុស្សមានបញ្ហា គាត់នឹងស្វែងរកដំណោះស្រាយ ហេតុនេះប្រសិនបើយើងអាចបង្កើតដំណោះស្រាយល្អ និងមានលក្ខណពិសេសខុសពីគេនោះ យើងនឹងទទួលបានអតិថិជនច្រើន ហើយស្ថិតស្ថេរយូរអង្វែងទៀតផង ប្រសិនបើយើងព្យាយាមអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពខ្លួនឯងបានច្បាស់លាស់ មានអ្នកប្រឹក្សាល្អ ទទួលយកយោបល់គេ និងមានការសេពគប់ត្រឹមត្រូវ ហើយថែមទាំងមានធនធានគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ធានាពីនិរន្តរភាពនៃអាជីវកម្មផងនោះ យើងនឹងអាចក្លាយជាអ្នកដែលចូលរួមដោះស្រាយបញ្ហារបស់មនុស្សបានល្អ នៅពេលនោះប្រាក់ចំណូល និងធនធាន វានឹងមកតាមក្រោយ តែប្រសិនបើយើងមានភាពមិនច្បាស់លាស់ ហើយចេះតែធ្វើអាជីវកម្មតាមគ្នា និងមានហេតុផលដដែលៗដូចមនុស្សទូទៅដែរនោះ យើងនឹងស្តាយក្រោយម្តងហើយម្តងទៀត ដោយសារតែចង់ឆាប់ជោគជ័យខ្លាំងពេក៕
;