ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានឱ្យដឹងថា ក្រសួងគ្រោងដាក់ឱ្យដំណើរការឡើងវិញនូវស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន(ស្ពានជ្រោយចង្វារ)នៅមុនថ្ងៃបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីជាតិខ្មែរ ក្រោយពីធ្វើការជួសជុល សម្រេចបាន 97% លឿនជាងការគ្រោងទុកចំនួន 11% មុនផែនការរំពឹងទុកដែលនឹងបញ្ចប់មុនពេលកំណត់។
ឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានចុះពិនិត្យមើលវឌ្ឍនភាពនៃការជួសជុលស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន (ជ្រោយចង្វារ) (ថ្ងៃទី6 ខែមីនា ឆ្នាំ2019) ដោយមានការចូលរួមពីមន្ត្រីក្រសួង តំណាងក្រុមហ៊ុនជួសជុលសាងសង់ និងក្រុមហ៊ុនត្រួតពិនិត្យលក្ខណបច្ចេកទេស។
រាជរដ្ឋាភិបាលបានប្រកាសជួសជុលស្ពាននេះជាថ្មីស្ទើរទាំងស្រុងហើយស្របពេលកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងលំហូរចរាចរណ៍កើនឡើងជាលំដាប់ ស្ពាននេះបានតម្រូវឱ្យមានការជួសជុលឡើងវិញជាបន្ទាន់ក្រោមជំនួយហិរញ្ញប្បទានឥតសំណងរបស់រដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ដោយចំណាយទឹកប្រាក់ប្រមាណ 3,343លានយ៉េន ស្មើនឹងប្រមាណជាង30លានដុល្លារអាមេរិក និងប្រើរយៈពេលប្រមាណ2ឆ្នាំ។
គម្រោងស្តារស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន(ស្ពានជ្រោយចង្វារទី១)ឡើងវិញ ជាហិរញ្ញប្បទាន ឥតសំណងរបស់រដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ដែលត្រូវបានចុះហត្ថលេខានៅថ្ងៃទី31 ខែមីនា ឆ្នាំ2016។ គម្រោងនេះបានចាប់ផ្តើមបើកការដ្ឋានជួសជុលនៅថ្ងៃទី15 ខែកញ្ញា ឆ្នាំ2017 ដោយមានក្រុមហ៊ុន Obayashi ជាក្រុមហ៊ុនទទួលបានសិទ្ធិក្នុងការជួសជុលសាងសង់ និងក្រុមហ៊ុន Central Consultant Inc ជាក្រុមហ៊ុនទីប្រឹក្សាបច្ចេកទេស។
ផ្អែកលើកិច្ចព្រមព្រៀងរវាងរដ្ឋាភិបាលនៃប្រទេសទាំង2 គម្រោងនេះគ្រោងនឹងបញ្ចប់នៅថ្ងៃទី14 ខែមិថុនា ឆ្នាំ2019 ប៉ុន្តែដោយសារការអនុវត្តគម្រោងនេះលឿនជាងការគ្រោងទុក ស្ពាននេះនឹង បើកឱ្យដំណើរការធ្វើចរាចរជាបណ្តោះអាសន្ន នៅពេលបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីប្រពៃណីជាតិខ្មែរ ខាងមុខនេះ។
យោងតាមគេហទំព័រហ្វេសប៊ុក របស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានឱ្យដឹងថា ការងារសំខាន់ៗនៃការជួសជុលស្ពាននេះ គឺបានបញ្ចប់រួចរាល់អស់ហើយ នៅសល់តែការងារតូចៗ ដូចជា សម្អាត និងការលាបពណ៌ រៀបចំសណ្តាប់ធ្នាប់ជុំវិញស្ពាននេះប៉ុណ្ណោះ។ ការជួសជុលបញ្ចប់មុនផែនការនេះ ដោយសារក្រុមបច្ចេកទេសទាំងកម្ពុជា និងជប៉ុនបានសហការគ្នាបានល្អដែលធ្វើឱ្យការជួសជុលរួចរាល់មុនកាលកំណត់។
ក្រសួងបានបញ្ជាក់បន្ថែមថា ការដាក់ដំណើរការឱ្យប្រើប្រាស់ស្ពាននេះឡើងវិញ មុនពិធីចូលឆ្នាំថ្មី វាជាវិធានការមួយក្នុងការសម្រួលការកកស្ទះចរាចរណ៍ ដែលតែងកើតមានឡើងជារៀងរាល់ឆ្នាំ ព្រោះក្នុងពេលនោះប្រជាពលរដ្ឋនាំគ្នាសម្រុកចេញពីរាជធានីទៅស្រុកកំណើតច្រើន។ ដូច្នេះបញ្ហាកកស្ទះចរាចរណ៍នឹងត្រូវកាត់បន្ថយ ដូច្នេះការបើកឱ្យដំណើរការបណ្ដោះអាសន្ននេះ គឺនឹងជួយសម្រួលបញ្ហាចរាចរណ៍ជូនប្រជាពលរដ្ឋ។
អ្នកនាំពាក្យសាលារាជធានីភ្នំពេញ បានលើកឡើងថា ជារួម ការបើកឱ្យដំណើរការស្ពាននេះឡើងវិញ គឺជាការប្រសើរដែលចូលរួមកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍ ខណៈអាជ្ញាធរក្រុងត្រៀមរៀបចំសណ្តាប់ធ្នាប់ឱ្យបានល្អនៅជុំវិញស្ពាននេះ ជាពិសេសគឺក្នុងពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំខ្មែរខាងមុខ។ ដោយឡែកការធ្វើដំណើររបស់ពលរដ្ឋនៅតាមផ្លូវជាតិ6 និងលេខ5 នឹងកាន់តែល្អប្រសើរជាងមុនទៀត ពីព្រោះយើងមានស្ពានដល់ទៅ 3សម្រាប់ឱ្យពលរដ្ឋឆ្លងកាត់»។
ស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន (ជ្រោយចង្វារ) មានប្រវែង 971ម៉ែត្រទទឹង 13ម៉ែត្រ ស្ថិតនៅតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ6A ក្នុងភូមិសាស្ត្រទឹកដីរាជធានីភ្នំពេញ ត្រូវបានសាងសង់ និងសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ក្នុងឆ្នាំ1963 ក្រោមហិរញ្ញប្បទានឥតសំណងរបស់ប្រទេសជប៉ុន។ ស្ពាននេះត្រូវបានខូចខាតដោយសង្គ្រាមស៊ីវិលនៅកម្ពុជា និងត្រូវបានសាងសង់ឡើងវិញនៅឆ្នាំ1992 ដោយប្រទេសជប៉ុន ហើយត្រូវបានប្តូរឈ្មោះទៅជាស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុនដោយព្រះមហាវីរក្សត្រសម្ដេចព្រះបាទ ព្រះបរមរតនកោដ្ឋ នរោត្ដម សីហនុ៕