ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ បានជំរុញឱ្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្មខិតខំធ្វើកំណែទម្រង់លើវិស័យជាច្រើនទៀត ដើម្បីសម្រួលការធ្វើការពាណិជ្ជកម្ម និងរក្សាបាននូវបរិយាកាសវិនិយោគល្អក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។ ព្រោះថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មពិតជាបានចូលរួមចំណែកយ៉ាងសកម្មក្នុងការរក្សាបាននូវកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាក្នុងរង្វង់ប្រហែល 7% ក្នុងមួយឆ្នាំ។ ជាក់ស្តែង ប្រាក់ចំណូលជិត 82លានដុល្លារ ជាទឹកប្រាក់ដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជារកបានក្នុងឆ្នាំ2018 ពីអគ្គនាយកដ្ឋានកាំកុងត្រូល និងសេវាសាធារណៈ។
របាយការណ៍ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានបង្ហាញថា អគ្គនាយកដ្ឋានកាំកុងត្រូលដែលជាសេនាធិការបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម រកបានចំណូល 28.75លានដុល្លារពីសេវាត្រួតពិនិត្យគុណភាពទំនិញ ដែលតួលេខនេះកើនឡើង 12.92% បើធៀបនឹងឆ្នាំមុន។ ក្រសួងក៏រកបានប្រាក់ចំណូលប្រមាណ 52.78លានដុល្លារពីសេវាសាធារណៈផងដែរ។ របាយការណ៍នេះក៏បានបង្ហាញផងដែរពីការចំណាយរបស់ក្រសួងដែលមានចំនួន 27.11លានដុល្លារ។
របាយការណ៍បានបង្ហាញទៀតថា ក្រុមហ៊ុន Green Trade ដែលគ្រប់គ្រងដោយរដ្ឋ រកប្រាក់ចំណូលបាន 2.89លានដុល្លារ ខណៈការចំណាយទៅវិញរបស់ក្រុមហ៊ុននេះមានចំនួន 2.75លានដុល្លារ ដែលធ្វើឱ្យប្រាក់ចំណេញបានពីក្រុមហ៊ុនរដ្ឋមួយនេះក្នុងឆ្នាំ2018 មានចំនួន 13,7000ដុល្លារប៉ុណ្ណោះ។ ក្រុមហ៊ុននេះបានធ្វើពាណិជ្ជកម្មជាមួយក្រុមហ៊ុន COFCO មកពីប្រទេសចិនដែលបាននាំចេញអង្ករចំនួន 1,000 តោនទៅចិន និងបានលក់ឱ្យអង្គការ WFP ចំនួន 3,700 តោន ក្នុងឆ្នាំ2018។
ឯកឧត្ដមឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន បានថ្លែងសង្កត់ធ្ងន់ថា “ខ្ញុំសូមលើកទឹកចិត្ត និងផ្តល់នូវការគាំទ្រដល់ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្តិ និងថា្នក់ដឹកនាំក្រសួងពាណិជ្ជកម្មទាំងអស់ឱ្យបន្តនូវកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងធ្វើកំណែទម្រង់លើវិស័យជាច្រើនទៀតសំដៅសម្រួលដល់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម និងរក្សាបាននូវបរិយាកាសវិនិយោគល្អនៅកម្ពុជាក្នុងរបត់ថ្មីនៃការប្រែប្រួលប៉ូលសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក និងពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ”។
ឯកឧត្តមបន្តថា ក្នុងឆ្នាំ2018នេះ តាមការប៉ាន់ស្មានជាបឋមរបស់រដ្ឋាភិបាល អត្រាកំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជានឹងសម្រេចបានក្នុងរង្វង់ 7.3% ដែលកំណើននេះទទួលបានពីការកើនឡើងយ៉ាងរឹងមាំនៃវិស័យសំណង់ ការបន្តកើនឡើងនៃវិស័យកាត់ដេរ និងការនាំចេញកំណើនជាមធ្យមទទួលបានពីវិស័យកសិកម្ម ការងើបឡើងយ៉ាងខ្លាំងនៃវិស័យទេសចរណ៍ និងកំណើននៃវិស័យលក់ដុំ-លក់រាយ ព្រម-ទាំងវិស័យបន្ទាប់បន្សំដទៃទៀតផងដែរ។
ទាក់ទងនឹងវិស័យពាណិជ្ជកម្ម កម្ពុជាបានបើកទីផ្សារ និងនាំចេញទំនិញទៅកាន់ 147ប្រទេស ក្នុងទំហំធំជាង 60% នៃផ.ស.ស (ផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប) និងនាំចូលទំនិញមកបម្រើការផលិត និងប្រើប្រាស់ពី 135ប្រទេសក្នុងទំហំប្រមាណ 65% នៃផ.ស.ស ផងដែរ។
សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានឱ្យដឹងថា ប្រាក់ចំណូលដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជារកបានក្នុងឆ្នាំ2018នេះ គឺជាប្រភពដ៏សំខាន់ក្នុងការជំរុញសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ដែលជាផ្នែកមួយនៃចំណូលពន្ធ។ ឯកឧត្តម លឹម ហេង អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាថ្លែងថា៖“វាផ្ដល់ប្រយោជន៍កាន់តែច្រើនដល់សេដ្ឋកិច្ចរបស់យើង ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម គឺជាអ្នកដើរតួនាទីដ៏សំខាន់ក្នុងការទាក់ទាញក្រុមវិនិយោគិន និងជំរុញលំហូរចូលពាណិជ្ជកម្មពីក្រៅប្រទេស និងពាណិជ្ជកម្មនៅក្នុងប្រទេស”។
ឯកឧត្តម លឹម ហេង បានបន្តថា៖ ”ប្រាក់ចំណូលបានពីសេវាសាធារណៈ មានន័យថា លំហូរចូលក្រុមហ៊ុនចុះបញ្ជីបានកើនឡើង ដូច្នេះនិន្នាការសេដ្ឋកិច្ចរបស់យើងរក្សាបានកាន់តែប្រសើរឡើងៗ ដោយសារប្រតិបត្ដិករនៅក្នុងវិស័យនេះគោរពតាមច្បាប់”។
អ្នកតាមដានស្ថានការណ៍សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា លោកអគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន ហ្វ័រតេ បានប្រាប់ឡារ៉ែនពាណិជ្ជឱ្យដឹងថា ចំនួនប្រាក់ចំណូល គឺជាសញ្ញាល្អសម្រាប់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ប៉ុន្តែក្រសួងគួរតែជំរុញបនែ្ថមទៀតនូវសេវាសាធារណៈឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពបន្ថែមទៀត ដើម្បីបង្កើនទំនុកចិត្តសម្រាប់សាធារណជន។ ព្រោះចំណូលវាមិនមែនជាសូចនាករសម្រាប់បញ្ជាក់នូវកំណើនសេដ្ឋកិច្ចនោះទេ វាគ្រាន់តែជាចំណូលបន្ទាប់បន្សំ មិនអាចធ្វើជារង្វាស់រង្វាល់មួយបានទេ”។
លោក យក់ ចំរើនឫទ្ធិ អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនហ្វ័រតេបានបញ្ជាក់ប្រាប់ថា៖ “ប្រាក់ចំណូលដែលក្រសួងពាណិជ្ជកម្មរកបាន វាគ្រាន់តែជាការគួបផ្សំ តែវាមិនមែនជាការជំរុញនូវកំណើនសេដ្ឋកិច្ចទេក្រសួងគួរតែធ្វើការងារប្រមូលចំណូលឱ្យបានច្រើន ឱ្យគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ព្រោះចំណូលទទួលបានពីសេវាសាធារណៈ ជាចំណូលបន្ទាប់បន្សំ ដូច្នេះត្រូវជំរុញការប្រមូលចំណូលឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពបន្ថែមទៀត”។
លោកអគ្គនាយកបានបន្ថែមថា៖ “ដើម្បីជំរុញសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មត្រូវរកដៃគូផ្លាស់ប្តូរពាណិជ្ជកម្មឱ្យបានច្រើន ការរកទីផ្សារក៏ជាការជួយរកប្រភពចំណូល និងការជំរុញផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសជាតិដែរ។ ការងារស្នូលរបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម គឺត្រូវរកការផ្លាស់ប្តូរពាណិជ្ជកម្ម ទីផ្សារ និងដៃគូឱ្យបានច្រើន បើយើងបើកចំហទីផ្សារបានច្រើន យើងមានទំនាក់ទំនងដៃគូពាណិជ្ជកម្មកាន់តែច្រើន និងមានពាណិជ្ជកម្មកាន់តែធំ ចំណូលក៏កាន់តែធំ ដែលអាចជួយជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិបានកាន់តែខ្លាំង”៕