រដ្ឋាភិបាលក្រុង Delhi បានបន្ថែមមុខវិជ្ជាថ្មីមួយក្នុងកម្មវិធីសិក្សាក្នុងគោលបំណងធ្វើកំណែទម្រង់ប្រព័ន្ធអប់រំដើម្បីឱ្យក្មេងកាន់តែមានសុភមង្គលក្នុងការរៀនសូត្រ។ សិស្សសាលារដ្ឋនៅទីក្រុង Delhi ចាប់ពីកម្រិតត្រៀមចូលថ្នាក់បឋម រហូតដល់ក្មេងអាយុ 14ឆ្នាំ ទទួលបានមេរៀនដើម្បីធ្វើឱ្យមានសុភមង្គលក្នុងជីវិតជារៀងរាល់ថ្ងៃ ដោយក្នុងនោះសាលាបានបញ្ចូលមុខវិជ្ជា យោគៈ (yoga) សមាធិ និងវិធីរីករាយជាមួយអ្វីដែលខ្លួនបានធ្វើ។
រយៈពេល 45នាទី មុនពេលចាប់ផ្តើមសិក្សា សិស្សអាចចាប់ផ្តើមអប់រំចិត្ត (mindfulness) ដោយមានបង្ហាញអំពីរឿងល្អៗ និងសកម្មភាពសម្រាប់អប់រំចិត្តថែមទៀតផង។ គ្រូព្យាយាមយកចិត្តទុកដាក់ពីទឹកចិត្តរបស់សិស្សក្នុងការសិក្សា ដោយជំរុញ និងធ្វើយ៉ាងណាឱ្យសិស្សមានអារម្មណ៍រីករាយ ហើយមានអារម្មណ៍ថា ការសិក្សាមុខវិជ្ជាដែលគ្រប់គ្នាគិតថាស្មុគ្រស្មាញ គឺជារឿងគួរឱ្យចូលចិត្ត។ រដ្ឋាភិបាលក្រុង Delhi សង្ឃឹមថា វិស័យអប់រំនឹងអភិវឌ្ឍដើម្បីផ្តោតសំខាន់ទាំងចំណេះដឹង និងគុណតម្លៃសម្រាប់ការរស់នៅ ហើយមិនផ្តោតខ្លាំងតែលើពិន្ទុក្នុងសាលាទាំងស្រុងនោះទេ។
លោក Manish Sisodia រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ ឥណ្ឌា បានលើកឡើងថា៖ “កាលពី 30ឆ្នាំមុន យើងបានបង្កើតអ្នកធ្វើការក្នុងឧស្សាហកម្ម និងក្នុងរោងចក្រជាច្រើននាក់ តែយើងមិនបានអភិវឌ្ឍមនុស្សល្អឱ្យបានច្រើននៅឡើយទេ។ ហេតុនេះការដាក់គម្រោងបណ្តុះបណ្តាលពីសុភមង្គលគឺជារឿងសំខាន់”។ ក្នុងកម្មវិធីប្រកាសពីកម្មវិធីសិក្សាសុភមង្គលនេះលោករដ្ឋមន្ត្រីបាននិយាយថា ការអប់រំត្រូវតែបង្រៀនឱ្យមានសីលធម៌ និងបំណងល្អសម្រាប់សង្គមឱ្យបានច្រើន មិនមែនគ្រាន់តែមើលតែពីតម្រូវការក្នុងសេដ្ឋកិច្ចនោះទេ។
គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍វិស័យអប់រំនៅប្រទេសឥណ្ឌានេះ គឺត្រូវបានបង្កើតឡើងក្រោមកិច្ចសហការរវាងវិស័យសាធារណៈ និងឯកជន។ កម្មវិធីនេះផ្តោតទាំងការជំរុញឱ្យទទួលបានពិន្ទុល្អក្នុងការប្រឡង និងភាពល្អប្រសើរក្នុងការបង្រៀនទៅលើសីលធម៌ និងការទទួលខុសត្រូវចំពោះសិស្សក្នុងភាពជាមនុស្សល្អក្នុងសង្គម។ ទិន្នន័យចុងក្រោយបំផុត ពីរបាយការណ៍អប់រំប្រចាំឆ្នាំ (ASER) បានបង្ហាញថា សិស្សដែលមានអាយុចន្លោះពី14 ដល់18ឆ្នាំ មានការលំបាកក្នុងការអានអត្ថបទជាភាសាខ្លួនឯង ដែលវាជាបញ្ហាប្រឈមមួយនៅថ្ងៃអនាគត។ ស្របពេលដែលសាកលវិទ្យាល័យល្បីៗនៅឥណ្ឌាទាមទារឱ្យមានពិន្ទុខ្ពស់ដើម្បីចូលរៀន។ កត្តានេះធ្វើឱ្យមានការប្រកួតប្រជែងខ្លាំងដើម្បីដណ្តើមបានកន្លែងរៀនសូត្រ និងបង្កឱ្យមានបញ្ហាមិនប្រក្រតី ឬលួចចម្លងគ្នាក្នុងពេលប្រឡងជាដើម។ នៅឆ្នាំ 2015 អាណាព្យាបាល និងមិត្តភក្តិរបស់បេក្ខជនប្រឡងជាច្រើនត្រូវបានគេថតរូបជាប់ថា បានឡើងលើជញ្ជាំងដើម្បីផ្តល់ចម្លើយ(បោះព្រុយយ៉ុង)ដល់កូន ឬមិត្តភក្តិរបស់ខ្លួនដើម្បីឱ្យបានប្រឡងជាប់ ហើយវិញ្ញាសាទៀតសោតក៏អាចលេចធ្លាយយ៉ាងឆាប់រហ័សទៀតផង។
សុភមង្គលក្នុងការរៀនសូត្រ
សុភមង្គលក្នុងវិស័យអប់រំ បានក្លាយជារឿងដែលសំខាន់ឡើងៗពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ។ បច្ចុប្បន្ននេះ សាកលវិទ្យាល័យ Yale University ដែលជាសាកលវិទ្យាល័យល្បីល្បាញមួយនៅសហរដ្ឋអាមេរិក ក៏បានបង្កើតថ្នាក់រៀនប្រភេទនេះដែរ ដោយបានបញ្ចូលចិត្តសាស្ត្រ និងវគ្គធ្វើឱ្យជីវិតកាន់តែប្រសើរឡើងសម្រាប់និស្សិតរបស់ខ្លួន។ មាននិស្សិតប្រមាណ 1,200នាក់បានចូលរៀនជារៀងរាល់សប្តាហ៍ហើយវាបានក្លាយជាថ្នាក់ដែលមានអ្នកចុះឈ្មោះចូលរៀនច្រើនបំផុតក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់សាកលវិទ្យាល័យដែលបានបង្កើតឡើងតាំងពីឆ្នាំ1701មួយនេះ។ កិច្ចការផ្ទះក្នុងកម្មវិធីនេះ គឺមានបញ្ចូលសំណួរស្តីពីការតស៊ូ ការរៀបចំឥរិយាបថវិជ្ជមាន និងវិធីសាស្ត្រដើម្បីបង្កើតទំនាក់ទំនងជាវិជ្ជមានសម្រាប់សង្គមជាដើម។
ស្របតាមចរន្តនេះ អ្នកអភិវឌ្ឍន៍វិស័យអប់រំសំខាន់ៗចាប់ផ្តើមបោះជំហានកាន់តែធំឡើងដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាបណ្តុះមនុស្សឱ្យមានទាំងសមត្ថភាព និងលទ្ធភាពសម្រាប់ការរស់នៅប្រកបដោយសេចក្តីសុខកាន់តែច្រើនឡើង សំដៅធ្វើឱ្យអនាគតនៃការធ្វើអាជីវកម្ម ការរស់នៅក្នុងសង្គម និងការធ្វើការងារកាន់តែល្អប្រសើរឡើង៕