បើទោះជាកម្ពុជាមានការរីកចម្រើនខ្លាំងលើប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកក្នុងការទូទាត់ប្រាក់សម្រាប់សេវាផ្សេងៗគួរកត់សម្គាល់ក៏ដោយ ក៏ត្រូវបានគេមើលឃើញថា កម្ពុជាកំពុងស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលនៃការកសាងមូលដ្ឋានគ្រឹះលើប្រព័ន្ធទូទាត់តាមបែបអេឡិចត្រូនិកនេះនៅឡើយ។
ក្នុងជំនួបដ៏កម្រមួយជាមួយប្រតិភូនៃក្រុមហ៊ុន Union Pay កាលពីពេលថ្មីៗ ឯកឧត្តម អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានមានប្រសាសន៍ថា ស្ថិតក្រោមកម្មវិធីកែទម្រង់ការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុសាធារណៈ កម្ពុជាបានកសាង និងប្រើប្រាស់សេវាកម្មមួយចំនួនតាមបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានវិទ្យា ដូចជាការបើកប្រាក់បៀវត្សរ៍ជូនមន្ត្រីរាជការតាមប្រព័ន្ធធនាគារ ការទូទាត់ទៅអ្នកផ្គត់ផ្គង់តាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក ការរៀបចំប្រព័ន្ធចំណូលពន្ធនិងមិនមែនសារពើពន្ធ ការរៀបចំសិក្សាលើការផ្ទេរប្រាក់អេឡិចត្រូនិករវាងរតនាគារជាតិ និងធនាគារពាណិជ្ជជាដើម។
ឯកឧត្តមមានប្រសាសន៍សង្កត់ធ្ងន់ថាដូច្នេះកម្ពុជាកំពុងស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលនៃការកសាងមូលដ្ឋានគ្រឹះលើប្រព័ន្ធទូទាត់តាមបែបអេឡិចត្រូនិកនេះ ដែលតម្រូវឱ្យកសាងឱ្យបាននូវមូលដ្ឋានរួមមួយ (Platform) សម្រាប់ផ្សារភ្ជាប់រវាងអង្គភាព ឬស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ ដូចជារតនាគារជាតិធនាគារជាតិ និងអង្គភាពពាក់ព័ន្ធដទៃទៀតជាដើម។ ប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យានេះនឹងជួយឱ្យការផ្តល់សេវាសាធារណៈកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព តម្លាភាព និងគណនេយ្យភាពឡើង។ បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុ ការទូទាត់តាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក និងការៀបចំប្រព័ន្ធរដ្ឋាភិបាលវៃឆ្លាត (Smart Government) គឺពិតជាចូលរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។
លោក SHI Wenchao នាយកក្រុមហ៊ុន Union Pay បានបង្ហាញពីបទពិសោធផ្ទាល់ថា ក្រុមហ៊ុនលោកកំពុងរីកចម្រើនខ្លាំងនៅលើទីផ្សារក្នុងប្រទេសចិន ក៏ដូចជានៅលើពិភពលោកដែរ ហើយដើម្បីជួយផ្តល់បទពិសោធ និងចូលរួមលើកកម្ពស់វិស័យបច្ចេកវិទ្យា ពិសេសលើសេវាផ្ទេរ និងទូទាត់ប្រាក់នៅកម្ពុជាឱ្យកាន់តែរីកចម្រើនខ្លាំងថែមមួយកម្រិតទៀតទើបក្រុមហ៊ុនឈានជើងចូលមកក្នុងប្រទេសកម្ពុជានារយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំកន្លងមកនេះ។ លោកថា Union Pay ផ្តល់ភាពងាយស្រួលដល់ការទូទាត់ប្រាក់ ការផ្ទេរប្រាក់បានលឿនឆាប់រហ័ស និងមានទំនុកចិត្តខ្ពស់នៅលើទីផ្សារពិភពលោក។
ពាក់ព័ន្ធករណីនេះ លោក ជា សេរីវឌ្ឍ មន្ត្រីជំនាញបច្ចេកវិទ្យាជាន់ខ្ពស់ក្រុមហ៊ុន Microsoft ប្រចាំនៅកម្ពុជា និងជាទីប្រឹក្សាថ្នាក់ជាតិលើការអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធOnlineរបស់រដ្ឋាភិបាល មានប្រសាសន៍ទទួលស្គាល់ថា កម្ពុជាពិតជាស្ថិតនៅក្នុងដំណាក់កាលកសាងមូលដ្ឋានគ្រឹះលើប្រព័ន្ធទូទាត់តាមបែបបច្ចេកវិទ្យានេះប្រាកដមែន ដោយសារតែក្រុមហ៊ុនឯកជនក៏ដូចជាធនាគារពាណិជ្ជមួយចំនួនបានដាក់ឱ្យអតិថិជនប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាក្នុងការទូទាត់សេវាផ្សេងៗរបស់ខ្លួន មានដូចជាធនាគារអេស៊ីដាបានដាក់ឱ្យអតិថិជនប្រើប្រព័ន្ធអេស៊ីលីដាទាន់ចិត្តសម្រាប់ឱ្យអតិថិជនអាចផ្ទេរប្រាក់ ទូទាត់ទំនិញនៅលើទីផ្សារ និងទូទាត់សេវាកម្មតាក់ស៊ីជាដើម ចំណែកធនាគារកាណាឌីយ៉ាបង្កើតប្រព័ន្ធទូទាត់ តារាផេ (Dara Pay) ដែលអាចឱ្យអតិថិជនមានភាពងាយស្រួលក្នុងការផ្ទេរប្រាក់ ឬវេរលុយ ហើយធនាគារABA បង្កើតប័ណ្ណ ABA Pay សម្រាប់ឱ្យអតិថិជនមានភាពងាយស្រួលក្នុងការទូទាត់សាច់ប្រាក់តាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកនេះដែរ ប៉ុន្តែភាគច្រើននៃអតិថិជនអាចមានលទ្ធភាពត្រឹមតែបង់ទឹកភ្លើងរបស់រដ្ឋតាមប្រព័ន្ធអនឡាញប៉ុណ្ណោះ មិនទាន់មានភាពទូលំទូលាយអាចទិញទំនិញគ្រប់ប្រភេទនៅលើទីផ្សារបាននៅឡើយទេ ដែលធ្វើឱ្យអតិថិជនភាគច្រើននៅមិនទាន់មានការចាប់អារម្មណ៍ប្រើប្រាស់ ឬទូទាត់ប្រាក់តាមប្រព័ន្ធអនឡាញនេះនៅឡើយ។
ទោះជាយ៉ាងនេះក្ដី ក៏កម្ពុជាមានសក្តានុពលខ្លាំងក្នុងការផ្តល់សេវាកម្មឱ្យអតិថិជនប្រើប្រព័ន្ធទូទាត់តាមអនឡាញ (Online Payment)នេះកាន់តែច្រើនដែរ ដោយសារប្រជាជនកម្ពុជាមានទំនោរប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទស្មាតហ្វូនស្ទើរតែគ្រប់គ្នាហើយមនុស្សមួយចំនួនកាន់ទូរស័ព្ទដៃដល់ទៅ2គ្រឿង ឬ3គ្រឿង ដែលធ្វើឱ្យទូរស័ព្ទដៃនៅកម្ពុជាមានចំនួនច្រើនជាងចំនួនប្រជាជនទៅទៀត ហើយដើម្បីឱ្យអតិថិជនមានការគាំទ្រ និងងាកមកប្រើប្រព័ន្ធទូទាត់ឱ្យបានកាន់តែច្រើនឡើងនោះ ក្រុមហ៊ុនឯកជននានារួមនឹងធនាគារគួរសហការគ្នាស្វែងរកដៃគូលក់ទំនិញផ្សេងៗឱ្យបានកាន់តែច្រើន ដើម្បីឱ្យអតិថិជនមានលទ្ធភាពទូទាត់ទំនិញនៅលើទីផ្សារនានាបានទូលំទូលាយ នៅពេលដែលគាត់មានតម្រូវការទិញសម្ភារប្រើប្រាស់នៅតាមផ្សារនានាទូទាំងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា៕