ការធ្វើអាជីវកម្ម និងជំនួញចាំបាច់ត្រូវមានស្តង់ដារច្បាស់លាស់ ពីព្រោះថា បើយើងធ្វើតាមគំរូល្អ វានឹងនាំឱ្យយើងល្អ និងមានស្តង់ដារល្អ បើយើងធ្វើតាមគំរូមធ្យម នឹងនាំឱ្យយើងទទួលបានស្តង់ដារមធ្យម និងមានស្តង់ដារកម្រិតមធ្យមដែរ។
ដូច្នេះជាទូទៅ មុននឹងសហគ្រិនបើកអាជីវកម្មពួកគាត់តែងតែមានផែនការអាជីវកម្មច្បាស់លាស់មានសហគ្រាសស្អាត និងមានស្តង់ដារល្អ ប៉ុន្តែក៏មិនត្រូវភ្លេចថា ផែនការទីផ្សារក៏សំខាន់ផងដែរដើម្បីជួយឱ្យពួកគាត់រក្សាអតិថិជន និងបង្កើនការលក់របស់ពួកគាត់បាន និងរឿងសំខាន់មួយទៀត គឺការចែកចាយផលិតផល បន្ថែមពីនេះផែនការម៉ាឃីតធីង(Maketing)គឺជាយុទ្ធសាស្ត្រដែលរួមបញ្ចូលទាំងតម្លៃ ភាពជាក់ស្តែង និងវត្ថុបំណងច្បាស់លាស់។ នេះជាការបញ្ជាក់របស់លោក សោម សម្បត្តិនាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនថ្នាំពណ៌ជាតិ(Cam-paint)។
ការរកស៊ីក៏ដោយ ធ្វើការក៏ដោយ ត្រូវមានគោលដៅច្បាស់លាស់ ហើយចំពោះការបើកអាជីវកម្មយុទ្ធសាស្ត្រចែកចាយ គឺជារឿងសំខាន់មួយក្នុងមុខរបរ និងត្រូវបានចាត់ទុកថាជាកិច្ចការដ៏សំខាន់នៅក្នុងក្រុមហ៊ុន។ អាជីវកម្មដែលកំពុងរកស៊ីត្រូវជំរុញការចែកចាយនេះឱ្យបានថេរដែលជាការរក្សាអតិថិជន និងរក្សាចំនួននៃការលក់ ដើម្បីឱ្យក្រុមហ៊ុនអាចឈរជើងលើទីផ្សារបាន។ យុទ្ធសាស្ត្រការចែកចាយទំនិញ ឬផលិតផលត្រូវបានបែងចែកជា 2ចំណុចសំខាន់៖
ទី1-យុទ្ធសាស្ត្របញ្ឈរៈ រៀបចំចែកចាយដោយខ្លួនឯង(ដូចជាគ្រប់ស្ថានីយប្រេងឥន្ធនៈ សុទ្ធតែក្រុមហ៊ុនប្រេងជាអ្នកធ្វើការចែកចាយដោយខ្លួនឯងទាំងអស់)
ទី2-យុទ្ធសាស្ត្របែងចែកបន្តៈ បើយើងមិនអាចជួលផ្ទះបើកសាខា ឬមិនចង់ឱ្យក្រុមហ៊ុនមានលក្ខណៈធំពេក ត្រូវឱ្យគេចែកចាយផលិតផលបន្តពីយើងទៅគ្រប់សាខា ដោយយើងចែកភាគរយនៃការចំណេញពោលគឺចែកគ្នាចំណេញទាំងអស់គ្នា។
សូមបញ្ជាក់ថា យុទ្ធសាស្រ្តក្នុងការចែកចាយ គឺជាការចែកចាយឆ្ពោះទៅរកលទ្ធភាពទទួលបានផលិតផល ឬភាពងាយស្រួលសម្រាប់អតិថិជនក្នុងការរកទិញផលិតផល។ យុទ្ធសាស្ត្រចែកចាយ ដែលពេញនិយមជាងគេគឺ ការចែកចាយទៅកាន់ដេប៉ូ ឬឈ្មួញកណ្ដាលឱ្យលក់បន្ត។ យុទ្ធសាស្រ្តធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីឱ្យសាធារណជនបានមើលឃើញពីផលិតផលរបស់យើងបានគ្រប់ទីកន្លែងទាំងអស់។ ការធ្វើបែបនេះគឺជាការសម្រួលដល់អតិថិជនផងដែរ។
លោក សោម សម្បត្តិ បានបញ្ជាក់ថា ក្នុងយុទ្ធសាស្ត្រនៃការចែកចាយចាំបាច់ត្រូវមានធាតុផ្សំចំនួន 4ទៀតជាជំនួយ។
ទី1-រកអ្នកផ្គត់ផ្គង់៖ យើងត្រូវមានផលិតផលឱ្យល្អ។ មានន័យថា បើយើងផលិតខ្លួនឯងយើងត្រូវរកវត្ថុធាតុដើមដែលល្អ ដើម្បីយើងផលិតបានទំនិញ ឬផលិតផលដែលល្អ ព្រោះថា បើយើងមានផលិតផលល្អ និងមានអ្នកផ្គត់ផ្គង់ចែកចាយពូកែ ទើបទំនិញ ឬផលិតផលរបស់យើងលក់ដាច់។
ទី2-វិធីសាស្រ្តក្នុងការលក់៖ យើងមានផលិតផលល្អ យើងត្រូវការលក់ ព្រោះមានតម្រូវការ។ ជួនកាលយើងមានផលិតផលល្អមែន តែយើងលក់មិនបាន ព្រោះខ្វះទីផ្សារដើម្បីលក់។ ជួនកាលទៀត មានផលិតផលល្អហើយ តែយើងមិនចេះធ្វើទីផ្សារ ក៏ផលិតផលនោះមិនអាចលក់បានដែរ ដូច្នេះយើងត្រូវការមានក្រុមលក់ពូកែ និងវិធីសាស្ត្រលក់ដែលល្អ។
ទី3-ការគ្រប់គ្រងថវិកា៖ ត្រូវចេះគ្រប់គ្រងលុយកាក់ក្នុងនាមយើងជាសហគ្រិន មិនអាចថាមិនចេះគ្រប់គ្រងបានទេ។ បើមិនចេះត្រូវរៀន រៀនឱ្យមានចំណេះចេះគ្រប់គ្រងថវិកា។ បើយើងតាំងចិត្តហើយមិនអាចថាមិនចេះនោះទេ មិនចេះមកពីយើងមិនទាន់រៀន។ ការចេះគ្រប់គ្រងថវិកា ដើមទុន ប្រាក់ចំណូល-ចំណាយ-ចំណេញ គឺជារឿងសំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្មមួយ។
ទី4-ធនធានមនុស្ស៖ អ្នកណាដែលត្រូវអភិវឌ្ឍ? គឺខ្លួនយើងហ្នឹងឯងដែលត្រូវពង្រឹងឱ្យខ្លាំង ព្រោះបើយើងខ្លាំង ធនធានមនុស្សពូកែៗនឹងមកធ្វើការជាមួយយើង។ បើយើងមិនខ្លាំង មិនល្អ គេមិនមកធ្វើការឱ្យយើងទេ។ ប្រសិនបើគេជាអ្នកខ្លាំង ក៏គេមិនមកធ្វើការឱ្យយើងដែរ។ ប៉ុន្តែនៅពេលដែលយើងខ្លាំងកូនចៅយើងក៏ប្រឹងប្រែងតាមយើងដើម្បីឱ្យខ្លួនគេខ្លាំងដែរ ពេលនោះទើបយើងមានក្រុមហ៊ុនមួយដែលខ្លាំងដែរ។
ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់ជាងគេក្នុងដំណាក់កាលដំបូង អ្នកត្រូវស្គាល់ឱ្យបានច្បាស់ពីសេវាកម្ម ឬផលិតផលនៃអាជីវកម្មរបស់អ្នក។ បន្ទាប់មកអ្នកអាចបង្ហាញពីអត្ថប្រយោជន៍អ្វីខ្លះដែលអ្នកបានផ្តល់ឱ្យអតិថិជន ដូចជាតម្លៃដែលមានភាពខុសប្លែកពីដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នកជាដើម។ ការកំណត់គោលដៅអតិថិជនឱ្យបានច្បាស់លាស់ក៏ជារឿងសំខាន់។ មិនថាអាជីវកម្មរបស់អ្នកស្ថិតក្នុងវិស័យអ្វីនោះទេការលក់ផលិតផល ឬការផ្តល់សេវាកម្ម ត្រូវការការ-ស្វែងយល់ឱ្យបានច្បាស់ពីទីផ្សារ។ ដូចនេះ នៅក្នុងផែនការម៉ាឃីតធីងតម្រូវឱ្យអ្នកស្គាល់យ៉ាងលម្អិតពីទីផ្សាររបស់អ្នក ហើយអ្នកក៏ត្រូវយល់ឱ្យច្បាស់ពីភាពខុសប្លែករបស់គូប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នកផងដែរ៕