ការលក់ផលិតផល ឬសេវាកម្មពេលខ្លះមានភាពងាយស្រួល ប៉ុន្តែពេលខ្លះទៀតមិនមែនជារឿងងាយស្រួលនោះទេដោយសារមុននឹងទិញផលិតផល ឬសេវាកម្មណាមួយ អតិថិជនតែងមានការគិតពិចារណាច្បាស់លាស់ រកឱ្យឃើញអត្ថប្រយោជន៍ជាមុនទើបសម្រេចចិត្តចំណាយប្រាក់ទិញជាក្រោយ។
លោក អ៊ុក ចាន់វាសនា សាស្ត្រាចារ្យដេប៉ាតឺម៉ង់គ្រប់គ្រងពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិនៃសាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ និងជានាយកក្រុមហ៊ុន RMT Co,.LTD លក់ និងជួសជុលរថយន្តនៅជិតរង្វង់មូលផ្សារដើមថ្កូវមានប្រសាសន៍ថាដើម្បីឱ្យការលក់ទទួលបានជោគជ័យ មុនដំបូងភ្នាក់ងារលក់ត្រូវរកឱ្យឃើញថា អ្នកណាជាអតិថិជនគោលដៅរបស់យើងពិតប្រាកដ ព្រោះថា ប្រជាជនខ្មែរជាង 15លាននាក់មិនមែនសុទ្ធតែជាអតិថិជនគោលដៅរបស់យើងទាំងអស់នោះទេ។ បន្ទាប់ពីរកឃើញហើយ យើងត្រូវធ្វើចំណាត់ថ្នាក់ថា តើអាទិភាពទី1 យើងគួរត្រូវទៅរកអ្នកណាមុនគេ និងបន្ទាប់មកទៀតយើងត្រូវទៅរកអ្នកណាបន្ទាប់។
លោកសាស្ត្រាចារ្យបញ្ជាក់ថា ក្រោយពីរកឃើញហើយ យើងត្រូវរៀបចំខ្លួនដើម្បីត្រៀមទៅជួបគេដូច្នេះយើងត្រូវស្វែងយល់ ឬសិក្សាពីគាត់ឱ្យបានច្រើនតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន រាប់ចាប់តាំងពីការងាររបស់គាត់ អត្តចរិត ឥរិយាបថរបស់គាត់ថា តើគាត់ជាមនុស្សចិត្តទូលាយ តឹងរ៉ឹង ឬជាមនុស្សលេងសើចច្រើនជាដើម ពិសេសត្រូវស្គាល់សាវតារបស់គាត់ឱ្យបានច្បាស់លាស់។ ការស្គាល់គេឱ្យបានច្បាស់លាស់មានន័យថា យើងឱ្យតម្លៃគេពេលនោះ គេនឹងឱ្យតម្លៃយើងវិញ ដែលអាចនិយាយពាក្យស្និទ្ធស្នាលជាមួយគ្នាបានច្រើន។បន្ទាប់ពីរកឃើញចំណុចសំខាន់ៗទាំងអស់នេះហើយ យើងត្រូវទំនាក់ទំនងជាមួយគេតាមវិធីសាស្ត្រណាក៏បាន តាមរយៈទូរស័ព្ទ ឬបណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គមជាមុន មុននឹងឈានដល់ការណាត់ជួប។
មកដល់ថ្ងៃកំណត់យើងត្រូវទៅជួបគេ ត្រូវទៅជួបឱ្យទាន់ពេលវេលា កុំឱ្យខកខាន និងនៅពេលដែលយើងបានជួបហើយ យើងត្រូវនិយាយសួរសុខទុក្ខ ឬនិយាយលេងពីនេះពីនោះបន្តិចជាមុនសិនបើសិនជាមានពេល បន្ទាប់មកទើបនិយាយពីគោលបំណងនៃការណាត់ជួប ហើយបង្ហាញផលិតផលរបស់យើងទៅកាន់អតិថិជនតែម្តង។ នេះជាដំណាក់កាលសំខាន់បំផុតក្នុងការទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍របស់គាត់ឱ្យសម្រេចទិញផលិតផលរបស់យើងភ្លាម។
ជាទូទៅអ្នកគ្រប់គ្រងផ្នែកលក់ត្រូវរៀបចំផែនការបង្ហាញផលិតផលនេះទៅដល់អតិថិជននិងកំណត់ការនិយាយឱ្យបានច្បាស់លាស់ផងដែរ ដើម្បីជាជំនួយទៅដល់នីតិវិធី One work One way One Solution មានន័យថា ធ្វើការរួមគ្នា ដើរជាមួយគ្នា និងមានវិធីសាស្ត្រដោះស្រាយរួមគ្នា។ បើមិនរៀបចំផែនការនេះទេអ្នកលក់ប្រាកដជានិយាយផ្សេងៗគ្នាចំពោះផលិតផលតែមួយ ឬនិយាយពីអ្វីដែលយើងមិនចង់ឱ្យគាត់និយាយ។
ក្នុងនាមជាអ្នកលក់ កុំភ្លេចខ្លួន គឺត្រូវត្រៀមជានិច្ច និងតស៊ូពុះពារជម្នះនូវគំនិតអវិជ្ជមានណាមួយរបស់អតិថិជនដែលតែងកើតមានដោយសារអតិថិជនមានលក្ខណៈខុសៗគ្នា ជួនកាលនិយាយទៅ គាត់ធ្វើចេះតែម្តង គាត់ថា ផលិតផលបែបហ្នឹងគាត់ធ្លាប់ជួបហើយគាត់មានហើយ មើលទៅមានអារម្មណ៍អវិជ្ជមានមកលើយើងតែម្តង ហើយជួនកាលគាត់អត់ចង់ជួបយើងទេ ប៉ុន្តែក្នុងនាមជាអ្នកលក់ ពេលជួបឧបសគ្គប៉ុណ្ណឹង មិនមែនឈប់ត្រឹមហ្នឹង ឬត្រូវបោះបង់ចោលនោះទេ ត្រូវព្យាយាមនិយាយឱ្យបានច្រើនអំពីគាត់ ជួនកាលអាចសរសើរខ្លះក៏បានដែរវាជារឿងល្អ ព្រោះមនុស្សខ្លះចូលចិត្តឱ្យគេសរសើរប៉ុន្តែមិនមែនបញ្ជោរខុសរឿងនោះទេ វាអាចធ្វើឱ្យភ្ញៀវមិនចូលចិត្តយើងវិញក៏ថាបាន។ បន្ទាប់មកទៀតមុនពេលចាកចេញ យកល្អគួរនិយាយត្រួសៗអំពីផលិតផលរបស់យើងឡើងវិញ ហើយសួរពីចំណាប់អារម្មណ៍របស់គាត់ ដោយទុកឱកាសឱ្យគាត់និយាយត្រឡប់មកវិញ។ នៅពេលគាត់និយាយមកវិញ យើងប្រាកដជាអាចដឹងថា គាត់ចង់ទិញ ឬមិនចង់ហើយ បើសិនជាគាត់ចាប់អារម្មណ៍ហើយ គួរជំរុញឱ្យគាត់ទិញតែម្តង។
លោកបន្ថែមថា បើសិនជាគាត់មិនទាន់ទិញ យើងអាចទំនាក់ទំនងគាត់នៅពេលក្រោយបាន តែបើគាត់ទិញហើយ យើងត្រូវទំនាក់ទំនងបន្ថែមទៀតដើម្បីបង្កើនភាពជិតស្និទ្ធជាមួយអតិថិជន។ ជាឧទាហរណ៍យានដ្ឋានរបស់លោកតែងជួសជុលរថយន្តចំកន្លែងដែលខូច និងព្យាយាមជួសជុលឱ្យបានលឿនតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន និងមានតម្លៃសមរម្យអាចទទួលយកបាន។ នៅពេលជួសជុលរួច អតិថិជនយករថយន្តទៅជិះបាន 2-3ថ្ងៃ ខ្ញុំតែងទូរស័ព្ទទៅសួរថាយ៉ាងម៉េចដែរពេលជួសជុលរួចហើយ? ការសួរនេះដើម្បីបង្កើតឱកាសឱ្យខ្លួនយើងកាន់តែស្គាល់អតិថិជនបានច្បាស់ឡើង មានភាពស្និទ្ធស្នាលច្រើនឡើង ដូចជារូបលោក អតិថិជនភាគច្រើនក្លាយទៅជាមិត្តភក្តិស្ទើរអស់ទៅហើយ។ ពេលខ្លះកុំគិតថា វាជាការលក់ខ្លាំងពេក កុំគិតពីផលប្រយោជន៍ខ្លាំងពេកត្រូវគិតពីទំនាក់ទំនងខ្លះទើបជារឿងសំខាន់។
យ៉ាងណាក៏ដោយ ពេលខ្លះអតិថិជនអត់ដឹងថាខ្លួនឯងមានតម្រូវការទេ លុះត្រាតែយើងប្រាប់ពីបញ្ហាទើបគាត់ដឹង ដូចជាការលក់ធានារ៉ាប់រងជាដើម។ ដើមឡើយប្រជាជនខ្មែរមិនស្គាល់ធានារ៉ាប់រងទេ ដូច្នេះមុននឹងលក់ត្រូវធ្វើយ៉ាងណាឱ្យគាត់យល់ដឹងពីតម្រូវការផលិតផលជាមុនសិន។ មួយទៀតដូចជាបរិបទសង្គមបច្ចុប្បន្នក៏ដូចគ្នាដែរ ជួនកាលការបង្កើតហ្គេមតាមទូរស័ព្ទក៏យើងអាចលក់បានដែរ បើក្មេងលេងហ្គេមច្រើនពេកអាចមានបញ្ហា តែបើមិនលេងសោះដើរមិនទាន់សម័យបច្ចេកវិទ្យា ដូច្នេះដើម្បីកុំឱ្យមានបញ្ហា គួរឱ្យកូនលេងហ្គេមណាដែលជួយអភិវឌ្ឍផ្នត់គំនិតកុមារឱ្យកាន់តែប្រសើរ។
ចំណុចពិសេសដែលចាំបាច់នោះគឺ ធ្វើជាបុគ្គលិកផ្នែកលក់ត្រូវស្គាល់ផលិតផលខ្លួនឯង និងដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់យើងឱ្យបានច្បាស់ និងមួយទៀតត្រៀមខ្លួនដោះស្រាយ ដោយដំបូងឡើងត្រូវធ្វើយ៉ាងណាបង្ហាញអត្តចរិត ការស្លៀកពាក់ កាយវិការ ការនិយាយស្តីឱ្យប្រកបដោយភាពទាក់ទាញជាមុន មានពាក្យសម្តីពីរោះពិសា ហើយពិសេសការគ្រប់គ្រងពេលវេលា បើសិនយើងសន្យានៅម៉ោងប៉ុន្មាន គួរកុំឱ្យខកពេលវេលា ឬអាចទៅរង់ចាំមុនគេមកដល់ ក៏ជាការប្រសើរដែរ។
សរុបមកដើម្បីឱ្យផលិតផលរបស់យើងមានការគាំទ្រច្រើនពីអតិថិជន យើងគួរធ្វើយ៉ាងណាឱ្យគាត់ទិញផលិតផលយើងភ្លាមៗតែម្តង តាមរយៈវិធីសាស្ត្រនិយាយពីអត្ថប្រយោជន៍ពិសេស ដូចជាការបញ្ចុះតម្លៃភ្លាមៗនៅពេលជួបតែម្តងបើសិនជាអាចធ្វើទៅបាន ដែលភាគច្រើននៃអ្នកលក់តែងនិយាយថាបើសិនជាបងទិញពេលនេះ ក្រុមហ៊ុនចុះតម្លៃជូន10 ឬ20%តែម្តង តែបើសិនជាបងចាំទិញលើកក្រោយនឹងអស់ឱកាសបញ្ចុះតម្លៃមិនខាន។ នេះជាវិធីសាស្ត្រដ៏សំខាន់ដែលយើងត្រូវត្រៀមលក្ខណៈទុកជាមុន មុននឹងទៅជួបចរចាលក់ផលិតផលជាមួយអតិថិជន៕