ក្រុមហ៊ុនវាយតម្លៃអចលនទ្រព្យកម្ពុជា ស៊ីភីអិល (CPL) បានប្រារព្ធពិធីចុះហត្ថលេខាជាដៃគូសហប្រតិបត្តិការដោយមានលោកឧកញ៉ា ចេង ខេង ជាអគ្គនាយក និងលោក Ha Trong Khiem អគ្គនាយករង MB Bank ជាតំណាងហត្ថលេខីនៃភាគីទាំង2 ដែលកិច្ចព្រមព្រៀងនេះនឹងបង្កើនការលក់សេវាអចលនទ្រព្យរបស់ អេមប៊ី តាមរយៈស៊ីភីអិល ក្រោយពីបានធ្វើកិច្ចការងារយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយគ្នាជាច្រើនឆ្នាំកន្លងមក។
ឧកញ៉ា ចេង ខេង អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនវាយតម្លៃអចលនទ្រព្យកម្ពុជា ស៊ីភីអិល CPLបានមានប្រសាសន៍ថា នេះជាការចុះហត្ថលេខារវាងស៊ីភីអិល (CPL) ជាមួយធនាគារអេមប៊ីជាលក្ខណៈដៃគូមួយបានន័យថា គាត់ប្រើសេវាកម្មផ្តាច់មុខជាមួយស៊ីភីអិលលើ“សេវាកម្មវាយតម្លៃ” ព្រោះស៊ីភីអិលអាចផ្តល់សេវាដែលគាត់ចង់បាន ដែលគាត់ពេញចិត្ត លឿនទាន់ចិត្តដែលយើងព្យាយាមធ្វើកិច្ចការងារនេះទាំងថ្ងៃទាំងយប់ និងបានសម្រេចផលក្នុងមោទនភាព។
លោក Trinh DucCuong នាយកប្រតិបត្តិរបស់ធនាគារ MB បានមានប្រសាសន៍ថា ការលើកកម្ពស់អភិវឌ្ឍន៍លើការវាយតម្លៃអចលនទ្រព្យ គឺជាមធ្យោបាយជំរុញឱ្យមានការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច និងផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់ភាគីទាំង2។ ភាពជាដៃគូរបស់យើងត្រូវបានពង្រីកដល់កិច្ចសហប្រតិបត្តិការប្រកបដោយគុណសម្បត្តិក្នុងគោលបំណងបង្កើនការប្រកួតប្រជែង។
លោកឧកញ៉ា ចេង ខេង បានបន្ថែមថា ជាកិត្តិយសរបស់ CPLដែល MB បានជ្រើសរើសធ្វើជាដៃគូក្នុងការធ្វើជំនួញជាមួយគ្នា។ ក្នុងនាមជាអគ្គនាយក ខ្ញុំប្តេជ្ញាចិត្តថានឹងបម្រើសេវាកម្មឱ្យល្អតាមដែលអាចធ្វើបាន តាមតម្លៃការងាររបស់យើងជូនដល់អតិថិជនមុននឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន។ លោកថា “នេះជាការប្តេជ្ញាចិត្តកន្លងមកនូវអ្វីដែលយើងបានធ្វើដោយទទួលបានជោគជ័យ រហូតដល់មានការទទួលស្គាល់ជាលក្ខណៈជាតិ គឺពានរង្វាន់ប្រចាំឆ្នាំ2018 ដែលនេះគឺមិនមែនជារឿងងាយស្រួលនោះទេ គឺដោយសារយើងខំប្រឹងប្រែង យើងខំសព្វគ្រប់បែបយ៉ាងលើបញ្ហាប្រឈមរបស់អតិថិជនទើបយើងមានដូចសព្វថ្ងៃ”។
លោកបញ្ជាក់ថា ការចុះហត្ថលេខានេះ គឺយើងធ្វើការតែលើសេវាវាយតម្លៃទេ ព្រោះធនាគារភាគច្រើនមុននឹងផ្ដល់កម្ចីជូនអតិថិជន គឺគាត់ត្រូវការក្រុមហ៊ុនមួយដែលមានសមត្ថភាពលើកិច្ចការងារដែលគាត់ដាក់មកឱ្យដោយមិនលម្អៀង មិនពុករលួយ។ គឺរឿងនេះហើយដែលយើងត្រូវប្រឹងប្រែងក្នុងនាមជាក្រុមហ៊ុនដែលបម្រើការលើសេវាកម្មដីធ្លីនេះ។ យើងចង់លើកទឹកចិត្តដល់ក្រុមហ៊ុនដទៃទៀតដែលបម្រើសេវាកម្មដីធ្លី គឺដាច់ខាតត្រូវតែប្រឹងប្រឺងធ្វើការងារដោយតម្លាភាព ឱ្យអតិថិជនមានទំនុកចិត្តដូច CPL បានអនុវត្តកន្លងមក និងរហូតមកទល់សព្វថ្ងៃជាសក្ខីភាពស្រាប់។
លោកឧកញ៉ាបានឱ្យដឹងថា មិនត្រឹមតែធនាគារ MB នោះទេដែល CPL បានសហការជាមួយ ជារួមក្រុមហ៊ុនយើងសហការជាមួយធនាគារជាច្រើននៅកម្ពុជាគឺមានធនាគារសឹងតែ 90%ដែលប្រើប្រាស់ CPL ក្នុងការវាយតម្លៃអចលនវត្ថុមុននឹងផ្ដល់កម្ចីហើយក្នុងចំណោមធនាគារទាំងអស់ ក៏មានធនាគារមួយចំនួនបានផ្តាច់មុខឱ្យក្រុមហ៊ុន CPL ដែរ គ្រាន់តែយើងមិនទាន់បានធ្វើពិធីចុះហត្ថលេខាបង្ហាញជាសាធារណៈ។
ជាមួយគ្នានេះដែរ ក្រុមការងារបច្ចេកទេសក៏បានបង្ហាញពីបច្ចេកវិទ្យាដែលសហការីរបស់ CPL ធ្វើការបានយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងការស្វែងរកទីតាំងដី ទំហំ និងតម្លៃតាមរយៈស្មាតហ្វូន(មិនមែនតាមរយៈGoogle)មិនដល់រយៈពេល 1នាទីផង។
សូមបញ្ជាក់ថា យោងតាមការវាយតម្លៃ គេមើលឃើញថា ក្រុមហ៊ុន CPL អាចទទួលការងារបានតែត្រឹម 200 ទៅ300ករណីប៉ុណ្ណោះក្នុង1ខែ តែដោយសារតែការបង្កើនសមត្ថភាព គេឃើញមានការកើនឡើងខ្លាំងមែនទែន ពីព្រោះ CPLមានបច្ចេកវិទ្យាជួយ និងក្រុមការងារជួយ ទើបអាចកើនឡើងពី300 ទៅ3000ករណី។ ឃើញថាមានលក្ខណៈមួយខុសប្លែកគ្នាមែនទែន និងសង្ឃឹមថា នៅឆ្នាំ2019ខាងមុខយើងនឹងអាចមានសមត្ថភាពសម្រេចបាន 6000ករណីក្នុង1ខែ ទៅតាមផែនការដែលយើងចង់បាន។ នេះបើតាមការបញ្ជាក់ពីលោកឧកញ៉ាចេងខេង។
ចំពោះភាគលាភ វាគឺជាអ្វីដែលយើងចង់បានព្រោះជាតម្រូវការរបស់ក្រុមហ៊ុន។ នេះជាការបញ្ជាក់ប្រាប់ចំពោះអ្នកសារព័ត៌មានរបស់លោកឧកញ៉ាចេង ខេង។ លោកមានប្រសាសន៍ថា និយាយទៅ តម្រូវការមានច្រើន យើងដឹងថា ធនាគារមានច្រើន។ បើតាមការគន់គូរ បើសាខានីមួយៗមានពី3ទៅ4 ក្នុង1ខែ ក៏យើងទទួលបានរាប់រយរាប់ពាន់គម្រោងដែរ។ ក្នុងនាមយើងជាអ្នកបម្រើអតិថិជន យើងត្រូវត្រៀមខ្លួនជានិច្ចដើម្បីរង់ចាំឱកាសមកដល់។ ចៀសវាងនៅពេលដែលឱកាសមកដល់ហើយ តែយើងបែរជាមិនអាចចាប់យកឱកាសនោះបាន ធ្វើឱ្យយើងបាត់បង់ឱកាសដ៏ល្អ។ ដូច្នេះយើងត្រូវតែផ្ចង់ស្មារតី និងកសាងសមត្ថភាពក្រុមរបស់យើងឱ្យខ្លាំង នៅពេលឱកាសមកដល់ យើងអាចចាប់យកបានដោយមិនបាត់បង់។
លោកឧកញ៉ាក៏បានបញ្ជាក់ទៀតថា លើការវាយតម្លៃនេះ CPL បានប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាជួយ ធ្វើឱ្យការងារដំណើរការបានលឿនរហ័ស និងធ្វើបានច្រើនដល់ទៅ 3,000ករណីក្នុង1ខែ ដែលប្រព័ន្ធនេះយើងបានប្រើយូរមកហើយ។ យើងមាន(ដេតា)ច្រើននៅក្នុងប្រព័ន្ធ(System)យើងមិនមែនទើបតែមានថ្ងៃនេះទេ គឺយើងកសាង និងបានធ្វើ 20ឆ្នាំមកហើយ និងមិននឹកស្មានថា យើងមានសមត្ថភាពអាចធ្វើបានបែបនេះផង។ នេះជាមោទនភាពរបស់យើង ហើយអតិថិជនយើងក៏មានមោទនភាពលើកិច្ចការដែលយើងអាចសម្រេចបានដែរ។ នេះជាការខិតខំ និងការផ្តល់តម្លៃដែលក្រុមហ៊ុនយើងខំប្រឹងប្រែងមកទល់សព្វថ្ងៃនេះ។
ទាំងអស់នេះគឺដោយសារតែមានធនាគារច្រើនណាស់ ពេលអតិថិជនមករកគាត់ ហើយគាត់មិនចង់បាត់អតិថិជន ទើបយើងមានកម្មវិធីនេះដើម្បីជួយគាត់។ ឯការបង្ហាញទិន្នន័យ គឺមិនដល់មួយនាទីទេយើងអាចផ្តល់ព័ត៌មានលម្អិតជូនអតិថិជននៅពេលនោះតែម្តង។ នេះជាការទប់ស្កាត់អតិថិជនមិនឱ្យចាកចេញ ហើយធនាគារអាចនឹងយកទិន្នន័យនេះទៅសម្រេចផ្ដល់កម្ចីជូនអតិថិជនបានភា្លមៗតែម្ដង។
ដូច្នេះហើយទើបក្រុមហ៊ុនយើងគិតហើយ គិតទៀត ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឱ្យអតិថិជនមានទំនុកចិត្ត និងដោយសារយើងមានព័ត៌មានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ទើបយើងអាចធ្វើកិច្ចការងារនេះបាន។ វាជាការព្រួយបារម្ភដែរនៅពេលដែលយើងមិនអាចបម្រើសេវាកម្មជូនអតិថិជនបាន តែបើយើងគិតមកដល់បច្ចុប្បន្នគឺយើងធ្វើបាន មិនទាំងដល់ 1នាទីផង យើងអាចដឹង និងអាចផ្តល់កម្ចីជូនអតិថិជនដោយមិនមានហានិភ័យ។ នេះបើតាមការបញ្ជាក់របស់លោកឧកញ៉ា។
លោកឧកញ៉ាបានអះអាងទៀតថា អ្វីដែលយើងធ្វើ គឺយើងមានវិជ្ជាជីវៈរបស់យើង ធនាគារគាត់មិនចង់បានហានិភ័យនៅពេលផ្តល់កម្ចី គាត់ផ្តល់កម្ចីដោយទទួលការប្រាក់7 ឬ 9ភាគរយយ៉ាងច្រើន ហើយគាត់ចំណាយលើកិច្ចប្រតិបត្តិការរាប់ពាន់កម្ចី បើខូចមួយ គឺខាតបង់រាប់លានដុល្លារ។ ធនាគារគាត់ត្រូវការដៃគូសហការដែលយល់ពិធីសារច្បាស់លាស់មានព័ត៌មានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ទើបគាត់ជ្រើសរើសយកធ្វើជាដៃគូ ដូច្នេះហើយការចុះហត្ថលេខាទទួលយកការបម្រើសេវាកម្មផ្តាច់មុខ មិនមែនជារឿងធម្មតាទេ។
លោកឧកញ៉ា ចេង ខេង បានបញ្ជាក់ដោយមោទនភាពថា CPL ត្រូវបានចាត់ទុកជាក្រុមហ៊ុនឈានមុខគេនៅកម្ពុជា តាមរយៈពានរង្វាន់ប្រចាំឆ្នាំ2018 ដែលពីមុនមកក្រុមហ៊ុនដីធ្លី និងអចលនទ្រព្យទាំងអស់តែងចាត់ទុកថាខ្លួនឯងជាអ្នកលេខ1នៅពេលថ្លែងទៅកាន់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ តែឥឡូវគាត់លែងហ៊ានហើយ ព្រោះពានរង្វាន់នេះមានការវាយតម្លៃដោយចៅក្រមដែលមានជំនាញលើវិស័យដីធ្លី ផ្តល់ឱ្យយើងមានកិត្តិយស។ ពីមុន យើងអៀនខ្លួនឯងនៅពេលថាយើងជាក្រុមហ៊ុនលេខ1 តែពេលនេះយើងអាចនិយាយយ៉ាងពេញមុខ ពេញមាត់ និងក្នុងមោទនភាព ព្រោះយើងមានភស្តុតាង និងមានការវាយតម្លៃដោយចៅក្រមដែលមានបទពិសោធ។
ទោះជាយ៉ាងណា លោកឧកញ៉ា ចេង ខេង បានថ្លែងមុនពីធីចុះហត្ថលេខា អំពីការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍ដែលធ្វើឱ្យលោកជោគជ័យក្នុងមុខជំនួញអចលនទ្រព្យជាង 20ឆ្នាំកន្លងមកនេះ។ លោកគ្មានចេះដឹងអ្វីទាំងអស់នៅពេលចាប់ផ្តើមរកស៊ីនៅក្នុងវិស័យដីធ្លីនេះ គឺលោករៀនបណ្តើរ ធ្វើការបណ្តើរ រៀនពីកំហុសមួយ ទៅកំហុសមួយ ពីអតិថិជនម្នាក់ ទៅអតិថិជនម្នាក់ រហូតដល់ទទួលបានបទពិសោធដែលអាចបង្កើតគោលការណ៍ និងដាក់ចេញជារូបមន្តមួយចំនួន ដូចជាធ្វើការងារដោយក្តីស្រឡាញ់ពេញចិត្តលើកិច្ចការងារនេះ ជាពិសេសគឺធ្វើការដោយបេះដូង។
លោកក៏បានថ្លែងទៀតថា ដើម្បីបង្កើតគោលដៅឱ្យសម្រេចបានជោគជ័យ យើងត្រូវបង្កើតផែនការឱ្យបានច្បាស់លាស់។ មុននឹងបង្ហាញព័ត៌មាន ត្រូវសិក្សាពីទីតាំងឱ្យលម្អិត។ បើចង់បានលុយយើងត្រូវដាក់ផែនការជាក់លាក់ និងត្រូវមានទំនាក់ទំនងល្អជាមួយអតិថិជន។ យើងត្រូវគិតពីគុណភាពនៃការបម្រើសេវាកម្ម និងប្រសិទ្ធភាពការងាររបស់យើង កុំមើលឃើញលុយជាធំពេក។ យើងត្រូវរៀនពីកំហុសខ្លួនយើង ហើយចេះទទួលយកការរិះគន់ពីអតិថិជន ដើម្បីកែសម្រួល ច្នៃប្រឌិត ទើបយើងទទួលបានជោគជ័យក្នុងអាជីវកម្ម៕