វាមិនមែនជារឿងចម្លែកពេកទេដែលការធ្វើអាជីវកម្មចាំបាច់ត្រូវមានភាពបត់បែនខ្ពស់នៅក្នុងសម័យបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាននេះ។ ការធ្វើអាជីវកម្មលើគ្រប់ផ្នែកទាំងអស់ ទាំងការផ្គត់ផ្គង់ចំណីអាហារ ការដឹកជញ្ជូន ឬអាជីវកម្មធំៗជាច្រើនផ្សេងទៀត ចាំបាច់ត្រូវតែបត់បែនឱ្យបានលឿនបំផុតដើម្បីឱ្យទាន់ស្ថានភាពរីកចម្រើននៃបច្ចេកវិទ្យាដែលធ្វើឱ្យការប្រកួតប្រជែងកើតមានកាន់តែខ្លាំងក្នុងពិភពជំនួញ។
លោក Tom Den Hertog អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន Ahold Asia Pacific បានលើកឡើងថា វត្តមាននៃបច្ចេកវិទ្យាទំនើប បានផ្លាស់ប្តូរការរស់នៅរបស់អតិថិជនយ៉ាងច្រើន ព្រោះពួកគេរស់នៅក្នុងពិភពព័ត៌មានយ៉ាងសម្បូរបែប ហេតុនេះការធ្វើអាជីវកម្មចាំបាច់ត្រូវតែប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាដើម្បីបង្កើនល្បឿននៃសេវាកម្ម និងការផ្តល់ព័ត៌មានឱ្យបានកាន់តែលម្អិតទៅដល់អតិថិជន។ លោកថា ជាក់ស្តែងការធ្វើអាជីវកម្មលើការផ្គត់ផ្គង់ចំណីអាហារ ពីមុនមកយើងចាប់ផ្តើមពីការបង្កើតផលិតផលកសិកម្ម បន្ទាប់មករុញចូលទៅក្នុងរោងចក្រកែច្នៃវេចខ្ចប់ បញ្ជូនទៅផ្នែកចែកចាយ ហើយបន្ទាប់មកទៀតទើបដឹកទៅដល់ហាងលក់រាយ ឬភោជនីយដ្ឋានទើបដល់ដៃអតិថិជន។ ដំណើរនៃការរៀបចំចង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ (supply chain) បែបនេះនៅពេញនិយមខ្លះនៅឡើយ តែវានឹងត្រូវផ្លាស់ប្តូរស្ទើរតែទាំងស្រុងនៅពេលឆាប់ៗខាងមុខនេះ។
លោក Tom Den Hertog និយាយថា៖ “អ្នករកស៊ីផ្នែកផ្គត់ផ្គង់ចំណីអាហារនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះត្រូវការចាំបាច់បំផុតនូវភាពច្នៃប្រឌិត។ មានក្រុមហ៊ុនមួយឈ្មោះថា Hello Fresh គាត់បានបង្កើតគំនិតច្នៃប្រឌិតយ៉ាងខ្ពស់ដោយការបង្កើតជាប្រអប់សម្រាប់ដាក់បន្លែ និងគ្រឿងផ្សំស្រេច ដោយបញ្ចូលជាមួយវិធីសាស្ត្រធ្វើម្ហូបនៅក្នុងប្រអប់ និងបង្ហាញច្បាស់ពីប្រភពលម្អិតតាំងពីកន្លែងដាំរហូតដល់ដៃអតិថិជនតាមប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យា”។
លោកបានបញ្ជាក់ផងដែរថា រាល់ការទិញរបស់អតិថិជននឹងត្រូវដឹកដល់ដៃ មិនចាំបាច់លំបាកស្វែងរកនៅទីផ្សារនោះទេ អតិថិជនក៏អាចរៀនធ្វើម្ហូប និងស្វែងរកវិធីសាស្ត្រប្រកបដោយភាពរីករាយជាច្រើនសម្រាប់ការរស់នៅតាមរយៈប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យានៅផ្ទះ ដោយប្រើប្រាស់តែទូរស័ព្ទ Smart Phone មួយប៉ុណ្ណោះ។ ការធ្វើបែបនេះនឹងធ្វើឱ្យអតិថិជនកាត់បន្ថយចំណាយតិច ចំណេញពេលវេលាច្រើនសម្រាប់គ្រួសារ និងមានអារម្មណ៍កក់ក្តៅគ្រប់គ្រាន់ចំពោះម្ហូបអាហារដែលដឹកជញ្ជូនមកដល់ដៃគាត់គ្រប់ពេលវេលានោះ។ លោកថា ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនាពេលបច្ចុប្បន្នចាំបាច់ត្រូវតែបង្កើនល្បឿន គិតឱ្យបានមុនគេ និងផ្តល់ព័ត៌មានលម្អិត ព្រោះផលិតផលដែលយើងនឹងចេញ គឺត្រូវជួបនឹងការប្រកួតប្រជែងខ្លាំង។
លោក Tom Den Hertong បាននិយាយទៀតថា៖ “ប្រសិនបើយើងនាំអាហារ ឬផលិតផលទៅកាន់ប្រទេសណាមួយ សូមកុំគិតថា យើងប្រកួតប្រជែងតែជាមួយក្រុមហ៊ុននៅក្នុងស្រុក តែត្រូវគិតថា យើងប្រកួតប្រជែងជាមួយក្រុមហ៊ុនទាំងអស់លើពិភពលោក ព្រោះអតិថិជនបច្ចុប្បន្ននេះដឹងគ្រប់ព័ត៌មានទាំងអស់លើពិភពលោក ហើយពេលខ្លះអតិថិជនអាចឆ្លាតជាងអ្នកលក់ទៀតផង។ ខ្ញុំមិនដឹងថានៅទីនេះ ប្រជាជនគិតពីប្រភពនៃអាហារ ឬអត់នោះទេតែសម្រាប់ប្រទេសខ្ញុំ គឺគេគិតទាំងអស់ ទាំងកន្លែងកែច្នៃ ការវេចខ្ចប់ ក្រុមហ៊ុនចែកចាយ និងវិធីសាស្ត្ររក្សាទុកផលិតផល ជាដើម។ ហេតុនេះដើម្បីទាក់ទាញអតិថិជនឱ្យទិញបាន លុះត្រាតែរៀបចំប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងដោយប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាដើម្បីធានាថា យើងបានបញ្ជូនព័ត៌មានលម្អិតគ្រប់បែបយ៉ាងទៅកាន់អតិថិជនលើរាប់រយមុខទំនិញដែលយើងផ្គត់ផ្គង់”។
លោកអគ្គនាយករូបនេះ បានបញ្ជាក់ផងដែរថា ការរកស៊ីបច្ចុប្បន្នចាំបាច់ដើរឱ្យបានមុនគេ ដើម្បីទទួលបានជោគជ័យ។ មានការស្រាវជ្រាវមួយពីឥរិយាបថរបស់មនុស្សបានរកឃើញថា ប្រសិនបើគេបើកពហុកីឡដ្ឋាននៅម៉ោង 12:00 ហើយបិទលែងឱ្យចូលនៅម៉ោង 12:50នាទីសម្រាប់ទស្សនាកីឡា មនុស្សនឹងសម្រុកចូលតែពេលជិតដល់ម៉ោងបិទប៉ុណ្ណោះ។ រយៈពេលចាប់ពីម៉ោង 12:00ដល់ម៉ោង 12:45នាទី គឺមានកៅអីទំនេររហូតដល់ 97% ហេតុនេះមនុស្សនឹងនាំគ្នាសម្រុកចូលនៅរយៈពេលត្រឹមតែ 5នាទីចុងក្រោយប៉ុណ្ណោះ។ ការរកស៊ីក៏ដូចគ្នាដែរ ជាទូទៅក្រុមហ៊ុនដែលដើរមិនទាន់គេ ហើយបិទទ្វារទៅវិញភាគច្រើនគឺដោយសារតែមិនព្រមចាប់ផ្តើមធ្វើការច្នៃប្រឌិតឱ្យបានមុនគេ ហើយរួមគ្នាប្រកួតខ្លាំងនៅពេលចុងក្រោយជាមួយគេឯង នោះពួកគេនឹងពិបាកឈរជើង។
បន្ថែមពីលើនេះ លោក Picheat Chansate នាយកគ្រប់គ្រងទូទៅនៃក្រុមហុន ThaiSomdej Service ដែលជាក្រុមហ៊ុនជាប់ពានរង្វាន់ Excellent Logistic Management award 2018 បានលើកឡើងថា ក្រុមហ៊ុនរបស់លោក ជាក្រុមហ៊ុនឡូជីស្ទីក ហេតុនេះការគ្រប់គ្រងសេវាកម្ម និងឯកសារមានសារៈសំខាន់បំផុត ហើយអ្វីដែលជំរុញឱ្យក្រុមហ៊ុនរបស់លោកអាចឈរជើងបានល្អក្នុងទីផ្សារ និងទទួលបានពានរង្វាន់ដ៏សំខាន់នេះក៏មានការរួមចំណែកពីបច្ចេកវិទ្យាផងដែរ។ បច្ចេកវិទ្យាបានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់សម្រាប់ពាណិជ្ជកម្មនៅពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។ ក្រុមហ៊ុនរបស់លោកបានចំណាយទុនយ៉ាងច្រើនដើម្បីអភិវឌ្ឍកម្មវិធីបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានដោយខ្លួនឯងដែលមានឈ្មោះថា Intelligent Customs Clearance Technology (ICCT) ដើម្បីសម្រួលដល់សកម្មភាពការងារឱ្យបានកាន់តែឆាប់រហ័ស និងងាយស្រួល។
លោក Picheat Chansate បាននិយាយថា៖ “ពីមុនសម្រាប់អតិថិជនម្នាក់ដែលប្រើប្រាស់សេវារបស់យើង យើងប្រើប្រាស់ពេលរហូតដល់ទៅ 4ម៉ោងដើម្បីរៀបចំវិក្កយបត្រ និងបញ្ចូលទៅក្នុងកម្មវិធី Excell តែបច្ចុប្បន្ននេះយើងបង្រួញពេលឱ្យសល់ត្រឹមតែប្រហែល 5នាទីប៉ុណ្ណោះ។ ហើយយើងក៏អាចបំពេញទម្រង់ចេញ ឬចូលសម្រាប់ពួកគាត់ដោយប្រើពេលត្រឹមតែ 5នាទីដូចគ្នាលើមុខទំនិញជាច្រើនមុខរបស់គាត់”។
លោក Picheat Chansate បានលើកឡើងផងដែរថា រាល់ឯកសារទាំងអស់របស់អតិថិជននឹងត្រូវបានផ្ទុកក្នុងកន្លែងផ្ទុកទិន្នន័យធំៗចំនួន 2 ដែលវាមានសមត្ថភាពរក្សាទុករហូតដល់ទៅ 5ឆ្នាំ ដែលធ្វើឱ្យអតិថិជនកាន់តែមានទំនុកចិត្ត និងងាយស្រួលស្វែងរកឯកសារផ្សេងៗផងដែរ។ ប្រព័ន្ធផ្ទុកទិន្នន័យទាំងអស់នេះជាបេះដូងរបស់ក្រុមហ៊ុនលោក ហេតុនេះវាត្រូវបានការពារយ៉ាងល្អិតល្អន់។ ក្រោយពេលប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាទាំងអស់នេះ ការធ្វើការងារកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពជាងមុន ដែលផ្តល់ឱកាសឱ្យក្រុមហ៊ុនរបស់លោកពង្រីកសេវាកម្ម បានកាន់តែច្រើន និងមានគម្រោងបោះទីតាំងទៅកាន់តំបន់សំខាន់ៗជាច្រើនផ្សេងទៀតដោយក្នុងនោះក៏មានកម្ពុជាផងដែរ។
អ្នកគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុនខាងលើបានលើកឡើងផងដែរថា បើទោះបីជាមានវត្តមាននៃបច្ចេកវិទ្យាទំនើបក្តី តែបុគ្គលិករបស់លោកនៅតែអាចរក្សាលំនឹងរបស់ខ្លួនក្នុងការធ្វើការងារដដែល តែអ្វីដែលពួកគេត្រូវធ្វើគឺបង្កើនសមត្ថភាពក្នុងការប្រើប្រាស់ និងគ្រប់គ្រងប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាទាំងអស់នោះ។ វានឹងធ្វើឱ្យពួកគេមានពេលវេលាទំនេរច្រើនជាងមុន តែយើងនៅតែត្រូវការមនុស្សដើម្បីផ្ទៀងផ្ទាត់ ព្រោះមនុស្សមានអ្វីដែលម៉ាស៊ីនគ្មាន គឺខួរក្បាល៕