ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកំពុងអនុវត្តគម្រោងជំរុញទីផ្សារសម្រាប់កសិកម្មខ្នាតតូចដើម្បីផ្សារភ្ជាប់ផលិតផលរបស់ប្រជាកសិករជាមួយនឹងទីផ្សារ ដោយផ្ដោតសំខាន់លើផលិតផលចំនួន 5 រួមមាន ស្រូវ មាន់ស្រែ បន្លែ ដំឡូងមី និងសូត្រប្រណីត។ នេះបើតាមការឱ្យដឹងពីឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្តិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មដែលបានលើកឡើងក្នុងពិធីជួបសំណេះសំណាលជាមួយជ័យលាភីកម្មវិធីអាហារូបករណ៍អភិវឌ្ឍន៍ជប៉ុន ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់នៅប្រទេសជប៉ុន ឆ្នាំ2018-2020 កាលពីថ្ងៃទី7 ខែសីហា ឆ្នាំ2018 នៅទីស្ដីការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម។
ឯកឧត្តមបានឱ្យដឹងថា ក្រសួងបាននិងកំពុងខិតខំជំរុញលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តនៅក្រោមវិស័យពាណិជ្ជកម្មដូចជា ច្បាប់ស្តីពីការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមអេឡិចត្រូនិក(E-Commerce)ច្បាប់ស្តីពីកិច្ចសន្យាពាណិជ្ជកម្ម ច្បាប់ស្តីពីការប្រកួតប្រជែង និងច្បាប់ស្តីពីសុវត្ថិភាពម្ហូបអាហារជាដើម ដើម្បីការពារអត្ថប្រយោជន៍របស់វិស័យឯកជន និងអ្នកប្រើប្រាស់។ ច្បាប់ទាំងអស់នេះ និងលើកស្ទួយសមត្ថភាពប្រកួតប្រជែងរបស់កម្ពុជានៅក្នុងប្រព័ន្ធពាណិជ្ជកម្មសកលនាពេលអនាគត។
ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្ដិ រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានមានប្រសាសន៍ថា ក្នុងរយៈពេល 6ខែ ដើមឆ្នាំ2018 នេះ ទំហំពាណិជ្ជកម្មរបស់កម្ពុជាសម្រេចបាន 13,985លានដុល្លារ ក្នុងនោះការនាំចេញ មានចំនួនប្រមាណ 5,794លានដុល្លារ គឺកើនឡើង11% បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នានៅឆ្នាំមុន។ ចំណែកការនាំចូលមានចំនួន 8,191លានដុល្លារ គឺបានកើន 10.6%។
សូមរំឭកថា កាលពីឆ្នាំ2017 កន្លងទៅ ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាមានតម្លៃប្រមាណ 11.2ពាន់លានដុល្លារ គឺបានកើនឡើង 9.2% ធៀបនឹងឆ្នាំ2016 ដែលមានទឹកប្រាក់ 10.2ពាន់លានដុល្លារ។ រីឯការនាំចូលមានទំហំ15.5ពាន់លានដុល្លារ គឺបានកើន9.8% ធៀបនឹង14.1ពាន់លានដុល្លារ។
ផលិតផលនាំចេញសំខាន់ៗ របស់កម្ពុជា រួមមាន វាយនភណ្ឌ សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង កាបូប គ្រឿងផ្គុំអេឡិចត្រូនិក ទោចក្រយានយន្ត ផលិតផលនេសាទ ជ័រកៅស៊ូ ឈើកែច្នៃ អង្ករ ដំឡូងមី គ្រាប់ស្វាយចន្ទី ពោតក្រហម សណ្តែកសៀង ម្រេច ផ្លែស្វាយស្រស់ ដូងប្រេង និងទំនិញកសិកម្មដទៃទៀត។ ដោយឡែក សម្រាប់ទីផ្សារធំៗរបស់កម្ពុជារួមមាន សហគមន៍អឺរ៉ុប អាមេរិក កាណាដា ជប៉ុន ចិន និងអាស៊ាន ជាដើម៕