ការលក់អចលនវត្ថុ គឺស្រដៀងទៅនឹងការលក់ផលិតផលផ្សេងៗនៅលើទីផ្សារដែរ ប៉ុន្តែអ្វីដែលសំខាន់នោះគឺ ការលក់អចលនទ្រព្យមានតម្លៃខ្ពស់ខុសពីទំនិញផ្សេងៗនៅលើទីផ្សារ ការលក់ទំនិញផ្សេងៗមិនទាមទារឱ្យមានជំនាញខ្ពស់នោះទេ ដោយគ្រាន់តែចេះបញ្ចុះបញ្ចូលភ្ញៀវ គឺលក់បានច្រើនហើយ ប៉ុន្តែសម្រាប់ការលក់អចលនទ្រព្យវិញទាមទារឱ្យអ្នកលក់រៀបចំខ្លួនឱ្យស្អាតបាត មានចរិតថ្លៃថ្នូរ ពិសេសត្រូវមានជំនាញ ចំណេះដឹង រួមទាំងការនិយាយស្តី ការបញ្ចេញកាយវិការ គឺធ្វើយ៉ាងណាឱ្យអតិថិជនមានទំនុកចិត្តមកលើខ្លួនទើបអាចលក់បាន។
លោក តូវ ម៉េង ប្រធានផ្នែកលក់អចលនទ្រព្យរបស់ក្រុមហ៊ុនCPL មានប្រសាសន៍ថា បើសិនជាចង់ឱ្យការលក់អចលនទ្រព្យទទួលបានជោគជ័យ គឺត្រូវគិតទៅដល់ចំណុចសំខាន់ៗ3 ក្នុងនោះរួមមាន៖ 1. ទាមទារឱ្យបុគ្គលិកផ្នែកលក់អចលនទ្រព្យ ខំប្រឹងធ្វើការឱ្យអស់ពីសមត្ថភាព និងសក្តានុពលដែលខ្លួនមាន ដែលជាទូទៅប្រធានផ្នែកលក់មួយចំនួន តែងរអ៊ូរទាំថា បុគ្គលិកលក់របស់ខ្លួនធ្វើការមិនអស់ពីសមត្ថភាព បុគ្គលិកធ្វើការកេងពេលវេលា ឬធ្វើការដោយមិនមានការប្រឹងប្រែងជាដើម ប៉ុន្តែតាមពិតទៅប្រធានគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុន ឬប្រធានផ្នែកលក់ខ្លះ មិនបានបង្កើតរូបមន្ត ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឱ្យបុគ្គលិករបស់ខ្លួនធ្វើការឱ្យអស់ពីសមត្ថភាពទៅវិញទេ។
សម្រាប់បទពិសោធរបស់លោកផ្ទាល់វិញ ការទទួលបានជោគជ័យលើការលក់អចលនទ្រព្យកន្លងមក គឺលោកបានបង្កើតរូបមន្តចំនួន 3បន្ថែមទៀតរួមមាន ក.ដំណាក់កាលរើសបុគ្គលិកគឺត្រូវរើសឱ្យត្រូវតាមជំនាញ ដែលនេះជាដំណាក់កាលសំខាន់ជាងគេបំផុត មានន័យថាបើយើងរើសបុគ្គលិកបានល្អ ការបំពេញការងារនឹងទទួលបានលទ្ធផលល្អ តែបើរើសបុគ្គលិកមិនបានល្អ ការងារក៏នឹងមិនដំណើរ-ការល្អទៅតាមនោះដែរ។ ការជ្រើសរើសបុគ្គលិកទាមទារឱ្យរើសត្រូវតាមជំនាញ ហើយដាក់ឱ្យចំតួនាទី ឬរើសនៅពេលមានតម្រូវការចាំបាច់ក្នុងបំណងធ្វើការឱ្យចំគោលដៅទើបទទួលបានលទ្ធផលល្អ។ ពេលរើសបានហើយ យើងត្រូវការបំប៉នជំនាញដល់គាត់ ទើបអាចធ្វើការបានលឿន និងទទួលបានលទ្ធផលខ្ពស់។
ចំណែកចំណុចមួយទៀតគឺ ខ.ត្រូវផ្តល់ក្តីសង្ឃឹមទៅដល់បុគ្គលិក បើសិនជាប្រធានក្រុមហ៊ុន ឬប្រធានផ្នែកលក់មិនមានផែនការផ្តល់ក្តីសង្ឃឹមទៅដល់បុគ្គលិក ដូចជាខែក្រោយ ឬឆ្នាំក្រោយបើប្រាក់ខែ ឬតំណែង ឬចំណេះជំនាញរបស់គាត់មិនកើនឡើងទេនោះ បុគ្គលិកនឹងមិនមានក្តីសង្ឃឹមទេ គាត់នឹងធ្វើការរង់ចាំតែថ្ងៃចាកចេញប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែបើសិនជាប្រធានក្រុមហ៊ុនឬប្រធានផ្នែកផ្តល់ក្តីសង្ឃឹមឱ្យគាត់ គាត់នឹងប្រឹងប្រែងធ្វើឱ្យបានជោគជ័យដោយក្តីសង្ឃឹម ព្រោះពេលមានក្តីសង្ឃឹមហើយ គាត់នឹងប្រឹងប្រែងឱ្យអស់ពីសមត្ថភាព អស់ពីសក្តានុពលដែលគាត់មានមិនខាន។ ចំណុចមួយទៀតចុងក្រោយគឺ គ.ការបំពេញតម្រូវការជាមូលដ្ឋាន ដែលចំណុចនេះក្នុងនាមយើងជាថ្នាក់ដឹកនាំ ចាំបាច់ត្រូវគិតទៅដល់ការស្នាក់នៅសមរម្យ ការហូបចុកគ្រប់គ្រាន់ ជាចំណុចដែលមនុស្សលើពិភពលោកនេះទទួលស្គាល់ ដូចការលើកឡើងរបស់លោក Abaham Maslow បានលើកឡើងថា បើចង់ឱ្យមនុស្សស្មោះត្រង់ជាមួយយើងនិងធ្វើការជាមួយយើងឱ្យអស់ពីសមត្ថភាពនោះយើងត្រូវតែបំពេញតម្រូវការជាមូលដ្ឋានរបស់គាត់ទៅតាមការប្រឹងប្រែងរបស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ រួមមានតម្រូវការហូបចុកគ្រប់គ្រាន់ មានកន្លែងស្នាក់នៅត្រឹមត្រូវ តាមរយៈការបង្កើតអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗដល់គាត់។
ចំណែកចំណុចទី2. ក្នុងនាមជាប្រធាន យើងត្រូវរៀបចំប្រព័ន្ធការងារឱ្យបុគ្គលិកធ្វើការរួមគ្នា ឱ្យចុះសម្រុងជាមួយគ្នាជាធ្លុងមួយ ហើយបើធ្វើការមិនរួមគ្នាទេ ពួកគាត់ធ្វើតែរៀងៗខ្លួន ទោះជាបុគ្គលិកធ្វើការអស់ពីសមត្ថភាពតែគាត់មិនមានការសហការគ្នានោះ ប្រាកដជាមិនទទួលបានលទ្ធផលធំនោះទេ ឧទាហរណ៍ការងារខ្លះត្រូវធ្វើរួចតែមួយថ្ងៃ បែរជាធ្វើមិនរួចទៅវិញ ដោយសារតែមិនបានធ្វើការរួមគ្នា។
រីឯចំណុចទី3.ជាចំណុចសំខាន់ចុងក្រោយដែលម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនចង់បាន គឺរើសបុគ្គលិកធ្វើការឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព និងលទ្ធផល ជួនកាលគាត់ធ្វើការរួមគ្នាហើយ តែប្រធានមិនបានបង្កើតវិធីសាស្ត្រ យុទ្ធសាស្ត្រ និងចិត្តសាស្ត្រ បង្កើតជាផែនទីបង្ហាញផ្លូវមួយឱ្យបានល្អទេនោះ ព្រោះជួនកាលខំធ្វើការអស់ពីកម្លាំងកាយចិត្ត អស់ពីសមត្ថភាពហើយ ក៏មិនទទួលបានលទ្ធផលល្អតាមការចង់បានរបស់យើងដែរ។ លោកបន្ថែមថា ជួនកាលយើងដាក់ផែន-ការឱ្យគាត់លក់ ដោយកំណត់លក់ឱ្យបាន 1លានដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ តែយើងមិនបានដាក់វិធីសាស្ត្រ ឬផែនទីបង្ហាញផ្លូវទេនោះ ដូច្នេះជួនកាលដោយសារការបញ្ជារបស់ប្រធាន គាត់ក៏ខំប្រឹងលក់ ដែលរួមមានទាំងការបញ្ចុះបញ្ចូលអតិថិជនផង ទាំងបោកបញ្ឆោតគេផង ជួនកាលលក់បានលុយ 1លានដុល្លារមែន ប៉ុន្តែបានតែម្តងប៉ុណ្ណោះ លើកក្រោយៗទៀតលក់លែងបានដោយសារអតិថិជនអស់ជំនឿ ដែលនេះអាចជាការបង្កើតគុណវិបត្តិសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន ឬនាយកដ្ឋានលក់ទៅវិញទេ។
ម្យ៉ាងទៀតបុគ្គលិកមួយចំនួនទៀត ធ្វើការគិតតែគោរពតាមគោលការណ៍ដែលប្រធានដាក់ឱ្យទាំងស្រុង តែលក់មិនបានលទ្ធផល ដែលនេះកើតចេញមកពីកត្តាខ្លួនឯង។ ជួនកាលគាត់គោរពគោលការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុនមែន តែគាត់មិនចេះបត់បែន ឬមិនហ៊ានសម្រេចចិត្តទៅតាមតម្រូវការរបស់ភ្ញៀវដែលហៅថា ជំនាញចរចា។ ក្នុងនាមជាបុគ្គលិកលក់ យើងត្រូវចេះសង្កេតពីតម្រូវការរបស់ភ្ញៀវ ហើយត្រូវធ្វើការបត់បែនឱ្យទាន់កាលៈទេសៈ នោះទើបយើងអាចទាក់ទាញទឹកចិត្តភ្ញៀវបាន។
ហើយដើម្បីឱ្យចំណុចធំៗទាំង3 ខាងលើ ទទួលបានជោគជ័យ ប្រធានក្រុមហ៊ុន ឬប្រធានផ្នែកលក់ត្រូវអនុវត្តដំណើរការលក់ទៅតាមដំណាក់កាល ដូចជា ដំណាក់កាលបង្កើត ឬជ្រើសរើសផលិតផលល្អដូច្នោះដែរ មានន័យថា រើសអចលនទ្រព្យដែលល្អ ហើយមុននឹងលក់ត្រូវសិក្សាផលិតផលរបស់យើងឱ្យបានច្បាស់ថា តើអាចលក់បាន ឬលក់មិនបាន ហើយត្រូវរើសផលិតផលណាដែលជាតម្រូវការរបស់អតិថិជន លើសពីនេះកុំភ្លេចបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិក ឱ្យក្លាយជាអ្នកលក់ពូកែ ដូច្នេះនៅពេលដែលយើងមានបុគ្គលិកពួកែ បុគ្គលិកល្អ ធ្វើផែនការលក់ល្អ មានផលិតផលល្អសម្រាប់លក់នៅក្នុងដៃនោះនឹងវាប្រាកដជាធ្វើឱ្យការលក់ទទួលបានជោគជ័យមិនខាន៕