ដោយសង្កេតឃើញថា ផ្លូវជាតិលេខ4 ដែលជាផ្លូវជាតិដ៏សំខាន់មួយក្នុងការដឹកជញ្ជូនទំនិញពីភ្នំពេញឆ្ពោះទៅកំពង់ផែទឹកជ្រៅក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ ធនាគារពិភពលោកបានអនុម័តថវិកា ផ្តល់ជាជំនួយដល់កម្ពុជាចំនួន 110លានដុល្លារដើម្បីកែលម្អផ្លូវ-ជាតិមួយនេះឡើងវិញ និងរៀបចំបំពាក់ប្រព័ន្ធផ្សេងៗដួចជាការដាក់កាមេរ៉ាចាប់រថយន្តដែលបើកបរលើសល្បឿនកំណត់ជាដើម។
តាមសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរបស់ធនាគារពិភពលោកបានឱ្យដឹងថា ការគាំទ្រហិរញ្ញវត្ថុបន្ថែមសម្រាប់គម្រោងគ្រប់គ្រងសម្បត្តិផ្លូវ-ថ្នល់ ជំហានទី2 (RoadAsset Management Project II/RAMP II)នេះនឹងត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងជួយផ្តល់ដល់ការឆ្លើយតបភ្លាមៗ និងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក្នុងករណីមានស្ថានភាពបន្ទាន់ ហើយថែមទាំងរៀបចំហេដ្ឋារចនា-សម្ព័ន្ធផ្លូវជាតិ ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង តាមរយៈការដាក់បង្គោលភ្លើងប្រើពន្លឺព្រះអាទិត្យ រួមទាំងការដាក់កាមេរ៉ាសុវត្ថិភាពក្នុងការទប់ស្កាត់ការបើកបរលើសល្បឿនកំណត់ផងដែរ។
ផ្លូវជាតិលេខ4 ត្រូវគេដឹងថា ជាផ្លូវជាតិតភ្ជាប់រាជធានីភ្នំពេញដោយផ្ទាល់ទៅកំពង់ផែសមុទ្រទឹកជ្រៅរបស់កម្ពុជាតែមួយគត់នៅក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ បច្ចុប្បន្នកំពុងរងសម្ពាធចរាចរណ៍យ៉ាងមមាញឹកឆ្លងកាត់តំបន់សេដ្ឋកិច្ចមួយចំនួន និងតំបន់កសិកម្មជាច្រើន ក្នុងនោះរួមមានកសិដ្ឋានខ្នាតធំផងដែរ។ នៅក្រោមជំនួយហិរញ្ញប្បទានបន្ថែមនេះ បណ្តោយផ្លូវចម្ងាយជាង 200គីឡូម៉ែត្រនេះនឹងទទួលបានការបង្កើនគុណភាពឱ្យល្អជាងមុន តាមរយៈការអ៊ុតកៅស៊ូថ្មីពីលើ និងការរៀបចំឡើងវិញនូវចិញ្ចើមសងខាងផ្លូវ ការដាក់លូបង្ហូរទឹក និងការធ្វើស្ពាននៅក្នុងតំបន់ងាយលិចទឹកនៅតាមដងផ្លូវនេះ។
ឯកឧត្តម ផែង សុវិជ្ជានោ រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជាប្រធានគម្រោងបានមានប្រសាសន៍ថា៖ “ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជាពឹងផ្អែកលើផ្លូវជាតិលេខ4នេះ ដោយសារថាវាជាផ្លូវតែមួយគត់សម្រាប់តភ្ជាប់មជ្ឈមណ្ឌលសេដ្ឋកិច្ចជាមួយកំពង់ផែសមុទ្រទឹកជ្រៅរបស់កម្ពុជា។ ការកែលម្អស្ថានភាពផ្លូវដ៏សំខាន់មួយនេះ នឹងជួយកាត់បន្ថយការចំណាយពេលវេលា និងការចំណាយលើការដឹកជញ្ជូន ដែលអាចជួយធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជាកាន់តែមានភាពប្រកួតប្រជែងខ្លាំងឡើងថែមទៀតនៅក្នុងតំបន់”។
ក្រៅពីការរៀបចំគម្រោងបែបច្នៃប្រឌិតដែលធន់នឹងអាកាសធាតុជាងមុន ហិរញ្ញប្បទានបន្ថែមនេះនឹងត្រូវបានយកទៅប្រើប្រាស់ផងដែរ ដើម្បីបង្កើនសមត្ថភាពរបស់ស្ថានីយថ្លឹងរថយន្តបច្ចុប្បន្ន និងជួយកាត់បន្ថយហានិភ័យដែលអាចបណ្តាលមកពីការដឹកទំនិញលើសទម្ងន់អនុញ្ញាត។ សុវត្ថិភាពផ្លូវនឹងត្រូវបានចាត់ទុកជាអាទិភាពចម្បង តាមរយៈការកំណត់សញ្ញាតំបន់ល្បឿនមានកម្រិត ផ្លូវមានសុវត្ថិភាព និងកែលម្អផ្លូវខ្នាតតូចភ្ជាប់ផ្លូវឡើងមកផ្លូវជាតិ ដែលរួមមានទាំងការដំឡើងស្លាកសញ្ញាបង្ហាញផ្លូវ បង្គោលភ្លើងប្រើដោយថាមពលពន្លឺព្រះ-អាទិត្យ និងកាមេរ៉ាចាប់ល្បឿនរបស់អ្នកបើកបរទៀតផង។ កិច្ចសន្យាម៉ៅការផ្អែកលើគុណផលការងារនឹងត្រូវបានយកមកប្រើប្រាស់ ដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាពក្នុងការប្រើប្រាស់ហិរញ្ញប្បទាននេះឱ្យបានដល់កម្រិតអតិបរមា។
លោកស្រី អុីហ្គូណា ដូប្រាចា នាយិកាគ្រប់គ្រងធនាគារពិភពលោកប្រចាំនៅកម្ពុជា មានប្រសាសន៍ថា៖“ការខ្វះចន្លោះផ្នែកហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជាការ-ប្រឈមដ៏ធំមួយដល់សមត្ថភាពប្រកួតប្រជែង និងការអភិវឌ្ឍវិស័យឯកជន។ គម្រោងដែលនឹងកែលម្អស្ថានភាពផ្លូវជាតិលេខ4នេះនឹងជួយដោះស្រាយភាពប្រឈមទាំងនោះ ហើយវានឹងពង្រីកកាលានុវត្តភាពផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចសម្រាប់ពលរដ្ឋកម្ពុជា”។
គួរបញ្ជាក់ថា ហិរញ្ញប្បទានបន្ថែមនេះបានពង្រីកវិសាលភាពរបស់គម្រោង RAMP II ដែលបានអនុម័តកាលពីខែឧសភា ឆ្នាំ2016 ក្នុងគោលដៅកែលម្អផ្លូវជាតិក្នុងខេត្តកំពត ព្រះសីហនុ ត្បូងឃ្មុំ និងខេត្តក្រចេះ។ កញ្ចប់ហិរញ្ញប្បទាននេះនឹងជួយសម្រួលដល់ការឆ្លើយតបភ្លាមៗផងដែរ ក្នុងករណីស្ថានភាពមានវិបត្តិ ឬស្ថានភាពបន្ទាន់ណាមួយដែលចាំបាច់។
មូលនិធិបន្ថែមសម្រាប់គាំទ្រគម្រោងដែលពង្រីករហូតដល់រយៈពេល 8ឆ្នាំកន្លះនេះ បានផ្តល់ហិរញ្ញវត្ថុដោយសមាគមអភិវឌ្ឍន៍អន្តរជាតិ ដែលជាផ្នែកមួយរបស់ក្រុមធនាគារពិភពលោកសម្រាប់ប្រទេសក្រីក្រ។ មូលនិធិនេះជាឥណទានដែលគ្មានការប្រាក់ហើយនឹងត្រូវទូទាត់សងក្នុងរយៈពេល 38ឆ្នាំ រាប់ទាំងដំណាក់កាលអនុគ្រោះរយៈពេល 6ឆ្នាំផងដែរ៕